Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[support topic]Folding@Home met een ATI GPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• _mcintosh_
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-06-2010

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Weet niet of er behoefte aan is, maar met het oog op de stampede lijkt het me goed om een 'support' topic te maken voor deze manier van folden.

Ik ga zo een Radeon X1950 Pro halen, en wil dan F@H gaan draaien op die kaart.

Wellicht kunnen mensen die dat ook doen hier support leveren en hun ervaringen delen.
Het gebruik van de grafische kaart zou de score enorm verbeteren als ik deze zin mag geloven (van een willekeurige user op het internet):
"Waar een intel quad core 85 Gigaflops haalt doet een X1900 wel 360 Gigaflops."

Hier staat al een heleboel info, maar dat wil uiteraard nog niet zeggen dat het allemaal voor zich spreekt.

Voor mensen die willen weten welke kaarten er ondersteund worden atm:

We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI.

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb zelf anderhalve maand 2 X1900's mogen testdraaien. Uiteraard ook voorzien van de Folding@Home GPU client. Ik gebruikte daarvoor de 6.5 catalyst drivers aangezien ik wat problemen had met 6.11 (maar dat kan aan andere dingen hebben gelezen). Of er andere driver versies zijn die werken weet ik niet, aangezien ik die kaarten niet meer in mijn beheer heb.

Qua puntenopbrengst verdient het in ieder geval wel lekker. Ik deed met de X1900crossfire 330 punten per 14 uur. Een kleine 600 punten dus per dag per kaart. Overigens zal een Intel quad core per dag wel meer punten opleveren nu de SMP client uit is. Mensen met een Intel C2D E6600 doen namelijk al zo'n 1200-1700 per dag.

De WU's die op de Ati kaarten worden berekend zijn een heel stuk complexer dan de WU's die voor CPU's beschikbaar zijn. Op deze manier wordt er handig gebruik gemaakt van de enorme berg rekenkracht van de GPU's, zonder puntentelling (voor de benodigde stroomkosten) helemaal krom te trekken (hoewel ik van mening ben dat dat toch een beetje is gebeurd met de SMP client).

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

• BiLe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2013

BiLe

Vouw voor Fatal Error Group!

Ik heb een aantal weeken geleden een ATI X1650 pro gekocht. Ik heb catalyst versie 6.10 geinstalleerd (zat er op cdtje bij). Vervolgens de GPU client geinstalleerd. Ging allemaal vrij easy. Ik ben vervolgens van zo'n 80 á 90 PPD naar zo'n 230 PPD gegaan. Vervolgens ben ik gaan spelen met AtiTool en nu doet me GPU zo'n 260 PPD (mits er niet gegamed word), als ik hem verder overclock krijg ik EUE's (Early Unit Ends). Met fullscreen directX apps (Games) word de GPU client afgesloten, maar dat is een known bug. Meer informatie kan je hier vinden. Naast je GPU client kan je helaas geen gewone client installeren, omdat je CPU fulltime bezig is je GPU van data te voorzien.
Je moet alleen opletten met welke versie van catalyst je installeerd.
quote:
The following versions of Catalyst are known to work with the GPU client:

* 6.5
* 6.10
* 6.11
* 7.2

The GPU client will work with these drivers with a significant performance hit:

* 6.6
* 6.7

The following drivers do not work at all with the GPU client:

* 6.8
* 6.9
* 6.12
* 7.1

bron: http://forum.folding-community.org/portal.php?topic_id=18146
Meer informatie over mijn GPU kan je hier vinden.

Een dag niet geblowd is een dag niet geleeft

• emphasis
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 12:38

emphasis

Mooooohh!!!

GPU-client is zeker leuk, maar als je het alleen voor de punten doet kun je veel beter een dualcore pc nemen en daar de SMP-client op zetten, want die levert wel heel erg lekker op :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

• BiLe

BiLe

Licht er een beetje aan wat voor dualcore pc je hebt. Mijn laptop (AMD turion64 X2 @ 1,6ghz) die red het net niet om de SMP WU's optijd in te leveren, is net een paar uurtjes te laat telkens. Ondanks dat hij meer dedicated staat te vouwen als dat ik er gebruik van maak. Maar een aantal keer per week moet hij ook eventjes uit. Dus die draait helaas weer 2 gewone consoles. Ik weet van smoking2000 zijn mac mini (intel duo core @1,8ghz), dat die het dan weer net wel haalt, die doet +- zo'n 900 PPD. Het word pas echt leuk als je er een quad core tegen aan gooit.

