Omdat mijn JVC dvd speler is overleden, en reparatie duurder kan zijn dan een nieuwe, dacht ik dat ik misschien deze kast kan ombouwen naar een htpc.
Het gaat om de volgende speler: http://audiovisual.kelkoo...s_10679785/100304323.html
Ik heb nog een kt4av-l moederbord over, met een 2400+ processor en 1gb geheugen. Dan moet ik alleen nog uit zien te vinden hoe ik Infra Rood erin krijg, en een voeding, een laptop harde schijf (platter) en een tv kaart halen. De koeling zit er al in, en eventueel kan ik een gat in het 'plafond' maken voor een grotere fan.
Nu is mijn probleem het volgende:
Het gaat om de volgende speler: http://audiovisual.kelkoo...s_10679785/100304323.html
Ik heb nog een kt4av-l moederbord over, met een 2400+ processor en 1gb geheugen. Dan moet ik alleen nog uit zien te vinden hoe ik Infra Rood erin krijg, en een voeding, een laptop harde schijf (platter) en een tv kaart halen. De koeling zit er al in, en eventueel kan ik een gat in het 'plafond' maken voor een grotere fan.
Nu is mijn probleem het volgende:
- past een standaard ATX voeding in zo'n kast (qua hoogte)? zoniet, is er een andere voeding mogelijk?
Ik heb wel gezien bij een aantal mods dat de kast van de koeling gewoon weggehaald wordt (koffer mods). Dan zit ik natuurlijk met het shielding probleem... heb ik daar dan nog ruimte voor... - het moederbord past gemakkelijk, in lengte en breedte, maar past een cpu koeler er ook nog in (standaard boxed amd koeler). Ik kan nergens de dimensies van zo'n koeler vinden.. plus, ik neem aan dat er nog ruimte onder het MB zelf zit, vanwege bevestiging (3 mm ?). (ook weer, in de hoogte)
- is er een mogelijkheid om een PCI slot een kwart slag te 'draaien' dmv. een adapter oid? Of is dit zelf makkelijk te maken? Ik weet niet hoe het dan zit met storingsgevoeligheid etc.
- Zijn laptop dvd spelers platter dan 'normale' spelers?
- Kan ik de scart aansluiting nog gebruiken? Zo niet, kan er natuurlijk een plaatje voor, met een composite aansluiting (Die zit nu aan de voorkant).