Lastige Access macro

Pagina: 1
Acties:

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik importeer 2 excelsheets in Acces in twee tabellen. Daarna moeten de relaties aangemaakt worden, zodat gegevens uit de tabellen op 1 rapport komen te staan. Hier hangen wat sql queries achter. Zover geen probleem. Dat werkt allemaal handmatig.

Nu wil ik door middel van een Macro onderstaande punten automatiseren. Je opent de database, waarin de lege tabellen met relaties en formulier in zitten wel gewoon handmatig.

*Actie1 'OpdrachtUitvoeren' > 'importeren' (dat werkt)
*Actie2 om bestand sheet1.xls in dat venster te selecteren (juiste map onhoudt access standaard al)
*Actie3 om vervolgens de knop importeren te selecteren
*Actie4 om vervolgens de enter toets te activeren
*Actie5 om vervolgens ander knop te selecteren en te drukken.(door tabopdracht van het toetsenbord op te geven wellicht?)

Sheet 1 is nu geimporteerd, en voor sheet 2 zijn het dezelfde handelingen dan. Van actie 2-5 weet ik niet welke actie ik moet selecteren en wat je bij de vervolgactie of optie moet intypen/aanklikken.

Nu moet het relatieschema geopend worden.
*Actie 11 'opdracht uitvoeren' > 'relaties' (werkt)
Handmatig even de relaties leggen
*Actie 12 bij sluiten van relatieschema oid moet de macro verder gaan dat moet hij weten
*Actie 13 Formulier openen
*Actie 14 Huidige formulier printen

Wie zou mij kunnen helpen met die Acties, want bepaalde acties hebben tig van keuzemogelijkheden en dergelijke. Ik kom er niet uit. Ik weet wat dat het kan, maar weet de juiste (benaming van) optie niet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ok de stappen importeren en dergelijke van excelsheets en het selecteren ervan en op de knoppen drukken wil ik toch graag weten, maar ik kan ze omzeilen:

Bij de actie 'WerkbladOverbrengen' kan je dit allemaal opgeven en het werkt vlekkeloos.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik heb weinig ervaring met access macro's en eerlijk gezegd nog nooit iets tegengekomen wat niet in VBA makkelijker en eleganter kan worden opgelost. Anyway, voor alle opties bij opdracht uitvoeren is er de help, en toetsen verzend je met toetsen verzenden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland