Toon posts:

kvm-switch, 1 pc en 1 dvd met vga-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp met volgend probleem:

Ik heb een oude pc (zeer geschikt voor typen), een dvd-speler van het merk Silvercrest (van bij Lidl) met een vga-uitgang en een kvm-switch.

Nu wil die kvm-switch niet naar die dvd-speler switchen aangezien die geen keyboardaansluiting heeft. Kan ik een keyboardaansluiting emuleren? m.a.w. de kvm-switch doen geloven dat er een pc met keyboard aanhangt i.p.v. enkel een vga-out?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 20:46

Quintus

Eg wel! Dus....

Dan lus je toch alleen het vga signaal doorvia de KVM switch? Of heb je een KVM switch waarbij je persé een tobo en muis moet aansluiten? Want dan is onderstaande post een optie.

[ Voor 67% gewijzigd door Quintus op 21-03-2007 21:42 ]

Unknown

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:21
Er zijn wel emulatoren op de markt, maar die zijn vrij prijzig. Het beste wat je kunt doen is gewoon een oud toetsenbord er aan hangen. Desnoods alleen het printje uit het toetsenbord.
Ik denk overigens dat het met een oud muisje ook al werkt.

Edit: Als ik het goed begrijp is het probleem dus dat je een digitale switch hebt die niet wilt switchen naar de dvd speler omdat hij geen computer herkent op die poort? (Omdat er geen computer is aangesloten op de ps/2 poorten). Dan is mijn reactie dus nutteloos.

Wat je misschien wel kunt doen is (waar mogelijk) de muis die je in gebruik hebt via USB aansluiten en vervolgens op de switch de muispoort voor de dvd speler aansluiten op de PS/2 poort van de computer.

[ Voor 60% gewijzigd door Nijn op 21-03-2007 21:45 ]

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Duidelijk tijd voor meer info van de topicstarter want mijn glazen bol is helaas kapot.

Unknown

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik snap wat hij bedoelt.

Hij heeft een vga aansluiting op zijn DVD speler, dat heb ik hier ook bij mijn kruidvat ding..

Die wil ie echter via de kvm aansluiten... maar dat werkt niet omdat de kvm stroom wil van het tobo/muis.

Oplossing is een mooi verdeel kabeltje kopen en alles op je computer aansluiten... zodat ie altijd aangesloten is... :) dus 1 ps2 -> naar 2

• Nijn
genosis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:50:
Ik snap wat hij bedoelt.

Hij heeft een vga aansluiting op zijn DVD speler, dat heb ik hier ook bij mijn kruidvat ding..

Die wil ie echter via de kvm aansluiten... maar dat werkt niet omdat de kvm stroom wil van het tobo/muis.

Oplossing is een mooi verdeel kabeltje kopen en alles op je computer aansluiten... zodat ie altijd aangesloten is... :) dus 1 ps2 -> naar 2
Lijkt me niet... Het gaat hier duidelijk om een digitale switch. Die emuleren dus een toetsenbord / muis op het moment dat de desbetreffende poort niet in gebruik is. (Zodat Windows niet merkt dat er geen tobo/muis is en vreemde dingen gaat doen).

Met jouw idee krijg je dan dus uiteindelijk 2 verschillende inputs op je PS/2 poort. Lijkt me niet bevorderlijk.

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Of je prikt 2 van die ps2 usb adapters in die poorten en sluit die met usbkabels op je pc aan om ze van stroom te voorzien.

Die adapters gebruik je meestal verder toch niet en je krijgt ze bij elke usb muis kado.

Afbeeldingslocatie: http://www.ted-kyte.com/3D/Pictures/Adaptor%20PS2%20-%20USB.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Quintus op 21-03-2007 22:05 ]

Unknown

• Nijn
Het gaat hier om een KVM switch. Dat apperaat verwacht dus input van een computer. Niet van een muis/tobo. Die fout maakte ik eerst ook.
Pagina: 1