Beste Tweakers,
Ik zit op met een probleem en ik weet niet hoe of waar ik moet gaan zoeken! Ik heb geprobeerd via Google en via GoT tot een oplossing te komen, maar het probleem is dat ik geen duidelijke omschrijving van het probleem kan maken, waardoor ik niet tot een oplossing kom.
Ik ben op dit moment bezig met een project om een vergelijking te maken tussen VMware en Xen uit SUSE Linux Enterprise 10 en RedHat 5. Om VMware te testen gebruik ik de gratis variant VMware Server. Deze draait als een zonnetje onder Win2k3. Op deze server draaien 3 virtuele servers eenieder Win2k3.
Nu komt het probleem. Het installeren van SUSE Linux Enterprise 10 gaat me goed af. Ondanks dat ik totaal onervaren ben met enig Linux distro heb ik het voor elkaar gekregen om Xen te installeren. Nadat de installer klaar is geeft deze aan dat ik in de bootloader een nieuwe optie krijg, waarmee ik Xen kan starten.
Zo gezegd, zo gedaan! Na een reboot staat er inderdaad een nieuwe optie waarmee ik Xen kan starten.
Zodra ik deze start, begint hij te laden, maar daar loopt ie vast.
Het vervelende is dat hij gewoon stopt met booten en dat er niks anders opzit om de pc uit te zetten door de powerbutton 5 sec. in te houden. Ik krijg geen foutmelding of iets waar ik mee kan googlen.
Is er iemand die met dit probleem bekent is of die eventueel een oplossing weet? Ik ben onbekend met enig Linux distro, dus graag een beetje respect voor mijn onwetendheid.
RedHat 5 ligt op dit moment nog links, omdat ik hier nog geen evaluation versie van kan verkrijgen.
Systeemeigenschappen:
Mobo: Asus P5B-VM DO, Q965
Geheugen: TwinMos 4x1GB PC5300
Proc: Intel C2D E6600
HDD: Seagate 250GB SATAII
Vragen, opmerkingen en/of aanvulligen zijn altijd welkom!
Ik zit op met een probleem en ik weet niet hoe of waar ik moet gaan zoeken! Ik heb geprobeerd via Google en via GoT tot een oplossing te komen, maar het probleem is dat ik geen duidelijke omschrijving van het probleem kan maken, waardoor ik niet tot een oplossing kom.
Ik ben op dit moment bezig met een project om een vergelijking te maken tussen VMware en Xen uit SUSE Linux Enterprise 10 en RedHat 5. Om VMware te testen gebruik ik de gratis variant VMware Server. Deze draait als een zonnetje onder Win2k3. Op deze server draaien 3 virtuele servers eenieder Win2k3.
Nu komt het probleem. Het installeren van SUSE Linux Enterprise 10 gaat me goed af. Ondanks dat ik totaal onervaren ben met enig Linux distro heb ik het voor elkaar gekregen om Xen te installeren. Nadat de installer klaar is geeft deze aan dat ik in de bootloader een nieuwe optie krijg, waarmee ik Xen kan starten.
Zo gezegd, zo gedaan! Na een reboot staat er inderdaad een nieuwe optie waarmee ik Xen kan starten.
Zodra ik deze start, begint hij te laden, maar daar loopt ie vast.
Het vervelende is dat hij gewoon stopt met booten en dat er niks anders opzit om de pc uit te zetten door de powerbutton 5 sec. in te houden. Ik krijg geen foutmelding of iets waar ik mee kan googlen.Is er iemand die met dit probleem bekent is of die eventueel een oplossing weet? Ik ben onbekend met enig Linux distro, dus graag een beetje respect voor mijn onwetendheid.
RedHat 5 ligt op dit moment nog links, omdat ik hier nog geen evaluation versie van kan verkrijgen.
Systeemeigenschappen:
Mobo: Asus P5B-VM DO, Q965
Geheugen: TwinMos 4x1GB PC5300
Proc: Intel C2D E6600
HDD: Seagate 250GB SATAII
Vragen, opmerkingen en/of aanvulligen zijn altijd welkom!