[XS4ALL] splitter misschien een probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Ik heb een simpel xs4all abonnementje, 3072/512. Ik kom gewoon op internet, geen probleem alleen maakt mijn modem (speedtouch 570i) geen verbinding op mijn abonnementssnelheid. De hoogste upstream die ik heb is veelal 256 kbit maar soms ook 224, 192 enz enz enz. Download varieert soms ook van 880 kbit tot aan de volle 3072 maar veelal wel boven de 2,5 mbit. ik heb al kabels vervangen, van mn splitter naar mn modem, van mn isdn centrale naar mn splitter enz. zou misschien mijn splitter het probleem kunnen zijn? De laatste tijd als ik namelijk mn modem reset omdat het inet weer niet vooruit te branden is duurt het ook een uur voordat ik weer verbinding heb. ik heb een alcatel 1000 ADSL LP splitter, misschien dat iemand er ervaring mee heeft. iemand suggesties?

XS4ALL zegt overigens dat voor zover zij kunnen zien de boel goed zit.

Verwijderd

Heeft niet direct ermee te maken, maar wel handig om te weten; hoe zit het met de afstand tussen jou en de centrale?

http://www.xs4all.nl/alle...314e6dbf7f5025c3995c3b206
Bereikt u nooit de gemiddelde internetsnelheid zoals door IPing gemeten, neem dan contact op met de helpdesk van KPN. Wellicht is uw ADSL-verbinding op de verkeerde snelheid ingesteld.

Ook kan een verkeerde instelling in Windows snelheidsverlies veroorzaken. Op eigen risico kunt u eventueel zelf een programma draaien die dit controleert: Navas Cable Modem/DSL Tuning Guide.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 16:46 ]

• nielsl
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1007 meter.

aldus een website van de tudelft. Lijkt mij voldoende om gewoon mn 3 mbit eruit te kunnen trekken. zie dan niet zo snel in wat het probleem verder kan zijn

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

En hoe is de situatie thuis ?

Dus:

ISRA, splitter, rest ?
Afstand van ISRA tot splitter ?
Keer modem direct op de ISRA aansluiten ?

En kan je de S/R waarden van je modem hier posten ?

Je kan trouwens een lijncheck laten doen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nielsl
vrij gecompliceerde situatie met een stuk of 8 lijnen die hier binnenkomen, ooit eens geklust door iemand (lang leve studentenverenigingen), afstand van meterkast tot splitter, vrij lang :)
rare is dat hij vroeger wel op de optimale snelheid werkte en dat ik steeds vaker last heb van uitvallers, ik probeer daarom stapsgewijs een beetje alle mogelijke fouten eruit te werken en begin bij de meest makkelijke

• nielsl
domme vraag, maar hoe krijg ik mn S/R waardes uit mn modem?

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

je zegt zelf dat er 8 lijnen binnen komen?

Lopen er over deze lijnen ook ADSL?
Waarschijnlijk wel, dan zit er vermoedelijk een andere Gebruiker ook online op het zelfde tijdstip.
ADSL2(+) is wel gevoelig voor overspraak zeker in de situatie
vrij gecompliceerde situatie met een stuk of 8 lijnen die hier binnenkomen, ooit eens geklust door iemand (lang leve studentenverenigingen), afstand van meterkast tot splitter, vrij lang
Je moet eens kijken in je studentenhuis of er nog andere mensen online zijn op het momewnt dat je een dip in je snelhed heb. XS4ALL kan hier weinig aan doen.
Een lijn check loopt van de providers centrale tot aan je splitter en darna kunnen ze niet veel verder meer kijken.

Enige wat ik je aanraad is de situatie rond om het ISRA punt te verbeteren.
- Laat de lijnen netjes binnen komen.
- Zorg dat de lijnen elkaar niet teveel in de weg zitten als ze naar de juiste locaties gaan.
- Misschien kan je je eigen ADSL doos naast het ISRA punt zetten.

Het allermooiste zou zelfs zijn dat je met de andere 8, 1 abbo neemt en daar de koste van deeld.
kunnen jullie gelijk weer omhoog met de snelheid. ;)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

nielsl schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:06:
domme vraag, maar hoe krijg ik mn S/R waardes uit mn modem?
S/R marges zijn signal to noise ratio en worden uitgedrukt in dB
Vermoedelijk zijn deze terug te vinden in de hand leiding van je modem.

• nielsl
het probleem kan hem niet zitten in verschillende abo's op de lijnen. het is namelijk 1 vereniging met 1 abo, ik weet welke twee kabels zorgen voor mn adsl signaal maar als ik mn modem daar direct op inprik doettie niets. maar ik heb dan weer een POTS modem, zorgt die alcatelsplitter er toevallig niet voor dat een POTS modem op een ISDN lijn werkt. zou het daarom zijn dattie niet intraint als ik gewoon draadjes inprik?

