Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dode pixels op TI-84+

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Door mijn grafische rekenmachine (TI-84+) iets te hard op de tafel te slaan heb ik rechts in het beeld een rechthoekig vlak waar de pixels niet werken (kan ik niet mee verder, is 15-20% van het beeld).

Kan ik hier íets aan doen? Als ik er hard op druk met een pen ofzo dan worden ze soms even zwart. Ik zou niet weten wat de oorzaak is, ik sloeg niet heel hard en hij is vaak gevallen (zelfs van de trap) zonder schade.

Groeten,

Faberic

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nopz, scherm is kaduuk.

Ie valt 100 keer, en de 100-en-een-ste keer valt ie kapot, dat is normaal.

Dit grapje kost je 100 euro, volgende keer iets voorzichtiger ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zou niet weten wat de oorzaak is, ik sloeg niet heel hard en hij is vaak gevallen (zelfs van de trap) zonder schade.
Ik neem aan dat je er mee aan het lachen bent? :P

Dat ding is niet gemaakt voor bovenstaande dingen, misschien kun je nog garantie claimen...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:29:
Hallo,

Door mijn grafische rekenmachine (TI-84+) iets te hard op de tafel te slaan heb ik rechts in het beeld een rechthoekig vlak waar de pixels niet werken (kan ik niet mee verder, is 15-20% van het beeld).

Kan ik hier íets aan doen? Als ik er hard op druk met een pen ofzo dan worden ze soms even zwart. Ik zou niet weten wat de oorzaak is, ik sloeg niet heel hard en hij is vaak gevallen (zelfs van de trap) zonder schade.

Groeten,

Faberic
Je kan via internet gewoon een los schermpje kopen.
Gebruik google even voor de adressen mag ze hier niet posten ivm spam...
Als je handig bent heb je hem er binnen 5 minuten in.

Verwijderd

Wie is "ze"? het hele vlak ineens, of enkel de pixels die moeten oplichten? Indien het laatste het geval is kan je kijken of er geen contactje ergens verbroken is (iets dat je dan met hard duwen weer tegeneen duwt, en dan wel weer werkt).

Ik vrees echter dat je weinig kans hebt zoiets te herstellen, als je wil gooien / slaan met een TI moet je een TI30X serie nemen, die krijg je niet kapot. Het scherm zelf vervangen zal je niet lukken, ten eerste moet je al zo'n scherm vinden (en dat is nu het enige wat kapot kan aan die toestellen), dus dat moet je bijna nieuw bestellen. De kans dat dat scherm even duur / duurder dan een nieuwe rekenmachine is, is groot.

informeer eens bij je ouders naar de exacte voorwaarden van je familiale verzekering (of de nederlandse variant ervan), aangezien het niet express is kan het zijn dat die dat dekt

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Je koopt die dingen voor op school 'ik heb er ook 1), en het gebeurt wel vaker dat die ergens vanaf totteren. Dus, het is wel normaal:) en ze kunnen tegen een stootje.

Garantie zal hier wel niet meer op gelden. Laten repareren is misschien de beste optie (als je geen ervaring hebt met electronica) anders zelf proberen. anders.. nieuw rekenmasjientje (en dat kost dus 100 eur.)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Die losse contacten zitten tussen de 2 glasplaten dus repareren doe je het niet meer. Bovendien zitten de schermpjes in TI rekenmachines vast aan het moederbord (zo is dat bij mijn TI-83 wel zo afaik)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:21

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Wij lichten hier geen verzekeringen op.

[ Voor 72% gewijzigd door Sprite_tm op 22-03-2007 08:33 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Sn0WDr4gon schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:08:
Wij lichten hier geen verzekering op
Ja of ze gooien je uit de verzekering als ze er achter komen.
Vervolgens kun je alleen nog verzekeringen afsluiten bij 1 verzekerings maatschapij die vele malen duurder is.

[ Voor 18% gewijzigd door Sprite_tm op 22-03-2007 08:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:34:
[...]

Je kan via internet gewoon een los schermpje kopen.
Gebruik google even voor de adressen mag ze hier niet posten ivm spam...
Als je handig bent heb je hem er binnen 5 minuten in.
Ik denk dat je die adressen best wel gewoon mag posten :). Ik ben wel benieuwd.

en @Sn0WDr4gon: doe eens sociaal verantwoord of ga eens even heel gauw dood. Als je je verzekering op wil lichten ben je echt een kortzichtige asociaal.
Pagina: 1