Ik ben sinds kort bezig met Omega op Xapian, maar nu zit ik met het volgende probleem. Als ik de scriptindex binary aanroep met de "--stemmer=dutch" optie kan er niet meer op woonplaats gezocht worden zonder dat de eerste een hoofdletter is.
Ik heb op internet gezocht en in de documentatie gekeken, maar daar kon ik geen informatie vinden over dit probleem. Ik ben er op dit moment wel achter gekomen wat de oorzaak is, maar niet hoe ik dit kan verhelpen zonder dat ik de stemmer uit hoef te schakelen.
Een stukje uit van mijn scriptindex.conf:
Output van de godmode template met de stemmer ingeschakeld:
Output van de godmode template met de stemmer uitgeschakeld:
Bij de laatste kan wel op tubbergen worden gezocht, maar bij de eerste krijg ik alleen bij Tubbergen resultaten terug. Is er misschien een index= optie waarmee ik voor een bepaald veld de stemmer kan uitzetten? Ik heb de index=R (raw unstemmed term) al geprobeerd, maar dat haalt niets uit.
Bij voorbaat dank.
Ik heb op internet gezocht en in de documentatie gekeken, maar daar kon ik geen informatie vinden over dit probleem. Ik ben er op dit moment wel achter gekomen wat de oorzaak is, maar niet hoe ik dit kan verhelpen zonder dat ik de stemmer uit hoef te schakelen.
Een stukje uit van mijn scriptindex.conf:
code:
1
2
3
| id : field=id unique=Q boolean=Q bezoek_plaats : field=bezoek_plaats index post_plaats : field=post_plaats index |
Output van de godmode template met de stemmer ingeschakeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Frequency Term 1 Q60817220 7 Rtubbergen 7 tubberg <-- Document Data bezoek_plaats=Tubbergen dg_id=60817220 post_plaats=Tubbergen Document Values No values |
Output van de godmode template met de stemmer uitgeschakeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Frequency Term 1 Q60817220 7 Rtubbergen 7 tubbergen <-- Document Data bezoek_plaats=Tubbergen dg_id=60817220 post_plaats=Tubbergen Document Values No values |
Bij de laatste kan wel op tubbergen worden gezocht, maar bij de eerste krijg ik alleen bij Tubbergen resultaten terug. Is er misschien een index= optie waarmee ik voor een bepaald veld de stemmer kan uitzetten? Ik heb de index=R (raw unstemmed term) al geprobeerd, maar dat haalt niets uit.
Bij voorbaat dank.