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

quote:
emphasis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:07:
GPU-client is zeker leuk, maar als je het alleen voor de punten doet kun je veel beter een dualcore pc nemen en daar de SMP-client op zetten, want die levert wel heel erg lekker op :D
Het is dan ook vooral handig voor de mensen die al zo'n kaart hebben, of een singlecore CPU en geen mogelijkheden om die te upgraden, of een dualcore die te traag is voor de SMP client. :)

Bubbles wijzigde deze reactie 21-03-2007 16:18 (5%)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

• JohFraEl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-04 19:46
Ik heb de GPU-client in december vorig jaar twee weken getest op een ATi Sapphire Radeon X1800 XL 256 MB, dat was met de beta2 versie. Ik heb naar schatting zo'n 20-30 WU's met een EUE gehad en in totaal 8 puntjes opleverde. }:|

Zijn er ondertussen mensen met een ATi X1800 kaart die betere ervaringen hebben?

Bijgaand nog wat relevante linkjes:
nieuws: Eerste gpu-client Folding@Home gepresenteerd

http://forum.folding-community.org/viewforum.php?f=54

Eerste gpu-client Folding@Home gepresenteerd

[DPC] Projecten voor de GPU beschikbaar ?

http://fahwiki.net/index.php/GPU_client

http://folding.stanford.edu/FAQ-ATI.html

http://techreport.com/etc/2006q4/gpu-folding/index.x?pg=1

Winter | 1st T-net Review

• BiLe

BiLe

Mijn x1650 pro met 256MB (AGP) werkt prima. In de tijd voor aanschaf van het kaartje had ik (meen ik me te herinneren) ergens iets gelezen over problemen met PCIe kaartjes die maar 256MB hadden, misschien dat dat hier het probleem is?
http://forum.folding-community.org/ftopic17527.html Daar had het ik het gelezen.
quote:
* ALL PCIe cards with 256mb EXCEPT cards based on the RV570 GPU are affected. Currently that means only X1950 Pro & X1650XT are unaffected on PCIe.
* AGP cards ARE NOT affected regardless of memory quantity.
* All supported driver sets are affected (6.5, 6.10 & 6.11).
* All chipset/cpu configurations are affected.

BiLe wijzigde deze reactie 22-03-2007 10:44 (35%)

• Yobby
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik heb de GPU-client vanaf eind october gedraaid op een Sapphire X1900GT met 256MB. Werkte goed, 330 punten per 22 uur :*) . Had ook dat 'probleem' waar BiLe het over heeft. Elke 10 seconden pauzeert het beeld even een seconde. Het stoorde mij enkel een beetje bij het bekijken van films.
Eind december zat ik wel opeens met allemaal EUE's. Bleek dat ie allemaal van dezelfde server kwamen. Nieuw server toegewezen gekregen, en het ging weer goed. :Y

Tot half februari: bijna een week lang alleen maar EUE. Hij was meer met up en downloaden bezig dan met vouwen. 2000 WU's voor misschien 100 punten. :N Toen maar gestopt.

Nu heb ik de SMP onder Linux: belachelijk zoveel punten :P

Yobby

• BiLe

BiLe

Ik heb hem nu een klein maandje draaien, heb er nog geen problemen mee gehad, beeld is prima. Ik heb mijn kaart ook nog eens overgeklocked, enkel toen ik hem over de 700MHZ (core) bracht kreeg ik probelemen met EUE's, heb hem toen weer ietsjes (tot vlak onder de 700MHZ) terug gedraait. Sinds dien draait hij zonder problemen (as far as I can see). Dat zijn me eigen ervaringen met de GPU client, andere info pluk ik van FCF.

PS. Het enige nadeel is dat hij met games word afgesloten. Niet dat ik veel enof fanatiek game, juist daarom is het een beetje zonde van de verspilde cycles, maarja dat is een 'know bug'.

BiLe wijzigde deze reactie 22-03-2007 16:00 (16%)

• JohFraEl
Bedankt voor de reacties BiLe & Yobby :)

Ik heb besloten om voorlopig een SMP linux client op de dualcore te laten draaien en de GPU-client maar even te laten voor wat het is. Ik heb begrepen dat je ze toch niet tegelijkertijd kan laten draaien.

