[Vista]

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
[Oh jee wat ben ik weer slecht bezig. Excuses voor de ongemakkelijke titel, ik kan het nu niet meer veranderen, deze topic gaat over Vista, 32 of 64 bit]

Hallo allemaal.

In het topic "Kiezen tussen 32- en 64 bit" is al ongeveer een maand niet meer gepost. Daarom maak ik voor mijn vraag een nieuw topic, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben van plan een compleet nieuw systeem aan te schaffen, en daar dan ook Windows Vista bij te kopen (de Home Premium editie).

Het systeem wat ik van plan ben te kopen, en dus ook deze Windows op te installeren, bestaat uit oa. de volgende onderdelen:

Moederbord: Asus Commando
INTEL Core2Duo Conroe E6600
Corsair 2048MB DDR2 TWIN2X2048-6400C4 SLI Ready
ASUS EN8800GTS 640MB
En 2 harde schijven van ieder 320GB, van Seagate

Ik heb al veel rondgespeurt om uit te vinden wat ik nou het beste kan doen. Velen raden mij aan nog even te wachten met de aankoop van Vista, maar ik zelf wil de gok wel nemen om het nu te kopen. Waar ik echter nog niet helemaal uit ben is welke versie ik moet hebben, de 64 of 32 bit versie. Gezien de processor zou ik zeggen de 64-bit versie, maar ik heb eerlijk gezegd niet echt een goed beeld van hoe het zit met ondersteuning van vele programma's voor deze 64-bit Vista.

Mijn vraag is dan ook: wat raden jullie mij aan? Ondervind ik (momenteel) nadeel als ik de 64-bit versie zou gebruiken ipv de 32-bit versie? Qua drivers bijvoorbeeld (ik heb ook nog een Creative SB X-FI Music Bulk, ik heb natuurlijk graag dat deze goed functioneert), maar ook qua games en andere software?

Ik hoop dat ik, met jullie hulp, tot de juiste conclusie kan komen.

Alvast bedankt voor de inbreng!

~EleanorNL

PS nog een last minute vraag: zit er nou verschil tussen de 8800GTS kaart van Asus en Club3D? Deze laatste is bij mijn winkel makkelijker te leveren, maar mijn huidige kaart is ook een Club3D kaart, maar toch heb ik daar niet zulke goede ervaringen mee (koeler bijvoorbeeld). Zit er tussen deze twee kaarten verschil?

[ Voor 4% gewijzigd door Googolplex op 21-03-2007 17:36 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
er zitten allebei voor/nadelen aan, future proof + sneller: 64bit
compabiliteit: 32bit.
het beste is eerst nog een jaar 32bit te gebruiken en daarna 64bit. maar het kan ook gewoon kwaat om meteen over te stappen op 64bit, maar dan moet je er wel zeker voor zijn dat alle drivers ook werken met 64bit en je programma's ermee overweg kunnen.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Ik ga deze toch maar sluiten, die vraag past prima in het grote topic :) Je tweede vraag hoort in een ander subforum :)

Dit topic is gesloten.