Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Horeca CAO en uurloon

Pagina: 1
Acties:
  • 23.644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, want ik kom er niet helemaal uit.
Heb onlangs gesolliciteerd bij een restaurant waar ik een beetje wil bijverdienen. Nou vroeg ik me natuurlijk af wat het zou gaan verdienen....
Mijn al of niet toekomstige baas vertelde me toen dat ik 6,07 euro per uur ging verdienen, waarop ik antwoordde dat ik dat ietwat aan de lage kant vond. Hij verzekerde mij toen dat dat volgens de cao is.

Nou heb ik hier even de loontabel van de horeca cao opgezocht en aan de hand van de gegevens de volgende berekening gemaak:

1338,92 * 12 / 1976 * 0,90 = 7,31

dit zou volgens mij dus het loon per uur van een 21-jarige moeten zijn. Of wordt dat anders berekend en zo ja, hoe dan? Als je namelijk uitgaat van een 20-jarige (75% van het minimumloon) kom je uit op 6,09 per uur. Dat is dus weer een ander bedrag dan de eerder door mijn misschien wel toekomstige werkgever genoemde 6,07 euro.

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit?

Alvast bedankt en groeten,

Allard

Verwijderd

Geen idee hoe het met de CAO zit, maar zelfs in de supermarkt verdiende ik als 21 jarige al 7,73...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:50:...Mijn al of niet toekomstige baas vertelde me toen dat ik 6,07 euro per uur ging verdienen, waarop ik antwoordde dat ik dat ietwat aan de lage kant vond. Hij verzekerde mij toen dat dat volgens de cao is...
Het kan best een CAO loon zijn, maar dat neemt niet weg dat je het laag kunt vinden natuurlijk. Kortom, geen argument.

Lonen staan open voor onderhandeling, dus het hangt ervan af hoeveel animo er is voor dat werk.

Verwijderd

http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=54391

Op google gezocht naar minimumloon horeca 2007, 1e hit
21 jarige, 72,5%, € 5,73 per uur
Het is dan wel het minimumloon, maar bedenk dat je waarschijnlijk ook nog fooien hebt waardoor je loon wel weer toeneemt.. maar ik zou het zeker met de betreffende ondernemer bespreken, persoonlijk vind ik het een laag bedrag...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 20:48 ]

Verwijderd

ik ben 21 en gediplomeert kok en vraag me ook af wat mijn netto uurloon zou moeten zijn op basis van 40 uur per week

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou zeggen ga het lekker uitzoeken 8)7

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:16:
ik ben 21 en gediplomeert kok en vraag me ook af wat mijn netto uurloon zou moeten zijn op basis van 40 uur per week
Vergeet netto. Echte kerels rekenen in Bruto :P.

Nettolonen kan je niet vergelijken. Het hangt van zoveel zaken af.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Horeca personeel en eisen? Ik weet niet waar dit afspeelt maar in het Zuiden zijn er zoveel gegadigden dat als jij het niet wilt doen voor het gestelde loon er nog 10 andere zijn. Daar staat wel tegenover dat ze aardig bij verdienen met fooien.

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Om even terug te komen op de TS: het is voor jou belangrijk om even te vragen welke horeca CAO het bedrijf hanteert.
Die van Koninklijke Horeca Nederland
of
de Landelijke Bedrijfscommissie voor het Horecabedrijf

Het maakt nogal een verschil uit. Met name in officiele vrije dagen, uurloon enz.

Ik werk zelf in de horeca en vaak zie je dat medewerkers hun ideeën berusten op de verkeerde CAO. En ja, bedienend personeel in de horeca zijn is geen vetpot. Je werkt op rare tijden met wellicht oproepdiensten, afhankelijk van je bedrijf. Fooien die je krijgt dalen alsmaar door de stijgende prijzen voor consumpties. Als je voor een zo hoog mogelijk uurloon gaat, dan zit je bij de horeca niet op je plaats, uitzonderingen daargelaten.

Verwijderd

@ salaris als kok;
Als je dit echt goed wilt uitzoeken moet je inderdaad even in de betreffende Horeca Cao kijken. En dan specifiek bij de loontabelen in combinatie met de referentie functies. Het is wel van belang dat je een relevante horeca opleiding hebt en diploma uiteraard.
Pagina: 1