vid.kaart vergelijken t.o.v. sli-vid kaart systeem

Pagina: 1
Acties:

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 08:39
Ok, na een flink aantal jaren, is het eens tijd, dat mn oude bak met pensioen gaat en verder mag gaan als backup systeem/explorer systeem.

Nu komt ik al behoorlijk ver met nieuw systeem bij elkaar te zoeken, echter ik kom er met de videokaarten en sli systemen niet uit.

Op dit moment zit ik te overwegen om een 8800gtx kaart te nemen, maar das dus gewoon 1 kaart.

Nu heb je tegenwoordig ook allemaal SLI systemen, alleen dan moet je 2 perfect identieke kaarten hebben en als er 1 stuk gaat, heb je probleem. (hoe gaat dat trouwens met garantie? mag je dan stellen dat beide videokaarten vervangen moet worden als er geen identieke kaart geleverd meer kan worden?
Waarbij ik gehoord heb, dat je hoogstens 30 percent sneller bent met een SLI opstelling van 2 kaarten A en A, t.o.v. enkele kaart A.
Klopt dit een beetje? of ligt het rendement hoger?

Een ander iets en ik heb met google en alles gezocht, maar kan het gewoon niet vinden.
Stel, ik doe een SLI systeem,
Hoe kan ik nu bijvoorbeeld dan een sli systeem van 2x 7600 of 2x7800 vergelijken t.o.v. een 8800?
Heeft iemand misschien een link naar zulke reviews?

Bij voorbaat dank, want ik kan het blijkbaar niet vinden tot nu toe.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07 21:28
sli is een systeem wat ervoor zorg dat 2 videokaarten aan elkaar worden gekoppelt en als 1 videokaart werkt. normaal werkt een kaart op pci x16 maar dan op pci x8.. de prestaties met sli liggen ongeveer 30% hoger.. over het algemeen is het goedkoper om een betere single card te nemen.. als je ultieme prestaties wilt moet je 2 super kaarten aan elkaar koppelen.

dus even kort door de bocht (mijn visie)
sli is 100% duurder met 30% meer prestaties dus als je 2x 7600GT pakt kun je net zo goed een 8800 of een 7950(gx2) GT pakken..

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:07

paularts

Paulux !!!!!!

op Tomshardware.com staan vga charts daat zitten wel vergelijkingen als deze tussen

Linkje

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Verwijderd

Ik heb zelf een sli systeem.
Als je in de drivers sli verkeert instelt dan haal je zeker maar 30% extra met de tweede kaart.
Games en goeie instellingen in de drivers kan je 80% extra halen uit een sli systeem.

Mijn 2x7900gt tops halen 81003dmark 2006 (overklokken haal ik 8430 3dmark 2006)
Alleen sli heeft een groot probleem als er geen profijls van de game in de drivers zijn verwerk dan moet je het zelf aanpassen (wat veel mensen niet doen) voor optimaal performence er uit te halen.
Voordelen van sli borden.
Je koop een dure kaart en zet later een gebruikte of aanbieding een tweede kaart er bij voor weinig geld..
Min punten zijn wel dat het niet altijd optimaal is.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 08:39
bedankt.

Misschien hou ik videokaart gedeelte dan maar simpel en gewoon voor 8800gtx
Begin me nu toch al af te vragen als evt. sli investering niet meer oplevert als het wordt gestoken in een q6600 dan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SLI is onzinnig. Het levert je nooit dubbele winst op (bij lange na niet) en sommige games ondersteunen het niet eens. Een hele lage prestatie/prijs-verhouding dus. SLI is alleen zinvol als de snelste videokaart niet snel genoeg voor je is en je meer power wilt. Dit kost natuurlijk veel geld en is prestatie/prijs-gewijs imo ook niet het slimste wat je kunt doen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

bangkirai schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:57:
bedankt.

Misschien hou ik videokaart gedeelte dan maar simpel en gewoon voor 8800gtx
Begin me nu toch al af te vragen als evt. sli investering niet meer oplevert als het wordt gestoken in een q6600 dan.
Geen slechte keuze. Omdat 1 8800GTX al behoorlijk stuk sneller is dan 2x 7900GTX in SLI. en dat niet alleen. bij één enkele 8800GTX heb je ook geen problemen met SLI support van games.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1