backup.rar overschrijft alle nieuwe bestanden *

Pagina: 1
Acties:

• daansmit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste allemaal,

*Ik zit hier momenteel nog in schoking toestand met kippenvel op m'n stoel*

Sinds anderhalve week werk ik (voor het eerst) op een mac (Macbook pro) en ben bezig met mijn eindexamenproject voor de multimedia academie. Best leuk project, website geschreven in php met een aantal ajax gebaseerde functies.

Situatie:
Ik heb 3 dagen geleden voor het laatst een backup gemaakt dmv een .rar bestand.
Vanaf toen tot 5 minuten geleden heb ik ongelovelijk veel code getikt en de bestanden die ik al had uitgebreid of voorzien van behoorlijk wat nieuwe functies.
Toen ik opzoek was naar een oud stukje code wat ergens in mijn backup.rar stond heb ik 2 keer op het bestand geklikt zodat hij mijn "UnRarX 2" opende en een schermpje begon te ratelen.
Ik heb geen idee of dit gebruikelijk is maar hij heeft ALLE bestanden die ik al had aangemaakt met oude bestanden (vrijwel allemaal leeg waren) overschreven!!!

Probleem:
- Prullenbak is leeg (was hij al)
- Finder zegt "herstel niet mogelijk"
- Volgende week woensdag inleverdatum
- ALLES WEG!!!

Is er een manier op herstel?!!?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt!?
en is er een uitweg?!?!?!?!?!?

*heb gek genoeg nog steeds kippenvel*

Verwijderd

Was dit nou maar een paar maanden de toekomst in gebeurd, had je totaal geen probleem gehad.

Misschien een data rescue programma proberen, vond deze via google: Data Rescue II

• daansmit
Ik hoorde net van iemand dat Leopard hier ietsvoor heeft ja.

Nou, ik kwam er net achter dat er nog 3 bestanden open stonden in m'n texteditor.
gelukkig werkte 'appeltje-z' daar wel.
Maar helaas... dat word hard doorwerken!

Kutmacs!!! (Ik heb altijd al een goed gevoel gehad met het afzeiken van mac's.. en nu ik er zelf 1 heb eigenlijk nogsteeds)

*Kippenvel is gedeeltelijk over.

Bedankt voor de tip!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het schelden een beetje loos is als je zelf die actie uitvoert...
Overwrite - No questions asked.. Lijkt me toch een default setting die je ten allen tijde wil voorkomen, nietwaar?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik een tijdje geleden ook aan project aan het werken, maar dan door middel van Subversion. Misschien een tip? Telkens als je wat veranderd commit je het dan gewoon, en dan verlies je NOOIT (*) wat.
Wat ik het leukste vind werken is dit: (installeer wel eerst even Visor, dan kun je van overal snel aan je Terminal)

1) Maak een subversion repository aan op je server, of gewoon lokaal op je mac. Dan moet je wel zorgen dat je deze map NIET verwijdert natuurlijk ;)
code:
1
svnadmin create ~/svnrepo

2) Ram ctrl+f1 (dit toont de Visor Terminal overlay) en typ:
code:
1
svn checkout ~/svnrepo ~/school/project

Nu heb je dus een subversion working copy in ~/whatever/project.

3) Je begint te werken aan je project, stel dat je bvb een bestand admin.php ein install.php hebt aangemaakt. Dan gaan we het nou ff committen. Ram ctrl+f1 en:

Als je nog naar de juiste map moet gaan:
code:
1
cd ~/school/project/

Om alles te committen:
code:
1
svn commit -m "beschrijf wat je veranderd hebt"

Om enkel 1 bestand te comitten:
code:
1
svn commit admin.php -m "beschrijf wat je veranderd hebt"

Dat is alles wat je moet doen. De kans dat je nu nog veel kwijt raakt is heel erg minimaal, maar dan moet je ook wel regelmatig committen natuurlijk.

offtopic:
(*) En typ niet rm -f * als je nog niet gecommit hebt en een hoop veranderd hebt... Dat deed ik laatst :|.

offtopic:
Kan best zijn dat ik er een fout staat in de voorbeeldcommando's, van die checkout vanuit een lokale SVN repository ben ik namelijk verre van zeker.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
WTF... dubbelpost? :s

@modjes: verwijder deze maar

[ Voor 95% gewijzigd door Wim Leers op 21-03-2007 18:02 . Reden: perongeluk dubbelpost :( ]

• daansmit
Kijk! Daar heb ik wat aan Bashrat!

Ik heb het eerder wel eens (met windows) gebruikt maar dat was CVS.
Moet het via de commandline? Of is er ook een manier om het via de rechter muisknop te doen?

In iedergeval bedankt!

Groeten,
Daan
Pagina: 1