Toon posts:

Veel records en afbeeldingen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database met bijvoorbeeld 3000 regels. Daarnaast zijn deze regels gekoppeld aan twee of drie tussentabellen en kan iedere regel voorzien zijn van meerdere plaatjes welke gewoon middels timestamp worden opgeslagen in de db en de afbeeldingen in een mapje.

Ik wil nu in één keer bjvoorbeeld 1500 regels verwijderen. Het probleem is de execution time te groot is waardoor niet alles wordt verwerkt. Zijn hier trucjes voor? Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Of moet ik gewoon minder records te gelijk willen verwijderen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Over welke RDBMS hebben we het?
Heb je een klein voorbeeld van een Datasetje, of je datamodel.
Optioneel: welke taal
Kan je niet met Cascading deletes e.d. aan de slag?

1500 records verwijderen is nu niet echt iets waarvan je zegt: jeetje, dat moet lang duren.

Je ziet, veel vragen op die ene vraag van jou.

[ Voor 12% gewijzigd door TeeDee op 21-03-2007 16:30 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik PHP en mysql.. Er moeten records worden verwijdert uit de hoofdtabel en twee tussentabellen. Daarnaast moeten de afbeeldingen worden geunlinked uit de map. En dat met aantallen van 1500 records tegelijk.

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Hoe heb je het precies opgezet? Vuur je voor iedere van die 1500 een aparte query af of gaat het met 1 query? Zijn de tabellen relationeel gelinkt en maken ze gebruik van cascade delete of verwijder je per record ook handmatig de child records? Staan er indexes op de juiste kolommen (als dat voor je query van toepassing is)? etc.

Heb je het ook al eens geprobeerd te doen zonder ook de bijbehorende files te unlinken? Misschien dat het gros van de tijd daar toch in zit (disk I/O is in principe vaak 'traag' maar of dat ook van toepassing is als je puur alleen maar een file verwijdert weet ik niet).

Normaalgesproken moet het in ieder geval echt geen probleem zijn om 1500 records te verwijderen uit een database. Dat is peanuts, zelfs voor MySQL.

[ Voor 6% gewijzigd door ReverendBizarre op 21-03-2007 16:43 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Makkelijker nog:
- toon je datamodel
- toon je relevante code

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:19
Als na bovengenoemde optimalisaties nog steeds problemen optreden met de uitvoertijd, kijk dan nog eens naar: "set_time_limit"

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1