Hoi 
Op mijn ASUS M2N-SLI Deluxe moederbord heb ik een bijna perfecte Soundmax HD Audio chip zitten en die gebruik ik dus
Deze onboard geluidskaart biedt mij een coax en optische SPDIF en 3 analoge aansluitingen voor 5.1 geluid (en een 4e voor 7.1). Ik heb ook een versterker/decoder(DTS/DD), de Yamaha TSS-1, als ik een dvd film oid kijk dan gaat het allemaal perfect en krijg ik full surround. Maar als ik een game wil spelen in surround gaat het mis, hij wil dan het signaal via de analoge poorten outputten, wat ervoor zorgt dat ik via SPDIF een stereo signaal krijgt. Nu wil ik dus eigenlijk ervoor zorgen dat mijn decoder dus een soort digitaal signaal krijgt waarmee hij kan omgaan zodat ik wel 5.1 krijgt. Kan dat en hoe? Waarschijnlijk zou je nu zeggen dat ik maar gewoon 3 3.5mm jacket kabels moet kopen voor mijn geluidskaart naar me versterker, maar dat is geen optie, want mijn versterker biedt wel aansluitingen voor front en rear maar niet voor subwoofer en center
Dus wat kan ik doen om toch een digitaal signaal naar me decoder te krijgen om toch 5.1 te krijgen met games?
Ik heb al in de FAQ gekeken en rondgekeken in Google, maar ik kom niet op veel uit, en enige waar ik op uit kom is dat je eventueel een realtime decoder moet hebben en de analoge signalen dus direct weer omzet in DD oid, maar ik geloof niet dat me mobo dat ondersteunt en ik geloof niet dat je softwarematig zoiets hebt? Betekent dit een nieuwe versterker/decoder aanschaffen, center/subwoofer missen in games, of is er een andere oplossing?
Bedankt bij voorbaat
Sebas
Op mijn ASUS M2N-SLI Deluxe moederbord heb ik een bijna perfecte Soundmax HD Audio chip zitten en die gebruik ik dus
Ik heb al in de FAQ gekeken en rondgekeken in Google, maar ik kom niet op veel uit, en enige waar ik op uit kom is dat je eventueel een realtime decoder moet hebben en de analoge signalen dus direct weer omzet in DD oid, maar ik geloof niet dat me mobo dat ondersteunt en ik geloof niet dat je softwarematig zoiets hebt? Betekent dit een nieuwe versterker/decoder aanschaffen, center/subwoofer missen in games, of is er een andere oplossing?
Bedankt bij voorbaat
Sebas
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]