Samsung 205BW + Radeon X1950 Pro = flikkeringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 14:34
Ik heb een blendnieuwe computer met daarin een Asus Radeon X1950 Pro (256mb) welke prima werkt. Hierop aangesloten zijn twee TFT schermen. Een Philips 170C en een Samsung Syncmaster 205BW.

Mijn probleem is dat het Samsung scherm (dat staat ingesteld als primary) om de zoveel minuten knippert. Een fractie van een seconde valt het beeld weg en dan is het er weer. Het beeld is verder prima, geen dooie pixels of iets dergelijks, alleen af en toe die knipper.

Kan dit iets te maken hebben met drivers of iets dergelijks? De monitor is goed geinstalleerd met de bijgeleverde drivers en ook mijn videokaart draait op de laatste Catalyst (7.2).

PSN: Sluuz

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik herken dit probleem. Iemand anders had er last van met een X1900XT en ook ik heb het. Bij mij is het gelukkig het 2e scherm dat het doet en niet het primaire scherm.

Die persoon heeft er toen een topic over geopend maar helaas kwam er geen oplossing uit.

Als je even zoekt kan je het topic denk ik nog wel vinden.

Edit: Wat misschien een oplossing kan zijn is de 2 schermen omwisselen. Dus de aansluitingen op de videokaart omdraaien. Als het goed is gaat dan het 2e scherm knipperen ipv het eerste scherm. Is niet echt de oplossing maar het scheelt wel wat als het niet op het primaire scherm is.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 21-03-2007 14:00 ]

• Sluuz
thanks, had gezocht, maar niet gevonden. Zal wat grondiger zoeken nu.

Bottomline is, dat het niet aan mijn monitor kan liggen? Heb hem pas paar weekies...dacht misschien dat hij tijdens transport ofzo een keer gevallen is...(je weet het maar nooit)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat het niet aan het scherm ligt, even testen op een andere uitgang of PC kan natuurlijk nooit kwaad.

Dat 2e scherm waar ik er last op van heb is een oude Iiyama 19" CRT. Bij mij is het ongeveer 1x per 5 min.

• Sluuz
ja die frequentie kan hier ook wel kloppen. Het is niet constant, maar meer om de paar minuten. En soms ook gewoon een uur niet, en dan ineens weer wel...

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 17:07
Hoi,

Ik denk dat het de videokaart is.
Heb hier precies hetzelfde ik heb een samsung 226bw en een 931c aangesloten op een
sapphire 1950pro agp. Om de zoveel tijd flikkert 1 van mun schermen ff een fractie van een seconde.
Had de monitors hiervoor op een 6800gs en had daar geen flikker mee.
Verder niet echt storend ofzo want het gebeurt echt heel af en toe en alleen maar in windows nooit als ik een spel speel ofzo , heb verschillende drivers geprobeert maar flikker ging niet weg.
Gebruik nu de nieuwste ngo modified drivers.

Bij mij is het trouwens beide schermen die het heel af en toe doen maar zeker neit 1x in 5min meer eens per uur,half uur ofzo.

Vaag iets ik denk zelf iets met de hardware op de vga aangezien andere drivers niks hielp .

Verwijderd

Simcon schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:38:
Hoi,

Ik denk dat het de videokaart is.
Heb hier precies hetzelfde ik heb een samsung 226bw en een 931c aangesloten op een
sapphire 1950pro agp. Om de zoveel tijd flikkert 1 van mun schermen ff een fractie van een seconde.
Had de monitors hiervoor op een 6800gs en had daar geen flikker mee.
Verder niet echt storend ofzo want het gebeurt echt heel af en toe en alleen maar in windows nooit als ik een spel speel ofzo , heb verschillende drivers geprobeert maar flikker ging niet weg.
Gebruik nu de nieuwste ngo modified drivers.

Bij mij is het trouwens beide schermen die het heel af en toe doen maar zeker neit 1x in 5min meer eens per uur,half uur ofzo.

Vaag iets ik denk zelf iets met de hardware op de vga aangezien andere drivers niks hielp .
Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt want heb namelijk precies hetzelfde met een geforce 6800GT,
Als ik hem op een lagere resolutie zet knippert die niet meer.
Bij mij knippert die alleen als ik internet bezoekjes aan het brengen ben.

• WPNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met een FX1500, een keer op de "reset" knop drukken lost het probleem soms een paar weken en soms een kwartier op...
Pagina: 1