[XP] Licentie veranderen -> gevolgen voor het systeem?

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 10:26
Ik heb hier een heel aantal laptops in de familie in gebruik, welke ik alleen maar persoonlijk geïnstalleerd heb met zo'n "Ultimate XP Professional" DVD van usenet af, welke alle overbodige schermpjes, muisklikken, updates en bovendien handige extra software installeert.

Nu hebben deze laptops allemaal een XP Home licentiesticker onderop zitten en veel van m'n familieleden worden gek (can't blame them) van de Windows Genuine Advantage meldingen die je ze dan weg moeten vinken en niet per ongeluk moeten installeren omdat ze dan zwaar het bokje zijn.

Hoe dan ook, ik bedacht me dat het verschil tussen Pro en Home sinds SP2 eigenlijk te verwaarlozen valt tot een aantal useraccountinstellingen die eigenlijk niemand ooit gebruikt of tegenkomt. Mijn idee was dus om de licentiesleutels te gaan vervangen met de legale Homeversies.

Mijn vraag is of en wat voor gevolgen dit heeft voor het systeem behalve dus die suffe user account settings wat ik me kan herinneren.

Verwijderd

Licentie sleutels van Home werken niet op Pro (VLK)

Tevens waren de verschillen voor het uitkomen van SP2 precies hetzelfde.

Netjes elk systeem overnieuw installeren met XP home zodat ze weer legaal zijn, kost even wat tijd maar je hebt ze ook zelf "stuk" gemaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 19:17 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 12:50
Volgens mij slikt XP dat niet omdat je dan XP Pro draait met een XP Home licentie. Ik denk niet dat dat gaat werken.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 11:02
Als je weet dat het niet legaal is, post dan niet

[ Voor 72% gewijzigd door blaataaps op 21-03-2007 19:22 ]

Richard

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 10:26
Hmm, het is dus niet mogelijk dat hij zich automatisch terugschakeld naar XP Home? Ik had verwacht van wel, erg jammer, opnieuw installeren zit er echt niet in, daarvoor zijn de systemen al veel te lang in gebruik. Suggesties zijn welkom.

Verwijderd

flipjevandejam schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:37:
Hmm, het is dus niet mogelijk dat hij zich automatisch terugschakeld naar XP Home? Ik had verwacht van wel, erg jammer, opnieuw installeren zit er echt niet in, daarvoor zijn de systemen al veel te lang in gebruik. Suggesties zijn welkom.
Oplossingen:

1. Koop overal een XP Pro licentie voor a 141 euro (MS aanbieding)

2. Verwijder die WGA melding en zet de automatische Windows Update stop zodat je het niet terug krijgt.

3. Zoeken een andere hack/crack/serial etc die dit probleem niet heeft (geen idee of die bestaan en blijft natuurlijk illegaal).

4. Zoals ik eerder aangaf: volledige herinstallatie met een originele XP home.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 22:45 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
als je op de wga website kijkt kun je daar gewoon opties zien om er voor te zorgen dat je legale key weer gaat werken op die systemen.

je gaat als volgt te werk, je laat je pc valideren, en gaat naar de website om te zien wat je er aan kunt doen.

een kopje met mogelijke stappen wordt weergegeven, en de eerste daarvan is:
"Ontdek of u uw productcode kunt bijwerken zonder een nieuw exemplaar van Windows te hoeven aanschaffen. "

(http://www.microsoft.com/...eKeys.aspx?displaylang=nl)

dit is dus geen illegaal key changer programma, maar wordt gewoon door microsoft aangeboden. je zou dit kunnen proberen. de gevolgens kunnen zijn dat het niet kan en je dus niets opgeschoten bent, of dat het wel kan, en eventueel de fnctionaliteit terug gaat naar die van de home versie..

de tool die microsoft aanbied, wijzigt de key, en zorgt dat er daardoor geen conflicten gaan onstaan met dll files of regitry entries.

ik denk dat je hiermee een mooie, en ook de enige legale manier hebt om het probleem op te lossen.

hierna zou je gewoon alle updates, inclusief wga kunnen instaleren, omdat je je systeen als het ware hebt gelegaliseerd.

ik heb dit zo 2 keer gebruikt op een pc thuis, maar dat betrof wel dezelfde versie, dus of het ook met een key van een home versie lukt op een pro systeem weet ik dus niet, maar van vlk naar een pro sleutel werkte zonder problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door engelbertus op 22-03-2007 13:57 ]

Pagina: 1