Toon posts:

Wat is nou een goede ADSL modem.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort adsl nemen aangezien het binnen nu en een maand gereed is mijn woonplaats. Nu wil ik gewoon weten wat een goede modem is. Het moet geen USB ding zijn. Gewoon een om aan het netwerk te leggen.
KPN biedt voor 200 pieken een alcatel. Maar ik wilde graag weten of ik ander beter kan kopen. Geld is niet heel erug belangrijk.

BVD

Verwijderd

ahahaahahaha
LOL

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 05 februari 2001 21:05 schreef Mobius het volgende:
Ik ga binnenkort adsl nemen aangezien het binnen nu en een maand gereed is mijn woonplaats. Nu wil ik gewoon weten wat een goede modem is. Het moet geen USB ding zijn. Gewoon een om aan het netwerk te leggen.
KPN biedt voor 200 pieken een alcatel. Maar ik wilde graag weten of ik ander beter kan kopen. Geld is niet heel erug belangrijk.

BVD
waarom adsl
neem lekker chello >:)

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Als ik jou was zou ik gewoon die Alcatel nemen, en hem vervolgens "tweaken".
Of anders koop je die Alcatel Pro met Firewall en koop je daar nog een dikke Cisco router+switch bij. (Geld speelde geen rol toch :P).

Byteripper.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Het gewone alcatel modem wat je bij kpn koopt dat kan je ook ombouwen tot (wannabe) alcatel pro ;)

Pak je rust!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
move to--> internet en telefonie...

hehe, My wish for Christmas, is to be a moderator :P

<<serieus>>maar die Alcatel is echt perfect voor adsl, en met die tweak is het nog leuker..<<serieus>>

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Voor je netwerk er nog een router bij kopen (Vigor 2200E bijv.).

Systeem

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Wat doet die tweak nou precies? Ik heb nu het advanced account en dus al 4 ip's wat kan ik dan nog meer met die tweak?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 16:15 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

waarom adsl
neem lekker chello >:)
Ik woon in Houten. Vlak bij Utrecht! Das dus casema. Geen Chello. We hebben nog geen eens casema kabel internet. Zou er vanaf januari zijn. Maar het is er nog niet!
Verder zou er adsl per februari komen. Dat werd eesrt uitgesteld tot maart, toen tot mei. En nu kan ik het pas in 2002 verwachten. Gewoon klote dus!!! |:(

Verwijderd

Die USB modem doet het prima hoor. Geen instalatieproblemen of niks. Wel de nieuwe drivers gebruiken.

Binnenkort eindelijk kabel bij ons, dus weg ADSL

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zondag 05 augustus 2001 16:12 schreef Da borg het volgende:
ahahaahahaha
LOL
:?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

koboy

Heb een idee voor een icon

Op maandag 05 februari 2001 21:05 schreef Mobius het volgende:
Nu wil ik gewoon weten wat een goede modem is. Het moet geen USB ding zijn. Gewoon een om aan het netwerk te leggen.
Ik vrees dat we je met z'n allen teleur moeten gaan stellen. Volgens mij heeft ADSL geen standaard transmissiemethode, dus je zit vast aan een apparatuurpaar. Aangezien KPN in z'n centrales Alcatel gebruikt.....
Wil je een ander merk, dan moet je een andere ADSL leverancier zoeken.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 06 augustus 2001 13:08 schreef koboy het volgende:

[..]

Ik vrees dat we je met z'n allen teleur moeten gaan stellen. Volgens mij heeft ADSL geen standaard transmissiemethode, dus je zit vast aan een apparatuurpaar. Aangezien KPN in z'n centrales Alcatel gebruikt.....
Welnee, tis gewoon een standaard PPTP verbinding naar je ADSL modem, heel normaal voor die dingen

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

Convoy

g44p

je kunt gewoon een ander soort adslmodem gebruiken hoor, is geen enkel probleem

Verwijderd

Alcatel modempjes roelen zwaar :D

Verwijderd

En nu maar hopen dat je niet 3 maanden hoeft te wachten voor KPN alles technisch voor elkaar heeft zodat jij met je ADSL kunt spelen

• ubermaestro
En deze, scheelt je weer wat bureau ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.alcatel.com/consumer/dsl/img/products/PCcard.jpg

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

Flexx

This side up

Volgans mij heb je niet echt veel keus als je ADSL neemt, je krijgt toch gewoon een modem van je provider ?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
voor de snelheid maakt et nix uit aangezien die alcatel al 30x zo veel aan kan kpn levert >:)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 06 augustus 2001 13:08 schreef koboy het volgende:

[..]

Alcatel is al een tijdje niet de enige leverancier, ook Nokia levert ze aan KPN.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
Op zondag 05 augustus 2001 21:16 schreef marcell het volgende:
Die USB modem doet het prima hoor. Geen instalatieproblemen of niks. Wel de nieuwe drivers gebruiken.

Binnenkort eindelijk kabel bij ons, dus weg ADSL
Leuk he dat je geen installatie problemen hebt. Werk maar eens onder win 95 met een USB modem of onder ME waar nog geen officiele drivers voor zijn.....

En ik zal je teleur moeten stellen je kan via kpn alleen een Alcatel USB of ethernet modem krijgen of je moet er zelf 1 bij komen.

