Hoi,
Wij gebruiken hier op het moment SBS 2003 R2 in combinatie met Exchange met daarbij meerdere email domeinen. Dit lukt allemaal wel redelijk alleen ik heb het idee dat dit wat makkelijker kan.
Het gaat in totaal om 4 domeinen op 1 exchange server.
Ondertussen heb ik al redelijk veel tijd gestoken in het zoeken naar een makkelijkere manier maar ik kom er niet meer uit of het kan simpelweg niet.
Alle domeinen hebben een aparte POP3 mailbox.
Voor elk domein heb ik een aparte user gemaakt.
Niet alle gebruiker moet kunnen mailen via alle domeinen.
BV:
User1 kan mail ontvangen en versturen via Domein A, B en C
User2 kan mail ontvangen en versturen via Domein A, C en D
enz..
Vervolgens geef ik voor de desbetreffende users en juiste rechten aan de mailboxen zodat ik ze daarna naast de hoofd account in Outlook 2007 kan toevoegen als extra mailbox.
In OWA krijg ik het niet voor elkaar om dit samen te laten werken.
Het werkt meestal wel maar heeft er iemand advies hoe ik dit beter in elkaar kan zetten zodat ik niet voor ELK domein een losse gebruiker moet maken maar dat toch niet iedereen binnen het netwerk kan mailen onder elk domein?
En is het mogelijk om meerdere mailboxen en combineren in OWA waar wel alle mail gescheiden staan.
Alvast bedankt.
Wij gebruiken hier op het moment SBS 2003 R2 in combinatie met Exchange met daarbij meerdere email domeinen. Dit lukt allemaal wel redelijk alleen ik heb het idee dat dit wat makkelijker kan.
Het gaat in totaal om 4 domeinen op 1 exchange server.
- Domein A
- Domein B
- Domein C
- Domein D
Ondertussen heb ik al redelijk veel tijd gestoken in het zoeken naar een makkelijkere manier maar ik kom er niet meer uit of het kan simpelweg niet.
Alle domeinen hebben een aparte POP3 mailbox.
Voor elk domein heb ik een aparte user gemaakt.
Niet alle gebruiker moet kunnen mailen via alle domeinen.
BV:
User1 kan mail ontvangen en versturen via Domein A, B en C
User2 kan mail ontvangen en versturen via Domein A, C en D
enz..
Vervolgens geef ik voor de desbetreffende users en juiste rechten aan de mailboxen zodat ik ze daarna naast de hoofd account in Outlook 2007 kan toevoegen als extra mailbox.
In OWA krijg ik het niet voor elkaar om dit samen te laten werken.
Het werkt meestal wel maar heeft er iemand advies hoe ik dit beter in elkaar kan zetten zodat ik niet voor ELK domein een losse gebruiker moet maken maar dat toch niet iedereen binnen het netwerk kan mailen onder elk domein?
En is het mogelijk om meerdere mailboxen en combineren in OWA waar wel alle mail gescheiden staan.
Alvast bedankt.