RealTek 8187 Wifi Device

Pagina: 1
Acties:

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
Goedendag,

Ik heb op mijn moederbord (Asus P5W DH Deluxe) een Realtek RTL8187 Wifi kaartje zitten. Nu wilde ik vandaag met mijn PDA via wifi op internet, alleen het verbinding maken lukte niet. Status bleef constant op "Verbinding maken.." staan en ging uiteindelijk naar "Niet beschikbaar". Kan gebeuren dacht ik, dus ik surf vrolijk en snel naar de website van Realtek en download daar de laatste drivers en installeer ik. Ik dacht: probleem opgelost, Niet dus. Ik in het apparaatbeheer gekeken, staat er dat de stuurprogrammas niet zijn geinstalleerd (code 28), dus ik wil via stuurprogramma's bijwerken en automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammas zoek updaten. De wizard gaat online naar de nieuwste drivers zoeken en komt uiteindelijk met de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens de poging om dit stuurprogramma te instaleren.
De naam wordt al gebruikt als servicenaam of als de naam van een serviceweergave.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem van kan zijn?
(Zoek functie heeft nog geen oplossing gegeven)

Hieronder nog even de complete specs:

Intel C2D E6600
Asus P5W DH Deluxe
1 GB PC6400 G-Skill DDR2-SDRAM
BFG Geforce 8800GTX
Maxtor Diamondmax 160 GB Sata II

Alvast heel erg bedankt

Sander

/post

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kijk eens op de Asus Support site of die een driver update hebben, ik denk t haast wel.

Anders de Wifi ap solo progje es proberen, die staat daar ook.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
Uiteindelijk is het gelukt om de drivers te instaleren. Niet met de setup maar ik moest met de hand alle bestanden in de goede mappen zetten :(

Maar dat is nu gelukt, de Wlan Adapter word herkend, nu nog proberen te verbinden.... :X
Maar dat is een ander verhaal.

/post

• reitsma
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem.
Je geeft aan dat je zelf bestanden in de juiste mappen hebt gezet.
Kun je duidelijker zijn hoe je dit hebt gedaan en wat je hebt gedaan?
Werkt het nu?