Gaarne wel dit topic vol blijven spammen, er moet namelijk nog wat over de GPU-client in de DPC-Wiki komen staan. Kunnen we dit topic mooi gebruiken om de weetjes te verzamelen! :P

* Speciaal voor de Stampede is trouwens de Stampede6 MiniFAQ aangemaakt door smoking2K.

• BiLe

BiLe

Ik zal kijken wat ik morgen of vannacht kan verzamelen over de GPU client. Maar nu eerst een joint draaien, richting shoppa en daarna lekker relaxen bij een maat van me. Je moet je prioriteiten stellen he ;)

• smoking2000
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

quote:
JohFraEl schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:05:
* Speciaal voor de Stampede is trouwens de Stampede6 MiniFAQ aangemaakt door smoking2K.
offtopic:
Op verzoek van Elteor trouwens, hij was niet zo thuis in F@H :)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• joh14vers6
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 30-06-2015
Normaal gesproken draai ik geen andere projecten, maar voor mijn NV17.2 GPU wil ik wél een uitzondering maken. ;)

Helaas, géén één client maakt een uitzondering voor mijn GPU. :'(

En in het nieuwe systeem komt weer geen ATI.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Hi there,

We are still developing Rail Simulator, and will not know system
requirements until we complete Beta Phase, it's not possible to know
system playability because our hard code keeps changing - such is the
nature of the computer games industry! We should be able to confirm
details nearer March time this year. As for a video card, an nVidia
GeForce 7600 with 256MB would certainly do! 

Thanks!
The Rail Simulator Team

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• BiLe

BiLe

Zoals ik 'beloofd' (iets later, maar beter laat dan nooit he) had wat aanpassingen in de DPC wiki gemaakt met betrekking tot de GPU client. Het heeft alleen nog betrekking tot de installatie ervan en aandachts puntjes en uiteraard waar je meer informatie kan vinden.

• JohFraEl
d:)b Thnx, nice work!!

• BiLe

BiLe

quote:
Ach het is ook zo zonde als ik al me cycles vergooi aan het gamen he? :p
Morgen nog maar eens kijken wat we verder nog kunnen doen ;), maar nu eerst een joint draaien, aankleden en dan richting de stad met smoking2000 zuipen O-)

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Aaargh. Verwarring, al die mensen met hetzelfde usericon. Ik scan altijd snel door berichten heen terwijl ik naar die usericons kijk. Weet over het algemeen wel wie welke heeft. Maar de helftdriekwart van de posts hier zijn gebruikers met hetzelfde icon 7(8)7

Bubbles wijzigde deze reactie 24-03-2007 21:37 (3%)

• BiLe

BiLe

Is er in ieder geval iets dat je scherp houd als je te veel gezopen hebt ;)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Is de 1950 PRO 512 MB trouwens per definite beter dan bv. een 1650 PRO 512 MB?

Ofwel, wat is de meest gunstige kaart voor Folding@home?

En zijn er andere projecten welke gebruik maken van de GPU?

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

quote:
_mcintosh_ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:21:
Is de 1950 PRO 512 MB trouwens per definite beter dan bv. een 1650 PRO 512 MB?

Ofwel, wat is de meest gunstige kaart voor Folding@home?

En zijn er andere projecten welke gebruik maken van de GPU?
De 1950 is beter omdat de chipset meer kan oid.

Ook was de initiële marketing campagne van ATI op de X19xx serie gericht :)
Which cards are supported?
We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI. At the launch, we supported X1900 cards only. X1800 cards do not provide the performance seen in X1900's and so we strongly recommend X1900 class cards (although we now officially support X1800). X1900 and X1800 cards are actually quite different -- they have different processors (R520, R530 vs. the R580 [in the X1900 series]). The R580 makes a huge difference in performance -- its 48 pixel shaders are key, as we use pixel shaders for our computations. Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well).

What about video cards with other (non-ATI) chipsets?
The R580 (in the X1900XT, etc.) performs particularly well for molecular dynamics, due to its 48 pixel shaders. Currently, other cards (such as those from nVidia and other ATI cards) do not perform well enough for our calculations as they have fewer pixel shaders. Also, nVidia cards in general have some technical limitations beyond the number of pixel shaders which makes them perform poorly in our calculations.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Ah well, we zullen het wel zien.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Hoe blijft de kaart er trouwens onder bij 24/u Folding? Of wat is de verwachting daarvan?

