Ik heb de volgende query (versimpeld)
Wat nu het probleem is, als er niks wordt getelt tussen bijvoorbeeld (DiamAverage between 5 and 10) dan wordt er niks gegenereerd maar heeft het resultaat een rij minder.
Dus bijvoorbeeld:
5, 4, 1, 3
Terwijl ik wil zien:
5, 0, 4, 1, 3
Ik kan aan het resultaat niet zien welke group by niks bevat. Ik heb op got gezocht en kwam de volgende functie tegen: IFNULL. Deze werkt echter niet (in Access?). Wat ik dan zou willen doen is dat hij een resultaat genereert als er niks gevonden wordt dus dan zou je het volgende krijgen (denk ik):
Weet iemand hoe dit (simpel) is te verhelpen?
SQL:
1
2
3
| SELECT count(*) FROM Nodules GROUP BY DiamAverage between 0 and 5, DiamAverage between 5 and 10, DiamAverage between 10 and 15, DiamAverage between 15 and 20, DiamAverage > 20 |
Wat nu het probleem is, als er niks wordt getelt tussen bijvoorbeeld (DiamAverage between 5 and 10) dan wordt er niks gegenereerd maar heeft het resultaat een rij minder.
Dus bijvoorbeeld:
5, 4, 1, 3
Terwijl ik wil zien:
5, 0, 4, 1, 3
Ik kan aan het resultaat niet zien welke group by niks bevat. Ik heb op got gezocht en kwam de volgende functie tegen: IFNULL. Deze werkt echter niet (in Access?). Wat ik dan zou willen doen is dat hij een resultaat genereert als er niks gevonden wordt dus dan zou je het volgende krijgen (denk ik):
SQL:
1
2
3
| SELECT IFNULL(count(*), 0) FROM Nodules GROUP BY DiamAverage between 0 and 5, DiamAverage between 5 and 10, DiamAverage between 10 and 15, DiamAverage between 15 and 20, DiamAverage > 20 |
Weet iemand hoe dit (simpel) is te verhelpen?