Toon posts:

Mappen slepen beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste,

hoe beveilig ik het volgende. We werken hier op een netwerk met een domein.
We hebben allemaal toegang tot docentenshare op het netwerk. echter gebeurd het heel vaak dat iemand per ongeluk een map versleept en die komt dan in een andere map terecht en zo raken we zo kwijt.

Ik weet hier helaas geen oplossing op en of er uberhaubt iets aan te doen is. Als je een policy instelt (als die er is) dan ben ik bang dat er meer geblokt word.

Weet mischien 1 van jullie het?

alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb hier zelf iets voor gemaakt, maar er heeft hier op GoT ook iemand al is zoiets gepost.
(zoek ff in de "Welke Tools heb jij gemaakt" topics)

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 08:22
Anders kun je ook nog hiernaar kijken:
http://www.softpedia.com/...nts/D-D-Interceptor.shtml

drag en drop interceptor

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou ook nog op bepaalde niveaus met NTFS-rechten de mappen kunnen beveiligen, maar dat maakt het voor de beheerder wel wat intensiever :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:09:
echter gebeurt het heel vaak dat iemand per ongeluk een map versleept en die komt dan in een andere map terecht en zo raken we ze kwijt.
Drag 'n drop foutjes van die aard zijn prima te herstellen met ctrl+z (undo) of achteraf door [winkey]+F (zoeken) weer ongedaan te maken.

Als je een Windows 2003 Server gebruikt kan je, als je er 10% diskspace aan op wil offeren, ook shadowcopies gebruiken.
Dan kan je op een eenvoudige manier als eindgebruiker dingen restoren (of gewoon nakijken).

Ik geloof niet in het weghalen/invoeren van FolderDelete/Move rechten. Dat soort permissiesets is doorgaans vragen om dikke shizzle twee jaar later als de complete serviceorganisatie geheel vernieuwd is (en alle oude kennis over hoe en waarom weg is).

Liever $user heropvoeden in dat geval, en ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk zelf kunnen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 25-03-2007 22:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device