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Tot dusver lijkt het goed te gaan, maar het kan natuurlijk eerder versleten zijn. Try it. :)

• BiLe

BiLe

quote:
_mcintosh_ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:15:
Hoe blijft de kaart er trouwens onder bij 24/u Folding? Of wat is de verwachting daarvan?
Gezien de post in dit draadje op FCF zou het niet uit moeten maken. Zo ver ik zo snel kan vinden daar zijn er nog geen kaartjes die zijn gestorfen door het vouwen. Dus ik zou zeggen, lekker de console client installeren, configgen en niet meer naar omkijken. De temp een beetje monitoren met iets als Ati Tools, of in catalyst zelf.
Ik heb die van mij iets overgeclocked en de temp schommelt ergens tussen de 65 en 72 graden. Zolang deze niet te warm word moet het naar mijn idee niet veel uitmaken. Mijn servertje draait ook al zo'n 6 á 7 jaar vrijwel constant te grazen en ook die heeft de geest nog niet begeven. Enige HW die het heeft 'begeven' is een oud 12,6GB HDtje van 8 jaar oud ofzo, die heeft zijn tijd ook wel gehad dan.

BiLe wijzigde deze reactie 26-03-2007 11:45 (3%)

• Pskutte
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-04 07:00

Pskutte

Proud member of TCF

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al wel eens heb gehoord van iemand die zijn grafische kaart heeft mogen begraven... Die had FAH geinstalleerd (aller eerste versie van de GPU client), met als gevolg dat binnen enkele dagen zijn grafische kaart in de prak lag...

En dan is het officieel niet gekomen door de client, maar zeker weten doen we het niet...

whatever..

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Nou als software mijn kaart zou vernaggelen zou ik toch maar een poging wagen em te retourneren...

Maar goed,laten we hopen dat het niet zo'n vaart zal lopen.

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb 2 kaarten anderhalve maand bijna 24/7 kunnen draaien en daar heb ik de client op geinstalleerd een paar weken nadat die uit was gekomen. Volgens mij doen die kaarten het nog steeds gewoon prima. :)

• SpaceDok
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-04 21:06

SpaceDok

Vouwend voor Team Pastis 51

Mijn standaard HIS XT1950pro wordt hooguit 49 graden Celcius warm met de GPU client. Ik ben dus echt niet bang dat dit problemen zal geven.

EDIT: Een kleine aanpassing om toch wel te vermelden voor de volledigheid. Als ik de GPU client echt dedicated met high priority laat rekenen dan loopt de temperatuur van de GPU op tot ongeveer 57 graden. Nog steeds niet gevaarlijk maar ik vond het wel het vermelden waard.

SpaceDok wijzigde deze reactie 26-03-2007 18:15 (49%)

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Mja zal eens in de winkel gaan neuzen dan maar (eindelijk). Budget is niet al te groot, we zullen zien.

• BiLe

BiLe

Als budget een probleem is, schaf dan een x1650 pro aan. Die heb ik hier ook doet zo'n 260 ppd (mits er niet op gegamed word).

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Nou hij draait hoor.

Echter heb ik nu dit scherm:

http://i7.tinypic.com/4ciws3o.jpg

Als ik nu mijn settings wil aanpassen, hoe doe ik dat dan? Zoals bv. het percentage van CPU usage.
En als ik dat scherm wegklik, start ie dan daarna weer met hetzelfde werk?

Btw: de klok lijkt niet goed te staan. Voor elk regeltje staat de tijd, maar die tijd loopt 2 uur achter op mijn PC klok...

_mcintosh_ wijzigde deze reactie 26-03-2007 17:38 (18%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Sorry voor het groote plaatje :$

• SpaceDok

SpaceDok

quote:
_mcintosh_ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:31:
Als ik nu mijn settings wil aanpassen, hoe doe ik dat dan? Zoals bv. het percentage van CPU usage.
En als ik dat scherm wegklik, start ie dan daarna weer met hetzelfde werk?

