Toon posts:

Wat is nou het beste denken jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Na dit forum een beetje bekeken te hebben en rondgevraagd heeft toch niemand echt een goed
antwoord wat nou echt het best is.
Hopelijk weten jullie meer :)

Ik ga een LCD tv met HDMI ingang en Composiet verder heb ik een 7950GT Asus videokaart
met HDCP ondersteuning.

Wat zou voor mij het beste zijn om me computer met mijn tv te verbinden

De DVI naar HDMI kabel of de component kabel.
Want ik begrijp dat de composiet op mijn kaart HDTV is en de DVI aansluiting volgens mij niet.

Hopelijk weten jullie een antwoord want ik weet het niet meer :(

Alvast bedankt

GRoetjes Fabian

Verwijderd

DVI -> HDMI natuurlijk.

Bedoel je niet component?

[edit]
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html
[HDTV] Component of HDMI

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ja bedoel component

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
dvi > hdmi geeft een beter en rustiger beeld dan een component aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
et36s schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:46:
dvi > hdmi geeft een beter en rustiger beeld dan een component aansluiting.
Jha dat dacht ik ook maar mijn videokaart geeft volgens mij aan dat de Component aansluiting
HDMI ready is en mijn DVI volgens mij niet.

http://www.asus.com/produ...06&model=1350&modelmenu=2

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Want ik begrijp dat de composiet op mijn kaart HDTV is en de DVI aansluiting volgens mij niet.
HDTV zegt wat over de resolutie. Bij computer aansluitingen praat je niet echt over HD aangezien je daar specifiek over resolutie praat. Eigenlijk zijn computerschermen al decenia HD. Een resolutie van 1280x1024 is immers al jaren gemeengoed.

De DVI aansluiting wordt inderdaad niet onder de noemer HD geplaatst, dat komt eigenlijk omdat DVI meer dan enkel de HD resoluties aan kan. Je DVI->HDMI kabel levert dus exact dezelfde, zoniet betere kwaliteit op dan de component aansluiting. Zorg gewoon dat je je videokaart instelt op 720p of 1080p (afhankelijk van het scherm dat je aansluit) en beter kun je het niet krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:58:
[...]

Jha dat dacht ik ook maar mijn videokaart geeft volgens mij aan dat de Component aansluiting
HDMI ready is en mijn DVI volgens mij niet.

http://www.asus.com/produ...06&model=1350&modelmenu=2
Das technisch onmogelijk, HDMI is digitaal en component is analoog.

Volgens mij kan component niet eens HDCP (dat bedoel je volgens mij) compliant zijn, correct me if I'm wrong...

Grab shell dude!

Verwijderd

Volgens WiKi & Google is er ook Digital component maar dat zal zijn videokaart denk ik niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:04:
[...]

HDTV zegt wat over de resolutie. Bij computer aansluitingen praat je niet echt over HD aangezien je daar specifiek over resolutie praat. Eigenlijk zijn computerschermen al decenia HD. Een resolutie van 1280x1024 is immers al jaren gemeengoed.

De DVI aansluiting wordt inderdaad niet onder de noemer HD geplaatst, dat komt eigenlijk omdat DVI meer dan enkel de HD resoluties aan kan. Je DVI->HDMI kabel levert dus exact dezelfde, zoniet betere kwaliteit op dan de component aansluiting. Zorg gewoon dat je je videokaart instelt op 720p of 1080p (afhankelijk van het scherm dat je aansluit) en beter kun je het niet krijgen.
Super hartstikke bedankt voor de info :) wordt dus HDMI-DVI kabel :) dankje jullie alle :)
Pagina: 1