[Ubuntu] Installeren Proliant 1600 (problemen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51
Ik heb sinds kort een Compaq Proliant 1600 server (440BX chipset dual P2-450), die ik gaarne wilde gaan gebruiken voor een website...

Nu had ik em reeds onder XP prof geinstalleerd, maar gezien de hap uit de resources en belabberde perfomance (gecombineerd met de euri's die xp kost) heb ik besloten voor een linux install te gaan.

Na het doorlezen van het Ubuntu topic zag ik dat deze distro een handige package heeft die meteen Apache, MySQL en PHP installeert, toen was de keus, mede door de community en de 3 jaar support op Dapper Drake snel gemaakt.

Dus ik downloaden en installeren, geen probleem, server versie boot en draait (zit een Compaq Smart Array 3200 met 4*9,1 GB SCSI in RAID 5 in). (geeft alleen een aantal ACPI gerelateerde errors) Alleen bij het restarten / afsluiten crasht ie... (afsluiten is logisch, ondersteund volgens mij geen ACPI, maar reboot is vervelend). Dus nu restart ik door harde off switch (niet zo heel netjes)...

Echter, ik wilde x installeren, omdat ik dat makkelijker in configuratie vindt, dacht default runlevel op 3 en x alleen starten als je wil..

Nu komen echter mijn problemen, ik geloof dat Ubuntu niet de standaar run levels heeft? (1=single,2 != multi no nfs,3 != multi, 4 != x ?) Dus 1 klein vraagje, hoe kan ik de server default laten opstarten naar command line en x op aanvraag (startx) laten starten?

Mijn echte probleem is echter, de server crasht nu bij het starten van X, hij heeft eenmaal gedraaid maar crasht nu nog voor ik beeld krijg. (de screens zijn ok, laat hem nu default op 800*600 / 8 bits starten, resolutie die de onboard video ZEKER aankan). Mede door de foutmeldingen bij het starten met betrekking tot ACPI, denk ik dat dit hieraan ten grondslag ligt.

Nu dacht ik, kan ik dit oplossen door een eigen kernel te compileren zonder ACPI (of lul ik nu onzin?) zo ja, welke kernel heb ik dan nodig zodat ik wel dual proc support heb? Of is er een andere workaround waarvan ik niet op de hoogte ben?

Reeds bedankt voor de input.. :)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
acpi uitzetten kan met de kernel parameter acpi=off
Die kun je de eerste keer aan grub (de bootloader meegeven) de met de "e" toets de grub command line te editen.
Het runlevel systeem zoals jij dat beschrijft wordt inderdaad niet gebruikt door Debian en de daarvan afgeleide distributies (o.a. Ubuntu). Wat het beleid precies wel is weet ik ook niet, maar je kunt in iedergeval gewoon een symlinkje naar /etc/init.d/gdm maken in /etc/rcX.d directories.