Voodoo2 Sli + Unreal Tournament = no go

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:55
Allereerst even de specs van de pc:
- MSI 694d pro air moederbord
- 2x p3 1ghz
- 512mb ram
- 80gb hdd
- Asus Geforce 2 GTS
- 2x Guillemot 3d2 Maxi Gamer 12mb (voodoo2) in Sli
- Windows 2000 prof.
- 3dfx Voodoo2 V1.02.00 - driver voor Voodoo, laatste reference driver van 3dfx zelf
- Unreal Tournament g.o.t.y.

Het probleem is dat wanneer ik UT opstart in Glide modus het beeld zwart blijft, heel lichtjes kun je er dan donkergrijze verticale banen in zien. Dit is met de 2 Voodoo kaarten in Sli modus. Wanneer ik 1 Voodoo kaart loshaal werkt UT wel goed. De Voodoo kaarten zijn met een origineel Sli kabeltje aan elkaar gekoppeld. Ook de doorluskabel aan de achterkant is goed gemonteerd. In de driver eigenschappen zie ik dat er Scan Line Interleave detected staat. Dat ziet er dus hoopvol uit. In de hardware manager staan de beide Voodoo kaarten ook als zodanig geïnstalleerd. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. De afgelopen dagen met de search veel gezocht, maar helaas niets kunnen vinden wat helpt dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ondersteunt UT die kaart wel?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Heb je ze allebei getest als single kaart? Wellicht is 1 van de Voodoo's dood?

Ik zou niet weten of dit onder Win2K werkt - ik heb toendertijd 2 Creative Voodoo II 12 MB's in SLI opstelling gebruikt... maar dat was op mijn Celly 300A@450Mhz onder Windows 98. :)

UT hoeft die kaart niet te ondersteunen.. maar gewoon OpenGL of Glide -zeker onder Glide zou hij automatisch de Voodoo's moeten pakken.

Volgens mij (tis al weer lang geleden) kon je alleen maar 1024x768 Glide draaien met een SLI opstelling... Ik heb zeker UT met mijn Voodoo II's gespeeld!

[ Voor 35% gewijzigd door tazzman op 21-03-2007 12:45 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
UT ondersteunt i.c.m. de Glide driver de Voodoo2 zeer goed juist. Beide kaarten heb ik ook afzonderlijk getest en dan werken ze ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:59
Onder Win XP doet hij het volgens deze site gewoon. En ja, op 1024x768.
http://www.3dfxzone.it/enboard/topic.asp?TOPIC_ID=350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:46:
Onder Win XP doet hij het volgens deze site gewoon. En ja, op 1024x768.
http://www.3dfxzone.it/enboard/topic.asp?TOPIC_ID=350
Ik gebruik Win2k prof. maar goed dat moet ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb je nog een andere Glide game om te testen of dat wel werkt?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:01
Ik heb nog behoorlijk lang UT met een Voodoo 5 gespeeld, UT was een van de laatste spellen met nog Glide ondersteuning en het zag er daarop ook het mooist uit.

Ik heb ook 2 voodoo2's in SLI gehad maar ik kan me niet meer herinneren hoe die config eruit zag. Moest je niet een intern tussenstukje tussen de twee voodoo2's zetten? En dan een verloopstukje van de echte kaart naar de voodoo.

=edit=
ok dat heb je allemaal al gedaan dus, nevermind me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 21-03-2007 12:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Nee, heb ik aL even naar gekeken... UT is de enige en voor mij ook genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt dus de kaarten afzonderlijk wel werken en met SLI willen ze niet?
De kaarten zijn wel matched pair, want beide Maxi Gamer II... Dus dat is het ook niet.
Ik vraag me ook af of andere Glide apps wel willen.
Probeer de 3dfx Donut Demo, werkt die wel naar behoren ?
Dan kun je uitzoeken of Glide het probleem is of UT.

Ook kan het geen kwaad om een goede set 3rd party drivers te proberen. Deze kunnen goed beter werken dan de laatste 3dfx reference voor Win2K.
...
UT is juist een van de beste Glide-games die er te vinden zijn :X

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

cybersteef schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:56:

UT is juist een van de beste Glide-games die er te vinden zijn :X
Falcon 4.0 1.08 _/-\o_

Maar goed.. wellicht is die SLI kabel of video-doorlus kabel gaar?
Of een PCI IRQ conflict?

Probeer eens een ander stel PCI sloten? Haal andere PCI kaarten er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doom3 draait ook met glide alleen moet je een patche opzoeken op de internet.
Wat dit verder aan het topic toevoegt is mij een raadsel...

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 21-03-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Andere PCI sloten proberen wilde ik ook nog aandragen :)

Ook kan het natuurlijk geen kwaad om de SLI kabel door te meten.
Het schema van de kabel is erg simpel, je kunt er voor naar de kabel zelf kijken en hier heb je ook een duidelijk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13716/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

Probeer de FastVoodoo2 XP V4.0 Gold Edition drivers eens :).
Persoonlijk test ik 3dfx kaarten graag onder MS-DOS. Dit kan ook prima met een Voodoo II setje. Download de GTA3DFX (of GTAECTS) demo en de nieuwste reference Win9x Voodoo II drivers. Pak alles uit en zet de inhoud van de Voodoo II drivers (o.a. Glide2x.OVL; kopieer gemakshalve alles) in de GTADOS directory. Vervolgens is het simpelweg GTA opstarten (bv. met DEMOFX.EXE) en kijken of de game (na het menu) gestart wordt of dat het met de melding komt: "What 3dfx card?".

