Harddisk wel linux geen windows

Pagina: 1
Acties:

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Hallo luitjes,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort dus, als het niet zo is kan iemand hem dan verplaatsen.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik onder windows xp problemen met mijn computer.

Dit probleem deed zich een maand eerder ook al voor maar na een reparatie van xp werkte het zootje weer.

Goed, m'n vader had een nieuwe printer gekocht alleen de compaq van m'n pa pakte de cd niet, goed ik de mijne geshared, cd'tje erin en opeens word die computer me toch een partijtje traag.

Dus nog een keer reparatie geprobeerd, werkte niet.

Als windows opstart gaan die balkjes 2x heen en weer (normaal 5 a 6 keer) en gaan de ledjes knipperen op het toetsenbord en start hij door naar xp.
Daarna kan ik een half uur niks doen behalve inloggen en naar m'n bureaublad sparen.
Dan werkt alles behalve deze computer starten want dan duurd het weer een half uur.

Ik denk ok, geen xp dan maar 2003 erop.
TRAAG!!!!!!!!! precies hetzelfde.
toen maar 2000, ook weer precies hetzelfde.
Bij het installatie gedeelte gaat het snel daarna, bij toegang vanaf HD zo traag als dikke stront tegen de heuvel op.

Goed, ik denk HD naar de klote.

Toen maar een live cd van linux erin. (feather linux)
Kon ik toch nog wat.
Toen voor de grap hd-install gedaan.
Draait als een tiet.
Nu heb ik er opensuse 10.2 opstaan en dat draait als een gek.
Maar er staat ook nog een 2000 boot op en die draait dus als de welbekende dikke stront tegen de heuvel op.

Weet iemand wat hier het euvel van is????

systeemspecs:

Athlon xp 2800+
1024 MB
Maxtor ST400831 (ofzo) 40GB
Maxtor ST4083 (ofzo) 8GB
Asrock K7vt4-4x
Soundblaster Audigy
Onboard sound
Via Rhino II LAN adapter
Geforce 6200 256MB
USB: SPV E-200, D-LINK BT-120, Sony Ericsson W300i, no-name webcam, Canon ip1300 printer.
Microsoft sidewinder.

who put a "stop payment" on my reality check

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 12:09

DataGhost

iPL dev

Zie je wel, Windows zuigt! :+
Waarschijnlijk heb je geen chipsetdrivers geinstalleerd waardoor je harde schijven in PIO werken? Standaarddistributies hebben meestal voor elke chipset die je kan verzinnen een module meegeleverd, waarschijnlijk daarom dat het daar standaard al werkt.

Edit: Heb je de HD-install verder ook op dezelfde partitie(s) (in ieder geval hetzelfde deel van de schijf) gedaan?

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2007 17:59 ]

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Linux is een besturings systeem dat het beste van je systeem pakt. Dus de beste instellingen en geen extra meuk erom heen.
Heb je al geprobeerd om een hd erin te stoppen daar windows op te installeren en kijken wat hij dan doet.
Heb zelf ook een traag systeem gehad.. En dit kwam doordat een hd flink zat te vervelen. hdtje een beetje overleden. Dus probeer een hd test uit te voeren en anders een nieuwe hd erin te stoppen :)

volgende keer minder vloeken he ;)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
het probleem klinkt me bekend uit de tijd dat ik eens zon knoppix live cd geinstalleerd had op een p1mmx van 200mhz. maar toen daarna windows er weer opging leek het een 2 mhz pc te zijn. dus heel nieuw is je probleem niet. mijn oplossing was oude pc de deur uit en de volgende erin( een echte tweaker begint 2 tweaken met afval bakjes zodat er maar een paar euro de kliko in verdwijnt en geen 100én euro's.

• DaRk PoIsOn
DataGhost schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:58:
Zie je wel, Windows zuigt! :+
Waarschijnlijk heb je geen chipsetdrivers geinstalleerd waardoor je harde schijven in PIO werken? Standaarddistributies hebben meestal voor elke chipset die je kan verzinnen een module meegeleverd, waarschijnlijk daarom dat het daar standaard al werkt.

Edit: Heb je de HD-install verder ook op dezelfde partitie(s) (in ieder geval hetzelfde deel van de schijf) gedaan?
Ik heb de 40 gig ingedeelt in 7 partities, 6x 5 gig en 1x 10 gig.
De C was voor windows, de D voor programma's en de E voor m'n mail en andere meuk.
De rest staat vol met games en programma's en nog een aparte HD voor films.

Onder windows doet ie dus geen ruk ook niet met de via 4in1 drivers of aparte drivers.
En zodra ik met opensuse boot gaat het als een gek.

Ik heb daarna de filmschijf leeggetrokken en daar windows op geinstalleerd (dus primair en sec. omgewisseld, dit werkte ook niet.)

edit: ik reageer een beetje traag want ik zit nog op m'n werk.
vanavond is de reactie ook traag want moet daarna werken in de kroeg

[ Voor 6% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 21-03-2007 20:01 ]

• DaRk PoIsOn
Sorry dat ik na zo'n tijd nog ff post.

De harde schijf bleek niet brak te zijn maar het bleek aan de voeding te liggen.
Zodra ik een game starte werd de voeding te warm en kreeg de HD niet genoeg stroom.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07
Sorry dat ik het zeg, maar dan heb je in je startpost wel een heeeeele brakke omschrijving gegeven. Niemand had dit er zo uit kunnen afleiden...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:15:
Sorry dat ik na zo'n tijd nog ff post.

De harde schijf bleek niet brak te zijn maar het bleek aan de voeding te liggen.
Zodra ik een game starte werd de voeding te warm en kreeg de HD niet genoeg stroom.
Ik heb nog nooit gehoord dat een schijf daar langzamer van wordt. Hij valt gewoon uit als zijn stroom onvoldoende is.

Heb je het probleem nu ook echt verholpen door een nieuwe voeding erin te gooien? Waarom knip je trouwens die 40G in 7 stukken? Alsof 40G al niet klein genoeg was ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Dan vind ik dat Linux het heel goed heeft gedaan! ;)
Toch vind ik het raar dat Windows daar last van heeft.

Ik lees dit topic met interesse omdat mijn huidige internet PC (inmiddels 4 jaar oud) begint ook sloomer te worden en ik denk ook aan de voeding te vervangen. Gezien die ook 7 jaar oud is en de fan kraakt een beetje bij opstarten. Maar goed, een upgrade is in de pijplijn compleet met nieuwe kast/voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:41 ]

• DaRk PoIsOn
Waarom ik mijn harde schijf opdeelde?
Goeie vraag, het was toen voor games en muziek en filmz en prog's apart opgedeeld.
Achteraf wel spijt van gehad natuurlijk maargoed.
Waarom ie op linux wel draaide vind ik nogsteeds vaag.
Windows wou ie gewoon niet starten.
Balkje van xp ging 1x heen en weer en dan gingen de lampjes op het tobo knipperen en dan kon je na een half uur wachten eindelijk het bureaublad gebruiken.
Linux draaide als een tiet behalve als ik ging gamen, tot maximaal een kwartier en dan gingen alle coolers zachter draaien en flikkerde de hele zooi uit.

Pagina: 1