Toon posts:

[Plesk] ip adressen veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een (linux)plesk server met een 50tal domeinen die gebruik maken van mijn eigen nameserver (ns1.domein.nl en ns2.domein.nl). Nu veranderen mijn ip adressen 1.2.3.4 en 5.6.7.8 naar 4.3.2.1 en 8.7.6.5.

Tijdelijk zal ik 4 ip's naast elkaar draaien maar de oude zullen binnen korte tijd verdwijnen.

Wat ik voor ogen heb is :

Binnen plesk alles op het nieuwe ip adres laten luisteren en de aanpassingen per domein doorbrengen www.mijndomein.nl wordt ipv 1.2.3.4 4.3.2.1.

buiten dit wil ik op het oude ip adress port 80 dmv iptables sturen naar het nieuwe adres zodat eventueel oude dns verwijzingen ook op het goede uitkomen.

Mijn vraag : heb ik dit goed voor ogen of moet ik nog meer veranderingen doorbrengen? zoals het doorgeven van mijn nieuwe ip adres aan bijvoorbeeld SIDN omdat het ip adres van mijn nameserver ook veranderd.

Heb al op verschillende forums gekeken, en zo ben ik tot deze oplossing gekomen. Ik wil zo weinig mogelijk downtime proberen te krijgen.

Andere oplossingen zijn altijd welkom natuurlijk :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

je zegt via iptables op port 80 alles doorsturen ?

Waarom niet gewoon websites laten draaien op 2 ip's (of 4, wat je het beste uitkomt)

Ik neem aan dat je de websites virtualhost-based host ? Dan moet dat gewoon kunnen :)

Belangrijkste lijkt me idd zo snel mogelijk je nameservers op de nieuwe IP's te krijgen (doorgeven aan SIDN) zodat je de wijzigingen in DNS tenminste nog onder controle hebt :)