Btw: de klok lijkt niet goed te staan. Voor elk regeltje staat de tijd, maar die tijd loopt 2 uur achter op mijn PC klok...
Het makkelijkste is om van de FAH5.91beta2-console.exe een shortcut te maken dan kan je daarin o.a. de volgende extra's meegeven:
-config (configuratie instellen zoals naam, teamnr, cpuload, etc)
-verbosity x (waarbij x 1 t/m 9 kan zijn. Dit geeft meer info in je console)
-local (voor als je meerder clients gebruikt)
-oneunit (voor als je maar 1 WorkUnit wil uitrekenen en dan weer stoppen)

Kijk ook hier maar eens:
http://folding.stanford.edu/console-userguide.html

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
SpaceDok schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:48:
[...]

Het makkelijkste is om van de FAH5.91beta2-console.exe een shortcut te maken dan kan je daarin o.a. de volgende extra's meegeven:
-config (configuratie instellen zoals naam, teamnr, cpuload, etc)
-verbosity x (waarbij x 1 t/m 9 kan zijn. Dit geeft meer info in je console)
-local (voor als je meerder clients gebruikt)
-oneunit (voor als je maar 1 WorkUnit wil uitrekenen en dan weer stoppen)

Kijk ook hier maar eens:
http://folding.stanford.edu/console-userguide.html
Had die pagina inderdaad gezien die je geeft, maar het is mij niet duidelijk hoe je die commando's uitvoert? Waar je ze dus invoert. Dat scherm wat ik nu voor me heb kan ik niets invoeren.

En een schortcut kan ik wel maken, maar de .exe ondertussen aanpassen :/

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
unitinfo.txt <--- daar zou je de progress etc. kunnen zien, echter is deze niet terug te vinden in de folder...

Ik vraag me dan ook ernstig af of er iets gebeurd :D

• SpaceDok

SpaceDok

quote:
_mcintosh_ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:55:
[...]
Had die pagina inderdaad gezien die je geeft, maar het is mij niet duidelijk hoe je die commando's uitvoert? Waar je ze dus invoert. Dat scherm wat ik nu voor me heb kan ik niets invoeren.

En een schortcut kan ik wel maken, maar de .exe ondertussen aanpassen :/
Je moet de shortcut met je rechtermuisknop aanklikken, dan naar eigenschappen (of properties als je een Engelse Windows hebt).
Dan in het vakje Doel (of Target) helemaal aan het einde van de regel achter de programmanaam de -xxxxx commando's invoeren.
Uiteraard daarna OK klikken.

Als je nu de shortcut dubbelklikt met je linkermuisknop zal de client starten met de extra's die je daarin hebt ingesteld.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
SpaceDok schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:05:
[...]

Je moet de shortcut met je rechtermuisknop aanklikken, dan naar eigenschappen (of properties als je een Engelse Windows hebt).
Dan in het vakje Doel (of Target) helemaal aan het einde van de regel achter de programmanaam de -xxxxx commando's invoeren.
Uiteraard daarna OK klikken.

Als je nu de shortcut dubbelklikt met je linkermuisknop zal de client starten met de extra's die je daarin hebt ingesteld.
Ah!

Dank! Gelukt!

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Dacht dat je CPU load niet zo hoog zou zijn, constant op 100% hier ...

• BiLe

BiLe

Klopt je CPU is constant bezig met je GPU van werk te voorzien enzo. Als het goed is (not sure) zit er in de punten van de GPU wu 110 punten bonus bij voor je CPU.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Ah duidelijk.

Ik heb het nu draaien onder Catalyst 7.2, kijken hoe dat gaat.

• BiLe

BiLe

Ik draai hier zelf met Catalyst 6.10 en werkt prima. Daarnaast is de console ook als service te installeren, dan start hij automatisch op na een reboot. Om hem dan flags mee te geven moet je in je regedit zijn. Zo draait het hier en werkt prima.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Als ik een mouse-over doe op het F@H logo in de taskbar zie ik wel 'working 0/0' staan. Jammer dat de progress niet in het main screen te zien is in procenten ofzo.

Verder merk ik dat, wanneer het F@H scherm on-top is de PC heel traag reageert.

• BiLe

BiLe

Ik zou de Console versie gebruiken. Met de GUI heb je inderdaad last dat je pc langzaam word als hij open staat, je beeld kan zelfs eventjes freezen. Daarom de console versie, ffies een mapje aan maken waar je hem hebben wilt, daarin downloaden, via command line runnen (al dan niet met -configonly flag, als je hem alleen wil configgen). Ik zou hem dan zeker als services draaien, alleen dan moet je hem in de regedit (te vinden in: my computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ en dan moet je de imagepath van je GPU client kiezen) de juiste flags mee geven. Via services.msc kan je hem managen (aan/uit zetten/restarten).

