Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muispijl schiet soms opeens weg

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Ik (en mijn collega's) hebben het volgende probleem op het werk, waar wij inloggen op een domein:

Enkele malen per dag (op willekeurige momenten) schiet soms opeens de muispijl weg, net of iets of iemand de muis even overneemt. Dit gebeurt maar heel even, soms echt maar een halve seconde ofzo. Maar echt vervelend!

Ik wil er dan ook graag achter komen wat de oorzaak hiervan is? Misschien een virus ofzo? Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Voor mijn gevoel draaien er geen rare processen op mijn PC ofzo...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Wat voor muis en muismat gebruik je?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• oochiewallie
DiedX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:28:
Wat voor muis en muismat gebruik je?
:P Dat is dus NIET de oorzaak :+

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

En dat weet je omdat..?

Verder zou je eventueel gemonitord kunnen worden door (bedrijfs)software, dat iemand per ongeluk de muis 'overneemt'. Post je processen eens, misschien dat er wat leuks tussenzit.

[ Voor 17% gewijzigd door TerraGuy op 21-03-2007 17:42 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klinkt bekend, ik had daar ook last van nadat ik intern verhuisd was.

Bij mij bleek toch dat de optische muis wat storing ondervond, dit was over nadat ik een zwarte muismat geprobeerd heb.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Goedkope (oem) muizen icm een slechte ondergrond willen dit gedrag nog wel eens vertonen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Koop een snijmatje, zo'n groene of zwarte.
Die zijn perfect. Wat jij beschrijft is puur je optische muis en geen virus oid.

Afbeeldingslocatie: http://d21007.u24.coolhosting.nl/catalog/images/Snijmat%2060x90.jpg

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Heb hier hetzelfde en ligt wel aan de ondergrond, ben te lui om een muismat te pakken..

Durf te wedden dat het bij de TS hetzelfde probleem is..

Systeem Specs

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heb ik ook soms last van (Dell pc), optische muis, geen muismat

[ Voor 29% gewijzigd door ElementriX op 21-03-2007 17:52 ]

Verwijderd

Dat zie ik ook vaker bij lanparty's, waarschijnlijk draadloze apparaten die elkaar storen.
Meestal muizen en toetsenborden.

Misschien dat je de hem op een ander kanaal kunt zetten, als hij draadloos is.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mensne, als de topicstarter zegt dat het niet aan de muis of de muismat ligt, en het een softwarematig probleem is, dan heeft het weinig zin om over muismatten door te blaten..

Daar is de beste man helemaal niet in geinteresseerd.

ontopic:
zou het kunnen dat een stukje beveiligingssoftware kijkt of je geen illigale dingen aan't doen bent?
Je zou je probleem eens bij je lokale systeembeheerder voor kunnen leggen..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20
Met m'n logitech optische muis had ik het ook wel eens. Dan had ik een muismatje met 1 of andere cartoonafbeelding erop met harde contrastrijke zwarte lijnen e.d. Wanneer je dan de sensor onder een bepaalde hoek t.o.v. zo'n zwarte lijn beweegt, dan gaat het harde contrast van die lijn het zachte contrast v/d muismatstructuur overheersen. Dan gaat je muispijl bijv. ineens omhoog terwijl je naar rechts beweegd.

Heb nu een matje met spijkerbroekstof erop: dat werkt perfect.

Wanneer het daar dus niet aan ligt.. wanneer je inlogged op een domein en dan een desktop overneemt ofzo, dan kun je wellicht synchronisatieproblemen krijgen wanneer er packet loss optreedt. Maar dat lijkt me iets voor systeembeheer..

[ Voor 19% gewijzigd door Atomsk op 21-03-2007 18:00 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• oochiewallie
Ok, ok, ik dacht in eerste instantie: leuk grapje dat van die muis/muismat. Maar ik had dus totaal niet gedacht dat het hier ook echt aan kon liggen. Was er echt stellig van overtuigd dat het iets anders moest zijn.

Maar ik ga het nu toch langzamerhand steeds meer geloven ja... :S Ik gebruik een logitech optische muis (met draadje), op een zwarte placemat (zo'n bureaublad).

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
Ik heb echt exact hetzelfde op 3 verschillende pc's.

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 15:40
Hier op het werk heeft bijna iedereen er last van met goedkope logitech muizen en geen muismat. Volgens mij heeft het te maken met de ietwat glanzende ondergrond.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20
Wat je nodig hebt voor optische muizen is een ondergrond met een egale, fijne structuur. Een optische muis maakt namelijk constant "foto's" van de ondergrond en bepaald de bewegingsrichting door te kijken waar de structuur heen schuift. Een spiegelende glasplaat of een volledig zwarte ondergrond heeft geen structuur. Een gewoon bureaublad kan een tijdje werken, maar mijn ervaring is dat het op den duur glad slijt door het vele gemuis erover heen. Muismatten met logo's/lijnen/cartoons zijn ook niet ideaal.

Wat wel goed werkt is een gewone egale stoffen muismat of een glasplaat met een "frosted" structuur.. snijplankje ofzo..

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1