Voor degene die denken dat er maar 1 ADSL standaard is: ADSL is een standaard (van DSL wat staat voor Digital Subscriber Line). (A staat voor Asymetric). Waar de tonen onder en boven het hoorbare, dus wat ook niet door de telefoon wordt opgepakt, gebruikt om de data te kunnen verzenden. Om dit te doen heb je iets nodig om het signaal te splitsen. (dus de splitter). Als je dit allemaal hebt dus ook een adsl modem wat je op je computer kan aansluiten dan kan je er op (met username en pass van de provider natuurlijk).

Wat je misschien ook kan bedenken als oude gebruiker met een alcatel ethernet modem is dat je dus eerst bij een advanced abo 4 ip adressen kreeg. Dat wordt er maar 1. En dan is het dus handig om je alcatel om te zetten van een standaard naar een pro (dus tweaken). Als je dat doet dient dat ding als router en kan je hem dus direct aan een hub hangen waardoor iedereen die aan die hub zit via het netwerk op het internet kan. (dit is dus ook handig voor meerdere gebruikers met een basic abo).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• ubermaestro
Op woensdag 08 augustus 2001 02:21 schreef wauskes het volgende:

[..]

Leuk he dat je geen installatie problemen hebt. Werk maar eens onder win 95 met een USB modem of onder ME waar nog geen officiele drivers voor zijn.....

En ik zal je teleur moeten stellen je kan via kpn alleen een Alcatel USB of ethernet modem krijgen of je moet er zelf 1 bij komen.

Voor degene die denken dat er maar 1 ADSL standaard is: ADSL is een standaard (van DSL wat staat voor Digital Subscriber Line). (A staat voor Asymetric). Waar de tonen onder en boven het hoorbare, dus wat ook niet door de telefoon wordt opgepakt, gebruikt om de data te kunnen verzenden. Om dit te doen heb je iets nodig om het signaal te splitsen. (dus de splitter). Als je dit allemaal hebt dus ook een adsl modem wat je op je computer kan aansluiten dan kan je er op (met username en pass van de provider natuurlijk).

Wat je misschien ook kan bedenken als oude gebruiker met een alcatel ethernet modem is dat je dus eerst bij een advanced abo 4 ip adressen kreeg. Dat wordt er maar 1. En dan is het dus handig om je alcatel om te zetten van een standaard naar een pro (dus tweaken). Als je dat doet dient dat ding als router en kan je hem dus direct aan een hub hangen waardoor iedereen die aan die hub zit via het netwerk op het internet kan. (dit is dus ook handig voor meerdere gebruikers met een basic abo).
Kan je dan ook als je er een 8-poorts hub opzet met 8 users tegelijk inetten :?

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 02:51 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Kan je dan ook als je er een 8-poorts hub opzet met 8 users tegelijk inetten :?
Dat worden er dan waarschijnlijk 7 omdat er ook nog 1 kabel op de router moet worden aangesloten.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> IT

• ScaraB
  • Laatst online: 29-01 10:39
Op woensdag 08 augustus 2001 02:21 schreef wauskes het volgende:

[..]

Ik heb fast ADSL genomen in de tijd dat er nog 4 IP adressen werden gegeven. Heb alle draden over het tweaken van de Alcatel modem gelezen enzo om je modem naar modem/router te tweaken. Nu krijg ik dus te horen van XS4all/KPN dat ik een gratis (Vigor) router in bruikleen kan nemen (in ruil voor 3 IP adressen dus). 2 routers is natuurlijk onmogelijk te combineren haha ;)
Ok nu de vraag: Zou de snelheidswinst groter zijn als ik mn Alcatel omtweak en die rechtstreeks op mn HUB in mn interne netwerk zet dan dat ik die Vigor router neem en die tussen de modem en de HUB zet?

Oftewel kan ik beter het aanbod van KPN afslaan en gewoon de Alcatel alleen gebruiken met het 'voordeel(?)' dat er dus maar 1 modem/router aan de HUB hangt ipv een modem én een aparte router?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:57 schreef ScaraB het volgende:

[..]

Zou de snelheidswinst groter zijn als ik mn Alcatel omtweak en die rechtstreeks op mn HUB in mn interne netwerk zet dan dat ik die Vigor router neem en die tussen de modem en de HUB zet?
Theoretisch is alleen alcatel modem/router sneller, want als de pakketjes door 2 routers heengaan, moeten ze 2 keer 'geinspecteerd' worden voor de routering. Dit levert vertaging op (in de praktijk merk je er waarschijnlijk weinig van)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• ScaraB
  • Laatst online: 29-01 10:39
Door 2 routers gaan?
Nee dan ga ik niet die Alcatel omtweaken natuurlijk he. Dus gewoon via modem naar router naar HUB en niet via modem/router naar router naar HUB want das beetje dubbelop lijkt me.

Ook lastig met configureren firewalls in beide routers dan haha :z

Maar goed, ik begrijp dat de snelheid voornamelijk theoretisch een verschil geeft in de twee mogelijke situaties.

Verwijderd

Alcatel, is tweakable q:) ik zou die nemen tweaken lekker sneller internetten ;) voor zelfde bedrag :), 8MBit is max wat je via ADSL kan verkrijgen maar of je dit ondanks een tweak ook zal krijgen via mxstream ;) dat durf ik niet te zeggen }:O

• ubermaestro
Op woensdag 08 augustus 2001 16:14 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Dat worden er dan waarschijnlijk 7 omdat er ook nog 1 kabel op de router moet worden aangesloten.
O dat is wel beter :P KPN moet gewoon een optie geven om de speedtouch pro in het pakket te nemen, aangezien nu maar 1 IP leveren
Pagina: 1