Een Webwinkel met voorraadbeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022
Beste Tweakers :)

Eén van mijn familieleden heeft een goedlopend handelsbedrijf, het bedrijf heeft een website maar wil nu graag uitbreiden met een webwinkel. Nu heb ik wel eens gewerkt met open source oplossingen zoals Oscommerce en Zen Cart. Echter vind ik deze te uitgebreid. Wat we zoeken is iets zoals mijnwinkel.nl maar dan een pakket wat we zelf kunnen hosten en aanpassen waar nodig.

Wat we willen is eigenlijk vrij simpel, een webwinkel in 2 of 3 talen. Nederlands, Engels en misschien in het Duits. Producten moeten makkelijk zijn toe te voegen en te wijzigen. Wat we ook graag willen is een systeem wat de voorraad bijhoud zodat we een besteladvies krijgen als we bijna aan de minimumvoorraad zitten.

Het is belangrijk dat een klant zich niet eerst hoeft te registreren. Het moet een kwestie zijn van het product selecteren, in het winkelmandje leggen, eventueel nog een ander product kiezen, vervolgens betalen. Betalen moet gaan via overschrijving, dus geen gedoe via creditcards paypal of ideal etc.

Wie kan me helpen aan een goed en simpel systeem ?

Wie kent er zo'n systeem ?

Verwijderd

Is het niet makkelijker om die open source dingen te nemen, en zelf aan te passen?

if productcount < drempelwaarde
(...)

en dan eventueel ook nog de extra uitbreidingen eruit halen of in ieder geval niet tonen aan de klant en/of jezelf.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 22:19 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:07
laat maar. niet gezien dat ie OsCommerce al had gezien

[ Voor 75% gewijzigd door Pendora op 21-03-2007 22:21 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom wil je niet dat klanten zich registreren?
Ik koop af en toe bij een webwinkel waar dat niet hoeft, met als resultaat dat ik elke keer mijn gegevens opnieuw in moet vullen. Eenmalige registratie is net zo veel (weinig!) werk als eenmalig je gegevens invullen zonder registratie...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

aex351

I am the one

En waarom niet het werk laten uitbesteden aan een freelancer of een bedrijf ? Ik kan namelijk niet begrijpen dat voor een "goedlopend" handelsbedrijf zoveel zinloze moeite word gedaan om een gratis pakket dat aan al je wensen voldoet ergens vandaan te laten toveren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Geen werving, ook niet van klussen ;)

[ Voor 77% gewijzigd door André op 21-03-2007 22:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst lijkt me dit meer iets voor een van de subfora van Softe goederen Welke dat zou moeten zijn laat ik aan een modje over
Verder: wat had je zelf al gezocht? Kan me niet voorstellen dat er op google niks te vinden zou zijn onder "webshop software" :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Tja, dit is niets anders dan een uitgebreide scriptrequest en dat willen we hier niet hebben. Toch lijkt het mij wel interessant een topic te hebben met diverse stukken software voor dit 'probleem'. Bij deze dus eenmalig toestemming voor een scriptrequest mits er een goede discussie uit voortkomt.

Dan ontopic: zelf ontwikkelen lijkt me in zo'n specifiek geval redelijk simpel en vele malen sneller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:24:
[mbr]Geen werving, ook niet van klussen ;)[/mbr]
Was ook maar een grapje :'(

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Betalen moet gaan via overschrijving, dus geen gedoe via creditcards paypal of ideal etc.
Ik vind betalen met iDEAL juist enorm handig en makkelijk, ik denk dat ik niet de enige ben.

En ik zou ook iets zelf, of laten ontwikkelen. Zo te horen hoeft het niet enorm uitgebreid, dus dat zou best betaalbaar zijn.
Pagina: 1