Ik zit met de handen in het haar voor het volgende probleem:
Ik heb een nieuwe computer voor een kennis samengesteld, zie hieronder:
Specs:
Tijdens het capturen hapert het beeld. Zodra je het terugspeelt, merk je aan zowel beeld als geluid dat er frames missen.
Wat uitgesloten:
* Het heeft één keer gewerkt, toen werkte echter Pinacle Studio 10 het niet. Deze toen gepatcht, dat is mislukt, Restore Point teruggezet en het werkte weer niet. Dus situatie was identiek, maar de ene keer werkte het, de andere keer niet. Daarna niet meer aan de praat gekregen.
Ik heb een nieuwe computer voor een kennis samengesteld, zie hieronder:
Specs:
- Core2Duo 6300
- Asrock ConRoe945G-DVI
- 2x 1GB PC5300 DDR2 (DC)
- Onboard video en geluid
- Conceptronics Firewirekaart (VIA chipset)
- Sony DVC 255
Tijdens het capturen hapert het beeld. Zodra je het terugspeelt, merk je aan zowel beeld als geluid dat er frames missen.
Wat uitgesloten:
- Camera en kabel: op andere computer geeft het geen enkel probleem
- Software: meerdere programma's geprobeerd, zelfs bij compleet verse Windows install met drivers begon het al (bijv. met WinDV). Alle combinaties zijn geprobeerd, is 100% uitgesloten.*
- Moederbord: IRQ probleem? Het heeft in elk geval met dezelfde firewirekaart in een Dell computer wel gewerkt.
- Firewirekaart: het is een VIA chipset, meen me iets te herinneren dat dit problematische firewirekaartjes zijn.
- Iets anders?
* Het heeft één keer gewerkt, toen werkte echter Pinacle Studio 10 het niet. Deze toen gepatcht, dat is mislukt, Restore Point teruggezet en het werkte weer niet. Dus situatie was identiek, maar de ene keer werkte het, de andere keer niet. Daarna niet meer aan de praat gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 21-03-2007 22:06 ]