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
De console versie probeerde ik hiervoor, vond het irritant dat je niet kan zien wat ie doet.
Maar ik stap er wel naar over, inderdaad minder impact op de rest van het systeem.

• BiLe

BiLe

Daarom ben ik zo blij met smoking2000 zijn werk met http://fci.fatalerrorgroup.com, kan je mooi monitoren, hij heeft ook een login + ww aangemaakt voor de stampede (als die nog d'r zijn). Maar je kan ook gewoon de logfiles monitoren. FAHlog.txt, FAHlog-prev.txt (voor wat langer geleden) en in unitinfo.txt kan je zien hoever je unit is. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ze zijn minder accuraat als de info op fci. Daarvoor heeft hij qd voor.

PS. Mooi me bier is net op, tijd om te vertrekken naar een goede vriend van me, als je mzzl hebt ben ik er vanavond laat nog eventjes, als ik niet C&C3 aan het spelen ben, moest me laptop van hem mee nemen, dan had ik hem misschien vanavond al :9~

BiLe wijzigde deze reactie 26-03-2007 19:49 (18%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Thanks voor je hulp!

Die unitinfo.txt is bij mij nergens te vinden, maar zal eens kijken naar het proggie hierboven!

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Nadat ie 'complete 1' aangaf zat ie op 1% en verscheen de 'unitinfo'.

Echter na wat reken werk kom ik uit op 25 uur tot afronding, en FaHMon geeft 330 punten aan... niet echt wat ik in gedachten had... voor een X1950.

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

quote:
_mcintosh_ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:53:

Echter na wat reken werk kom ik uit op 25 uur tot afronding, en FaHMon geeft 330 punten aan... niet echt wat ik in gedachten had... voor een X1950.
330 punten voor de WU, of 330 PPD (Points Per Day) ?

smoking2000 wijzigde deze reactie 26-03-2007 21:10 (15%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
smoking2000 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:10:
[...]

330 punten voor de WU, of 330 PPD (Points Per Day) ?
Voor de WU volgens FaHMon.

PPD staat nog niks bij..

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

De eerste paar procent kan onnauwkeurig zijn.
Volgens mij moet jouw kaart 2 van die units op een dag kunnen afkrijgen bij 24 uur belasting.
Overigens kan je eventueel in de console client de -verbosity 9 flag meegeven, zodat je meer informatie kan terugvinden in je logbestanden en zo dus beter kan bijhouden wat de client doet.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Ghe, die logfiles zijn niet uit te komen voor mij... die flag trouwens wel meegegeven.

Ik ga zo werken zullen we wel zien wat er gebeurd :)

_mcintosh_ wijzigde deze reactie 26-03-2007 21:27 (13%)

• BiLe

BiLe

quote:
_mcintosh_ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:53:

Begun : Sun Mar 25 00:12:08 2007
Completed : Mon Mar 26 07:47:04 2007
Dat is op een x1650pro dus een 31 uur. op een 2741 workunit. Het lijkt me dat jou x1950 toch een stuk meer zou moeten doen, anders ben je goed genaait, om het eventjes in het oud hollands uit te drukken 8)7 .

• SpaceDok

SpaceDok

Het verschilt per WU.
Ik ben nu met een 2738 WU bezig en die zal er ongeveer 12 uur over doen (7min 15sec per %) op mijn standaard X1950pro 256Mbyte met Catalist 6.11 onder WinXP prof x64.
En hij zal wel weer de gebruikelijke 330 puntjes gaan geven.

Hou er trouwens wel rekening mee dat de GPU client ook CPU tijd gebruikt.
Dat lijkt 100% te zijn maar in werkelijkheid is dat ongeveer 25%.

SpaceDok wijzigde deze reactie 27-03-2007 00:42 (22%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Nou weet niet wat ik voor unit heb, maar het lijkt nergens op.

Ik zit nu op de 17 minuten per %.

Na ongeveer 12 uur werk zit ik op een totaal van 40%

Na 26% de melding:
code:
1
2
3
4
Autosending finished units...
Trying to send all finished work units
No unsent completed units remaining
Autosend completed

Maar volgens mij betekend dat niks, hij heeft nog niks ingeleverd.

FaHMon geeft nu aan 284 PPD. Ik zie echter nog geen punten op mijn account staan, misschien komt dat nog. De GPU draait op 580 MHz zie ik via Ati Tray Tools.