Met bovenstaande situatie wordt er ook gebruik gemaakt van SLI.

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 21-03-2007 19:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Gisteravond even aardig aan het testen geweest weer. Na nadere inspectie met een vergrootglas heb ik kunnen vaststellen dat 1 van de 2 kaarten tijdens het transport aardig beschadigd is. Veel soldeerpunten zijn wat gammel geworden daardoor, het concentreerd zich vooral rond de SLI connector. Dit zou kunnen verklaren waarom dit stel niet in SLI wil werken. For the time being maar even de V3 3000 weer even terug geplaatst. Eerst dat ik nog aan zelf de soldeerpunten repareren, maar mijn SMD soldeertechnieken zijn niet echt denderend....

Maar goed, UT zag er met een enkele V2 al goed uit en de framerate was ook nog wel te doen. V3 is sneller dan een enkele V2, maar ik wil het vergelijk met een V2 SLI opstelling vs V3 maken :) Heb strax al 3 pc's met Voodoo kaarten. V2 (SLI), V3 3000 en V5 5500... Je moet gewoon alles voor voor UT over hebben en 3Dfx had dat al vroeg in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Ik draai zelf in mijn PC's ook nog allemaal met Voodoo II (SLI), maar ik gebruik onder WinXP/Win2K wel de drivers van www.3dfxzone.it! Deze bevallen super goed. Met de MesaFX driver zet kun je zelf Medal Of Honour / Call Of Duty etc met je 3Dfx kaarten spelen! Is ook zeker eens een aanrader om na te kijken.

3Dfx lives on 4 ever.... _/-\o_

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waren die kaarten van 3dfx dan beter dan de kaarten die op datzelfde moment uit waren van nvidia en ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:15:
waren die kaarten van 3dfx dan beter dan de kaarten die op datzelfde moment uit waren van nvidia en ATI?
Als je het hebt over spellen van diezelfde tijd die glide ondersteunen: ja. En dan nog, uit nostalgie alleen al is het al de moeite waard. :)

Klein weetje: in feite was 1024x768 zonder SLI soms ook mogelijk. Bewijs zit in X - Beyond the Frontier (de demo zowieso), welke je op een enkele Voodoo2 kaart met glide op 1024x768 kan spelen. Mij was het toendertijd gelukt met een 8MB Voodoo2 kaart.

Ik heb nog een kennis die in het bezit is van twee Voodoo2's welke in SLI werken... misschien eens kijken of ik ze mag 'lenen'. ;) Ik wil Quake 3 nu wel weer eens op een oudere PC spelen in plaats van op een Xbox.

Ja, ik heb ook een nieuwe PC. Maar het daarop installeren is niets aan. :P

[edit]
@SwornEnemy (reactie onder mij)
Je kan veel van de Kyro zeggen, maar ik heb de Kyro II ooit gehad... en hij had de beste S-video output die ik ooit had gezien! Daar kunnen Nvidia en ATI nog heel wat van leren.

Voor de rest heb je inderdaad weinig aan Kyro kaarten. Echter, zeg nooit wat slechts over de Voodoo2's. Die kaarten zijn echt heilig. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2007 22:28 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:15:
was dat niet in de tijd dat de kyro enzo juist uitwas
dat was me pas ee schijt kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SwornEnemy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:23:
[...]

was dat niet in de tijd dat de kyro enzo juist uitwas
dat was me pas ee schijt kaart.
Ik weet niet waar je mee bezig bent maar je voegt hiermee echt niets toe aan het topic, post dan gewoon niet...
Bovendien heb je het mis, de Kyro kaarten (PowerVR3) zijn van 2001 en concurreerden de GeForce 2 GTS en ATi Radeon DDR uit de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Quake 3 met 2 Voodoo 2 kaarten in SLI is niet echt een aanrader. Ik heb het hier wel eens geprobeerd met
- AMD Athlon 3000+
- 1.5 Gb DDR
- 2 x Voodoo 2 (Diamond Moster 3D II 12 Mb)

Je moet echt de details terug schroeven... en dan ziet Quake er met een Geforce toch echt mooier uit. Maar het is iig wel speelbaar ;-)

*Zucht* Chiel moet toch weer terug denken aan die goeie "ouwe" tijd met z'n Pentium 233 MMX en Voodoo 2.... ;-) _/-\o_ _/-\o_

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zijn de voodoo kaart nog steets heer en meester in de game wereld omdat het hier mee echt pas goeie en stakke 3dwereld mogelijk waren

Maar goed ontopic
Mog je sli kabel kapot zijn
Kan je altijd nog een van een floppy disk gebruiken (wel de kabel neme waar 3aansluitingen op zitten 2voor floppy 1 voor moederbord.
Die kabels is namelijk gedraait zodat je die ook kan gebruiken (geloof wel dat je 1 pin moest aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt desnoods ook zelf de kabels draaien.
Als je het netjes wilt doen moet je sowieso de kabel inkorten dus dan kom je daar ook gelijk aan toe.
Verder bleek het probleem bij de kaart zelf te liggen omdat deze een beschadiging had opgelopen.
We zijn nu aan het duimen dat hij het gefixed krijgt :)

Pagina: 1