[vista faxen] moet kunnen, maar waar....?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
In mijn vista home premium zie ik in help letterlijk.:
"Als u Windows Faxen en scannen wilt openen, klikt u op de knop Start , klikt u op Alle programma's, en klikt u vervolgens op Windows Faxen en scannen."

Echter die entry in de startknop en dan programmas heb ik niet!
Via instellingen en waar je windows onderdelen kan aan of uit zetten: niks omtrent faxen...

Iemand dit al gevonden en gebruikt?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Zie => http://www.microsoft.com/...ures/details/faxscan.mspx

Windows Fax and Scan is on the main All Programs menu of the Windows Vista Business and Windows Vista Ultimate editions. It can be installed as an optional component in Windows Vista Enterprise. Windows Fax and Scan enables you to perform all faxing and scanning tasks and manage all of your faxes and scanned documents from one location.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 07:16:
Zie => http://www.microsoft.com/...ures/details/faxscan.mspx

Windows Fax and Scan is on the main All Programs menu of the Windows Vista Business and Windows Vista Ultimate editions. It can be installed as an optional component in Windows Vista Enterprise. Windows Fax and Scan enables you to perform all faxing and scanning tasks and manage all of your faxes and scanned documents from one location.
Ah dat vertelt de F1 hulp in windows home premium dus niet....
Mijn dank is groot.
Ik zal eens daar lezen, hopelijk kan het ook optioneel bij vista home premium geinstalleerd worden.
Nu fax ik weer ouderwets, en da´s omslachtig als je je Word , excel en frontpage docu´s zo kan faxen van de pc weg.....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Gedeelde smart is halve smart..... Bill heeft het weer goed bekeken, maar wel voor zijn eigen portemonnee. Ook ik heb een PC in bestelling met Windows Premium. Maar daar kunt u echt niet mee faxen. Sterker nog; meerdere programma's schijnen met Vista in zijn algemeenheid niet meer te werken en ook faxen wordt een probleem. Dat is namelijk voorbehouden aan degenen die een van de drie duurdere versies van Vista kopen voor zakelijk gebruik.

Zelf gebruik is al vele jaren probleemloos BVPR Winphone, maar de maker er van heeft inmiddels gereageerd op mijn mailtje waarin ik vroeg wat zij voor mij konden betekenen. Niets dus. Pas per medio 2007 denkt men met een oplossing te kunnen komen. Jammer, want hun programma werkt als semi-printer en men kan dus simpel opgeven dat men wil ''printen'' en kiest de fax. Optioneel kan men een naar eigen ontwerp voorblad toevoegen. Tijdens het faxen zie je zelfs de pagina(s) verschuiven en het verloop van het versturen van de pagina wordt daarmede visueel gemaakt.

Dell adviseerde mij een site waarop faxprogramma's van een ander bedrijf staan. Het voor Premium geschikte programma kost echter (ik meen) €129,= en dat is voor particulier gebruik dus veel te duur. Ik wacht wel af tot er weer een programmaatje te koop is voor enkele tientjes. Tot die tijd mail ik wel en koop gewoon ook maar weer wat postzegels.....

Overigens houd ik mij aanbevolgen voor suggesties en als ik zelf iets verder ben gekomen zal ik dat uiteraard melden.
(Opa) Cor.

Verwijderd

Opa Cor vernam van BRVP dat het minimaal tot medio 2007 duurt voor er een voor Windows Vista Premium geschikt fax-programma door hun op de markt zal worden gebracht endat mijn oude versie 2.12 beslist niet werkt. Vanmiddag heb ik het toch (binnen 24 uur) voor elkaar gekregen dat ik met dat programma toch kan faxen. Een voorblad, een bestand, of tezamen.

Voorheen was het wel makkelijker, want dan gaf ik in het mail programma of tekstverwerking de print-opdracht en koos dan de fax als printer. Maar toch is dit een aardige (tijdelijke) oplossing.

Opa Cor gaat nog meer proberen, maar ik denk dat het verder niet zal lukken want ik krijg het faxprogramma tot dit moment niet als extra printer ingevoerd.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:14:
Opa Cor gaat nog meer proberen, maar ik denk dat het verder niet zal lukken want ik krijg het faxprogramma tot dit moment niet als extra printer ingevoerd.
Zie ook

notsonewbie in "Faxen zonder telefoonlijn?"

Snappy fax, die lijkt te werken bij velen (hier nOg? niet) vista hp, 64 bit)

Update: hij werkt! ik had uni*.dll's nodig, en moest 2 services aanzetten ivm printers mogen installeren (wel vreemd want ik ben op deze pc de enige gebruiker met alle rechten en 2 andere printers installeerden moeiteloos in 1 maal...)

[ Voor 22% gewijzigd door notsonewbie op 24-05-2007 13:24 ]

Verwijderd

Bij de andere ''draad'' schreef ik:

quote:
Poeh schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:
Ik heb zojuist - eindelijk - een geschikt faxprogramma voor Windows Vista gevonden: Snappy Fax versie 4: http://www.snappysoftware.com/. Ik probeer daar nu het een en ander mee.

====================

Ik ben Snappy fax nu ook aan het uitproberen, maar liep tegen het probleem aan dat de in hoge resolutie verzonden fax - bij controle - op mijn scherm in een zeer bedroevende kwaliteit wordt afgebeeld. De ontvanger heb ik daarom moeten bellen om te weten of hij de faxen leesbaar heeft ontvangen. Dat was zo. Dat het bedroevend op mijn scherm is te zien, kan niet aan mijn PC liggen, want die is pas twee maanden oud.

En dan heb ik het nog niet eens over het proberen te verwijderen van een door mij in het ''telefoonboek'' onjuist ingevoerd faxnummer. en andere ongebruiksvriendlijke zaken

Maar ja, wat wil ik eigenlijk. Eeen leuk speeltjes en het programma kost een fractie van andere programma's. Maar toch wacht ik maar op het tijdstip dat BVRP Winfax met een Vista-versie uitkomt. Dan moet ik mij tot die tijd maar behelpen met hun programma versie 2 (inmiddels is er versie 7) dat in tegenstelling tot een mailtje dat ik van BVPR ontving dat het met Vista niet zou werken. Hert wekt namelijk WEL, zij het dat ik nu wel alles moet kopieren naar een faxvoorblad en niet rechtstreeks vanuit een document kan 'faxen alsof met 'print''.

(Opa) Cor

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Inmiddels na een re-install van vista 64bit hp ivm driver problemen rond een nvidia kaart, vond ik kwa faxsoftware:

Impact colorfax lite van www.blackice.com
Deze installeerde in 1 keer
herkende het modem goed in 1 keer
is in 1 keer een printer in windows en dus in word, notepad, paint e.d.
Hij herkent en test het modem bij opstarten van het programma, gaat uitmuntend.
Het kan faxen ontvangen, en die functie kun je uitzetten
Het is een kleuren fax, maar hij kan ook zwart wit sturen etc.
kortom veelbelovend.

Het STOMME is dat de probeer versie die ik heb, niet tot het precaire punt van ECHT een fax versturen komt, want dan is het: u dient dit product aan te schaffen voor deze functie....
Daar heb ik ze over gemailt, dat als deze (i.t.t. 5 andere paketten) inderdaad ook faxt wat ik wil, dan koop ik hem! (ik meen 30 dollar)

Ik dacht: het is wellicht een tip voor deze of gene

zoek woorden: vista 64 bit home premium faxen kleur als printer gebruiken word vanaf pc computer print verstuurt verstuurd fax

Pagina: 1