Toetsenbordprobleem zowel PS2 als USB

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
Medeforummers, sinds deze week een zeer absurd probleem met mijn asus A7V133 moederbord, met name eigenlijk dit board in combinatie met zijn tolk: het (ps2) toetsenbord. Heeft altijd gewerkt, en begon een week of 2 geleden voor 't eerst te haperen. (windows XP niet opstarten, toetsenbord na de post en in 't bios niet meer reageren...) Stekker even uit 't stopcontact herstende 't probleem dan weer voor even. Nu zit ik echter een paar dagen later in 't stadium dat dit niet meer werkt, en 't toetsenbord reageert voordat ik naar 't bios ga (door DEL te drukken natuurlijk), tijdens de geheugencount (door op ESC te drukken), zelfs als de CMOS gereset is kan ik keurig verder door F1 te raken, hierna is het echter nul op 't rekest. Naar het bios gaan? Prima, maar zonder toetsenbord. Aan de nog tellende klok is te zien dat de machine niet is vastgelopen. Vreemd genoeg meldt ie afwezigheid van 't toetsenbord als ik 'm inderdaad niet aansluit, sluit ik 'm wel aan start ie door, zonder dat het toetsenbord werkt. Ik heb dit probleem met alle geprobeerde ps2 toetsenborden, en dat waren er 3. Wat ik zelf nog veel gekker vind, is dat exact ditzelfde gedrag optreedt bij USB toetsenborden, die ik heb aangeschaft in de hoop dat dit mijn probleem zou oplossen. Wat heb ik al gedaan:

Gesearched op GOT, maar helaas geen matchend probleem gevonden...
Bios (mbv jumper) gereset, met succes want ik krijg de melding dat ie met z'n defaults aan de slag gaat...
3 andere voedingen
Bios-chip uit een ander identiek moederbord gehaald en hiermee opgestart: exact dezelfde problemen. (Dit bios had ik mbv een geconfigureerde 'autoexec.bat aflash /auto nieuwebios.awd opstartfloppy' gemaakt... Helaas, geen oplossing)

Ik dacht: PS2 poort kán stuk zijn, maar raar dat USB exact hetzelfde reageert. Behalve in Windows, want daar werkt het USB toetsenbord prima. Bovendien is 't raar dat de PS2 wel werkt tijdens het POST-scherm.... Zie ik iets over het hoofd? Hebben jullie tips?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Waarom gebruik je dan niet eens het ander identiek moederbord?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Het andere board is allee van een vriend en normaal gewoon in gebruik in zijn machine :+

Dit bericht is door Zeepoog geplaatst.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 21:35 ]