Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Krakend geluid Profoon IP-10 (usb voip foon)

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb kortgeleden de telefoon aangeschaft en ingestalleerd op de computer. Maar al snel klopt er iets niet: het maakt krakend geluid. Het is vreselijk en moeilijk te volgen. Alleen microfoon geeft geluid nog schoon door.

Op andere computers blijft de resultaat gelijk. Moet ik hieruit concluderen dat telefoon reeds defect is?

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 22:54
Indien het ook op andere pc's kraakt is de conclusie terrecht denkik.
Ik heb 4 van deze telefoontjes geinstalleerd bij mensen, en 1 exemplaar dagelijks zelf in gebruik. In alle gevallen was/is de geluidskwaliteit goed (soms een héle hoge zachte piep op de achtergrond) en geen problemen meegemaakt.

Gewoon omruilen bij de winkel als je het mij vraagt.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Dan doen we het. Ik heb andere voip foon (van andere chinees vaag ding) maar die doet uitstekend en foutloos. Helder verstaanbaar geluid.

Ik ga morgen maar ff omruilen bij Dixons (1 van de weinige shops die deze foons verkopen)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Oorzaak lijkt gevonden te zijn:
Met hub ertussen neemt kans op gekraak toe. Rechtsreeks aan USB poort van pc aansluiten vermindert de gekraak. Kennelijk is stroom een probleem.
Ook onjuist instellen van geluid functioneert het niet, of het kraakt hevig. Door Windows eigen geluid op eigen geluidkaart te zetten en in Skype alles op Windows default te zetten zou het wat helpen.

Het is dus kwestie van goed aansluiten en letten op hub gebruik.
Maar gek genoeg is andere goedkoop aziatisch voip telefoon wel foutloos in beide gevallen. Het werkt meteen met duidelijk schoon geluid. Met andere drivers en hardware. Hoe komt dat Profoon drivers of hardware gevoeliger blijkt te zijn voor deze zaken?

Het is beetje raar.