• nielsl
SimplyMe schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:13:

Een lijn check loopt van de providers centrale tot aan je splitter en darna kunnen ze niet veel verder meer kijken.

Enige wat ik je aanraad is de situatie rond om het ISRA punt te verbeteren.
- Laat de lijnen netjes binnen komen.
- Zorg dat de lijnen elkaar niet teveel in de weg zitten als ze naar de juiste locaties gaan.
- Misschien kan je je eigen ADSL doos naast het ISRA punt zetten.
als ze dan tot mn splitter aangeven dat de boel goed zit kan er vrij weinig mis zijn, heb gisteren een nieuw kabeltje van 2 meter van mn splitter naar mn modem gelegd en verder een UTP van 10 meter naar mn switch, wat dat betreft dus weinig kans voor problemen

Verwijderd

Ja het kan aan je splitter liggen.

Trust me on this one ;)

• nielsl
dus jullie zeggen, schaf voor de grap een nieuwe splitter aan :)

Verwijderd

Je kunt overigens nog iets doen. Als je zonder splitter nog steeds een kut lijn hebt, moet je ook je modem even vervangen.

Je kan bij een Primafoonzaak een Speedtouch 546 voor 80 Euro kopen. Als je deze binnen 8 dagen netjes in doos terug brengt, krijg je je geld terug.

Als het dan nog steeds slecht is, moet je XS4ALL verzoeken om contact met 2e lijn KPN te laten opnemen, alleen die kunnen een lijnmeting uitvoeren.

• nielsl
zonder splitter kom ik er dus niet eens op, dus dat kan ik niet testen maar het modem is al eens vervangen en dat zorgde toen voor een stuk minder problemen, natuurlijk geen garantie voor het feit of deze het nog steeds goed doet

Verwijderd

wacht even je zei dat je een ST570 hebt? Dat is een ancient modem, zelfde model als de ST Home! Dus als die recent is vervangen?

Verwijderd

nielsl schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:04:
vrij gecompliceerde situatie met een stuk of 8 lijnen die hier binnenkomen, ooit eens geklust door iemand (lang leve studentenverenigingen), afstand van meterkast tot splitter, vrij lang :)
rare is dat hij vroeger wel op de optimale snelheid werkte en dat ik steeds vaker last heb van uitvallers, ik probeer daarom stapsgewijs een beetje alle mogelijke fouten eruit te werken en begin bij de meest makkelijke
oh wacht even ik lees dit niet goed. De kabel tussen ISRA punt en splitter mag max 2 meter zijn. Vooral sinds KPN is overgegaan naar ADSL2+ is dit kritiek, en kan voor een instabiele lijn zorgen.. Dus, test even met een kort kabeltje, anders zal KPN je nooit serieus nemen.

• nielsl
interessant, nou, dat wordt een flinke klus

Verwijderd

je kunt het kabeltje van je ISRA punt uit je splitter halen, en rechtstreeks in je Modem pleuren. Als je dan nog het probleem hebt is het:
- of je modem
- of je kabel van isra naar splitter die te lang is
- of de lijn is brak

• nielsl
het kan kloppen dat het op mn ISRA 2 kabeltjes zijn? die moet ik dan direct in mn modem prikken of moet ik daar mn splitter nog tussen zetten? ik heb dat namelijk al eens eerder geprobeerd (zonder splitter) maar dat leverde weinig op in de zin dat hij niet intrainde.

• nielsl
heb zojuist mn splitter dr tussenuit gehaald en kom dr nu vrij snel op, nog niet ideaal met wel een stuk sneller. mn upload traint in op 352 kbit ipv 192 en waar dat normaal bijna een goed uur duurde duurt het nu toch zeker 20 seconde. een nieuwe splitter aanschaffen lijkt me dus? (en misschien ook een nieuw modem omdat het idd een vrij prehistorisch modem is)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Je splitter voegt niets toe, hij filtert alleen. Dus je modem moet werken zonder splitter, anders heb je misschien het verkeerde aderpaar te pakken. Ik neem aan dat je wel de aders in de middelste twee aansluitingen van de RJ11 stopt ?

Kan je nog even je S/R gegevens posten ?
Gewoon even in de "website" van je modem (http://[IP modem])

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 21-03-2007 19:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nielsl
als ik naar http:// adres modem surf dan kom ik heel erg mooi op de pagina van mn modem uit, speedtouch :)

maar wel frappant dat hij ineens zo snel intraint

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
nielsl schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:04:
als ik naar http:// adres modem surf dan kom ik heel erg mooi op de pagina van mn modem uit, speedtouch :)

maar wel frappant dat hij ineens zo snel intraint
Eigenlijk niet dus, lange kabels zorgen vaak voor storing, vooral als ze niet afgeschermd zijn.

PSN: djmurcielago

• nielsl
puntje, heb ik nu een mooie plek om mn modem voor de rest te laten staan
Pagina: 1