Ik heb het volgende rare probleem:
Ik heb tijdens de laatste HCC dagen een nieuwe Quantum LM+ 30GB gekocht en in mijn bestaande systeem gezet. (sys specs volgen later). Dat ging allemaal perfect tot zo'n maand geleden.
Toen kreeg ik tijdens het booten de meest vreemde dingen : of één van mijn hd's die werd niet gezien door mijn Ultra66 controller, en soms mijn andere twee niet, dit loste ik op op alles een keer goed aan te drukken. Dit ging zo door, totdat mijn HD's in Win2K ineens stopte met draaien, en na een paar minuten rusten weer tot leven kwamen.
En eergisteren kreeg ik mijn pc niet eens meer opgestart, na een paar keer proberen kreeg ik de volgende melding : "Ultra66 BIOS not found". Dus ik met dat kaartje naar Mycom op te laten testen, en die zeiden ook dat hij kapot was (logisch).
Dus ik dacht, dan gebruik ik toch de onboard IDE kanelen, dus dat heb ik gedaan. Dat ging dus twee dagen goed, tot net, spinden mijn HD's weer helemaal naar beneden om even later weer te beginnen.
Wat is hier aan de hand? Voeding zwak, Mobo rot, CPU rot?
Mijn specs:
P-III 800E@992
Asus P3B-F
2 x 128MB RAM
Geforce DDR (Asus V6800pure)
HD1 : Quantum Fireball KX+ (13,6GB)
HD2 : Maxtor 5120+ (10,2GB)
HD3 : Quantum Fireball LM+ (30GB)
2 NIC's
SB Live! 5.1 Value
Modem
Asus 50x cd-speler
Pioneer 16/40 DVD
Plextor 8/4/32 brander
Zipdrive
en natuurlijk floppy ding.
(En de Ultra66 controller dus).
Wie o wie weet (of denkt te weten) waar dit aan ligt?
[update]
Ik kom er net achter dat, waar normaal +12V op staat, er bij mij maar +11,4V op staat, dit is niet goed volgens mij.
[/update]
Ik heb tijdens de laatste HCC dagen een nieuwe Quantum LM+ 30GB gekocht en in mijn bestaande systeem gezet. (sys specs volgen later). Dat ging allemaal perfect tot zo'n maand geleden.
Toen kreeg ik tijdens het booten de meest vreemde dingen : of één van mijn hd's die werd niet gezien door mijn Ultra66 controller, en soms mijn andere twee niet, dit loste ik op op alles een keer goed aan te drukken. Dit ging zo door, totdat mijn HD's in Win2K ineens stopte met draaien, en na een paar minuten rusten weer tot leven kwamen.
En eergisteren kreeg ik mijn pc niet eens meer opgestart, na een paar keer proberen kreeg ik de volgende melding : "Ultra66 BIOS not found". Dus ik met dat kaartje naar Mycom op te laten testen, en die zeiden ook dat hij kapot was (logisch).
Dus ik dacht, dan gebruik ik toch de onboard IDE kanelen, dus dat heb ik gedaan. Dat ging dus twee dagen goed, tot net, spinden mijn HD's weer helemaal naar beneden om even later weer te beginnen.
Wat is hier aan de hand? Voeding zwak, Mobo rot, CPU rot?
Mijn specs:
P-III 800E@992
Asus P3B-F
2 x 128MB RAM
Geforce DDR (Asus V6800pure)
HD1 : Quantum Fireball KX+ (13,6GB)
HD2 : Maxtor 5120+ (10,2GB)
HD3 : Quantum Fireball LM+ (30GB)
2 NIC's
SB Live! 5.1 Value
Modem
Asus 50x cd-speler
Pioneer 16/40 DVD
Plextor 8/4/32 brander
Zipdrive
en natuurlijk floppy ding.
(En de Ultra66 controller dus).
Wie o wie weet (of denkt te weten) waar dit aan ligt?
[update]
Ik kom er net achter dat, waar normaal +12V op staat, er bij mij maar +11,4V op staat, dit is niet goed volgens mij.
[/update]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr