[Hardware] Capturen hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Ik zit met de handen in het haar voor het volgende probleem:

Ik heb een nieuwe computer voor een kennis samengesteld, zie hieronder:

Specs:
  • Core2Duo 6300
  • Asrock ConRoe945G-DVI
  • 2x 1GB PC5300 DDR2 (DC)
  • Onboard video en geluid
  • Conceptronics Firewirekaart (VIA chipset)
  • Sony DVC 255
Het probleem:
Tijdens het capturen hapert het beeld. Zodra je het terugspeelt, merk je aan zowel beeld als geluid dat er frames missen.

Wat uitgesloten:
  • Camera en kabel: op andere computer geeft het geen enkel probleem
  • Software: meerdere programma's geprobeerd, zelfs bij compleet verse Windows install met drivers begon het al (bijv. met WinDV). Alle combinaties zijn geprobeerd, is 100% uitgesloten.*
Mogelijkheden:
  • Moederbord: IRQ probleem? Het heeft in elk geval met dezelfde firewirekaart in een Dell computer wel gewerkt.
  • Firewirekaart: het is een VIA chipset, meen me iets te herinneren dat dit problematische firewirekaartjes zijn.
  • Iets anders?
Persoonlijk neig ik naar de firewirekaart (zowel qua gemak als kosten als gevoel), kan iemand dit bevestigen of misschien een andere oorzaak aanwijzen? Alleen vind ik het zo vreemd dat het in hun vorige computer, waar het kaartje uitkomt, perfect heeft gewerkt. Bovendien heeft het ook éénmaal in deze computer gewerkt.

* Het heeft één keer gewerkt, toen werkte echter Pinacle Studio 10 het niet. Deze toen gepatcht, dat is mislukt, Restore Point teruggezet en het werkte weer niet. Dus situatie was identiek, maar de ene keer werkte het, de andere keer niet. Daarna niet meer aan de praat gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 21-03-2007 22:06 ]

• The__Virus
Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik er iets zie wat het probleem zou kunnen zijn. Voornamelijk vanwege het feit dat het eenmaal heeft gewerkt. Alleen die van BIOS settings zou ik nog wat in kunnen zien. Verder heb ik alles onboard ongeveer uitgeschakeld gehad, op video na (gek he). Verder liegen de specs er niet om en blijft het CPU gebruik onder de 30% hangen (ook niet verwonderlijk). De HDD is leeg (aparte partitie voor de films, kale Windows op een andere).

Verwijderd

Driver problem? Probeer met sony vegas........just 2 see that the prob not in the prog is

• The__Virus
Sony Vegas staat toch los van de drivers? Ik zal nog wel eens proberen met zo min mogelijk drivers het te draaien, te weten de GMA drivers (video), Realtek (audio) en Intel's SMBus driver (volgens mij is de rest niet nodig).

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Dit is een bekend probleem hoor.
Microsoft heeft in Service Pack 2 de firewireondersteuning veranderd, om ook Firewire 800 apparaten te ondersteunen..
Alleen wil een normale firewire kaart nu wel eens spontaan op een erg lage snelheid ingesteld worden.
Dit veroorzaakt het probleem wat je ondervindt.

De beste oplossing is om SP2.CAB in je C:\Windows\Driver Cache\ map te hernoemen.
Bijvoorbeeld naar SP2.KAP ;)

Dan moet je in Apparaatbeheer de firewire controller weghalen en opnieuw opstarten.
Nu vindt windows de Firewire kaart opnieuw en installeert de oudere drivers uit Service Pack 1..

Deze werken wel goed.

En het maakt niet zoveel uit welke chipset je kaartje heeft, want deze bug treedt op met ALLE chips..(Texas Instruments, Lucent , Nec en VIA)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• The__Virus
Ik zal het eens proberen, alvast bedankt :).

• The__Virus
OK even een update:

De computer stond bij de kennis -> capturen hapert of er komt een schermpje om de minuut met autoplay ('welke actie uitvoeren', bekende autoplay scherm bij aansluiten hardware).
Computer bij mij -> niets geen problemen, alles werkt volledig naar behoren. Heb echt álles geprobeerd om het weer terug te krijgen ('wanneer komt het nou voor?'):
- verschillende firewire poorten
- verschillende accu's
- verschillende programma's
- verschillend OS (x64 en 32bit doen het allebei feilloos)
- verschillend programma
etc. etc.
Computer terug -> problemen terug (schermpje met autoplay)

Iemand nog suggesties?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ook de zelfde randapparaten bij jou en bij de kennis?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dus je hebt de 'probleemcomputer' bij jezelf neergezet en toen deed ie het wel? Heb je bij jou thuis ook dezelfde videocamera en firewire kabel gebruikt of niet?

Ohja, en misschien moet je de camera eens op netspanning aansluiten. Soms gaan ze op standby na een minuut (zou niet moeten tijdens caputuren, maar voor de zekerheid zegmaar ;))

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• The__Virus
Geen randapparaten, zelfde camera en kabel. Enige verschil was het scherm. En dat standby gebeurde in elk geval niet ;). Wel was het zo dat de computer bij mij niet geaard was en bij de persoon in kwestie waarschijnlijk wel. Maar dan zou je eerder verwachten dat er bij mij problemen optreden, tenzij er iets mis is met de aarding (spanning erop ofzo).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

The__Virus schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:23:
Geen randapparaten, zelfde camera en kabel. Enige verschil was het scherm. En dat standby gebeurde in elk geval niet ;). Wel was het zo dat de computer bij mij niet geaard was en bij de persoon in kwestie waarschijnlijk wel. Maar dan zou je eerder verwachten dat er bij mij problemen optreden, tenzij er iets mis is met de aarding (spanning erop ofzo).
Dat kan je gewoon testen door een stekkerdoos tenemen met geen aarde.

• The__Virus
OK heb het probleem eindelijk gevonden! De computer was ook daar niet geaard, maar had het daar blijkbaar wel nodig. Want er stond waarschijnlijk iets van spanning op de houder (de computer hing onder het bureau). Heb um vandaag eens op de grond geprobeerd en toen deed ie het opeens perfect! Ik wist dat ie het de eerste keer goed gedaan heeft en achteraf denk ik dat ie toen er nog naast heeft gestaan!

Het aparte is dat de oude computer van hun er nooit last van heeft gehad. Blijkbaar is deze computer gevoeliger (wat ook wel logisch is, gezien alles een stuk verder is verbeterd/verkleind waardoor het ook storingsgevoeliger is).

Nu alleen nog testen welk apparaat of stekker of iets dergelijks het veroorzaakt. In elk geval bedankt allemaal voor de bijdragen!
Pagina: 1