Zoals het er nu uitziet ben ik 1,5 dag bezig voor 330 punten...

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik weet niet of dit het geval is, maar als je de GPU client gebruikt, moet je daarnaast *niet* ook nog een gewone CPU client gebruiken. De GPU client heeft namelijk de CPU ook hard nodig om van genoeg data te worden voorzien. Verder neem ik aan dat je gebruik maakt van drivers die door Stanford worden geadviseerd.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Ik krijg Catalyst 6.5 niet geinstalleerd.

"INF error"
"Can't find video driver"

Misschien ligt het daar aan... Heb nu Catalyst 7,2 geinstalleerd...

Ik draai enkel de console versie, de andere heb ik gewist.

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Versie 6.10 of 6.11 werken ook samen met F@H. Zorg overigens wel dat je eerst de vorige drivers goed uninstalled. Zie hier hoe je dat het beste kan doen.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Volgens mij had ik toch een fout gemaakt.

Bij de services stond de F@H console versie. Ik zag dit bij het openen van m'n taskmanager. Rare is dat die geen CPU load naar zich toe trok...

Wellicht heeft het hier aan gelegen, heb de service nu uitgeschakeld...

• SpaceDok

SpaceDok

quote:
_mcintosh_ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:17:
Ik krijg Catalyst 6.5 niet geinstalleerd.

"INF error"
"Can't find video driver"

Misschien ligt het daar aan... Heb nu Catalyst 7,2 geinstalleerd...

Ik draai enkel de console versie, de andere heb ik gewist.
Ik gebruik Catalist 6.11 en die werkt prima zoals je ergens hierboven kan lezen.
Wel eerst netjes je huidige drivers de-installeren.

Je kan hem hier downloaden:
http://ati.amd.com/suppor.../radeonxip-cat611-xp.html

Edit: link aangepast

SpaceDok wijzigde deze reactie 27-03-2007 08:59 (9%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
6.11 geïnstalleerd. Een kwartier voor 1%

Misschien trekt dat nog bij, maar gisteren gebeurde het tegenovergestelde, ging ie naar bijna 20 minuten voor 1 %.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
Nou voor iedereen die ook met GPU's gaat folden, zorg er ook zeker voor dat je chipset drivers ge-update zijn, daar lag het probleem bij mij. Nu een frame per 9 minuten.

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Kijk, dat lijkt er inderdaad meer op ja. Ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat je dat sowieso wel eerder zou hebben gedaan. Lijkt me dat dat gewoon de standaardprocedure is als je windows installeert op een pc. Windows install > mobo drivers > video drivers > overige drivers (netwerk, geluid, raid, anders... )(als je die al niet onboard had) > updates > security (firewall, AV, ..) > overige software.

Bubbles wijzigde deze reactie 28-03-2007 16:44 (7%)

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
Bubbles schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:43:
Kijk, dat lijkt er inderdaad meer op ja. Ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat je dat sowieso wel eerder zou hebben gedaan. Lijkt me dat dat gewoon de standaardprocedure is als je windows installeert op een pc. Windows install > mobo drivers > video drivers > overige drivers (netwerk, geluid, raid, anders... )(als je die al niet onboard had) > updates > security (firewall, AV, ..) > overige software.
Had geen nieuwe install gedaan ;)

Vorige videokaart was ook een Ati Radeon, dus verwachte geen problemen. Hardware matig waren die er ook niet, tenminste niet merkbaar, maar om optimaal te Folden moest er toch een update komen.

• SpaceDok

SpaceDok

Ati Catalist 7.3 drivers zijn net uit (http://ati.amd.com/support/driver.html)
En bij deze wordt speciaal genoemd dat ze goed werken met F@H.
quote:
ATI's Folding@Home
Folding@Home is a distributed computing project designed by the Stanford University. The application performs intensive simulations of protein folding. This simulation will help researchers uncover how certain diseases develop. Folding@Home uses distributed computing to simulate protein folding, the workload is broken up into small work units and distributed across hundreds of thousands of computers over the internet. You can help find the cure to many different diseases! To join Folding@Home, follow these steps:

Download ATI's Catalyst™ software suite
Download the Folding@Home GUP client application
--------------------------------------------------------------------------------
Note: If you do not have an ATI Radeon™ X1600 or higher, then download the CPU client. If you have an ATI Radeon™ X1600 or higher, download the GPU client (either console or GUI version) not to be confused with the CPU "Graphical client".

--------------------------------------------------------------------------------

Enter the ATI team number 51394 and start folding!
For more information on Folding@Home visit: http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/folding.html
bron: https://a248.e.akamai.net...yst_73_release_notes.html

Dat van dat ATI team nummer moet je natuurlijk niet doen. :N
Daar moet je gewoon het DPC team nummer 92 invullen. O-)

Ik heb inmiddels Catalist 7.3 op m'n systeem geïnstalleerd (WinXP x64 versie) en hij werkt inderdaad goed want de GPU console client staat nu lekker te vouwen. d:)b

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
SpaceDok schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:12:

Ik heb inmiddels Catalist 7.3 op m'n systeem geïnstalleerd (WinXP x64 versie) en hij werkt inderdaad goed want de GPU console client staat nu lekker te vouwen. d:)b
Draait ie ook sneller, kun je daar al wat over zeggen?
Mijn X1950 PRO doet ongeveer 9 minuten over één procent.

_mcintosh_ wijzigde deze reactie 29-03-2007 00:26 (7%)

• SpaceDok

SpaceDok

Ja, volgens mij vouwt hij sneller. *O*

Hij is nu met project 2743 (Run 2, Clone 44, Gen 0) bezig.
Daar deed hij met Cat 6.11 ongeveer 9 minuten over een procent en nu doet hij dat in 7 minuten en 30 sec.

• _mcintosh_

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

Topicstarter
quote:
SpaceDok schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:57:
Ja, volgens mij vouwt hij sneller. *O*

Hij is nu met project 2743 (Run 2, Clone 44, Gen 0) bezig.
Daar deed hij met Cat 6.11 ongeveer 9 minuten over een procent en nu doet hij dat in 7 minuten en 30 sec.
Mooi *O*

Alleen je kunt de nieuwe versie zeker niet zo over de vorige heen installeren?
Kan alles wel de-installeren en dan 7,3 installeren, maar daar gaat mijn nu vouwende WU van kapüt denk ik :'(

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02
quote:
SpaceDok schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:12:
Ati Catalist 7.3 drivers zijn net uit (http://ati.amd.com/support/driver.html)
En bij deze wordt speciaal genoemd dat ze goed werken met F@H.

[...]

bron: https://a248.e.akamai.net...yst_73_release_notes.html

Dat van dat ATI team nummer moet je natuurlijk niet doen. :N
Daar moet je gewoon het DPC team nummer 92 invullen. O-)

Ik weet niet waar jij die Catalyst 7.2 of 7.3 versie vandaan haalt, maar ik krijg alleen de 7.1 versie te zien via de site van AMD/ATI

Afgelopen weekend geprobeerd folding@home te laten draaien op de X1950pro van een vriend, maar hij had Catalyst 7.1 drivers....7.2 vanaf een andere website (majorgeeks ofzo)...
quote:
_mcintosh_ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:01:
direct over de 7.1 heen geprobeerd te installeren....
Deed de pc helemaal niets meer...booten ging heeeeeeeeel langzaam en koste totaal een uur!

Vervolgens maar pci kaartje gehaald...eringedaan...7.2 erafgehaald en 7.1 weer geinstalleerd...en het draaide weer als een zonnetje...Voorlopig geen Folding@home voor die vriend van mij, tenzij iemand mij uit kan leggen waar de betere 7.2 of 7.3 op de Ati/amd site staan...

Hij staat blijkbaar wel op http://ati.amd.com/suppor...p/radeonxprevious-xp.html
en daar blijkt Catalyst 7.9 al uit te zijn...ofdat allemaal beta's zijn weet ik niet..

DeArmeStudent wijzigde deze reactie 01-11-2007 14:20 (10%)

• otnaj
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-11-2007
Modbreak:
Ik denk dat we voor een smilie overzicht geen aparte post hoeven

Pim. wijzigde deze reactie 01-11-2007 18:05 (93%)

• Cpt00kirk
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-05 23:54
http://forum.team-ngs.nl/images/smiles/baksteen.gif voor de smilie spammerT

Doe em ook voor jezelf dan, aangezien jij reageerd ipv een TR aan te maken ;)

Pim. wijzigde deze reactie 01-11-2007 18:06 (51%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True