[Linux] Firefox intranet DNS-probleem

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met Firefox onder Linux. Dit probleem heb ik niet onder Windows. Als ik een intranetsite bezoek heb ik in eerste instantie geen enkel probleem. Maar na een tijdje wil de server ineens niet meer gevonden worden. Benadering via IP-adres gaat wel altijd prima zonder problemen. (Maar ik wil de site per se via de VirtualHost name benaderen omdat dit nodig is voor een goede werking van de site.)

Het lijkt dus alsof de interne DNS niet lekker werkt onder Linux met Firefox, Konqueror geeft geen problemen. Internetsites geven ook geen enkel probleem. Ik heb al gezocht naar andere gevallen van dit probleem, maar ik kan er niks over vinden.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

distro?
ff-versie?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• AtHomer
  • Niet online
Het gaat hier om de nieuwste Firefox, 2.0.0.3 op OpenSuse 10.2. De Firefox versie komt van de Mozilla website, niet van OpenSuse zelf.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Info++ :) Hoe resolve je op je clients (gebruik je wel of niet een .local oid, zie /etc/resolv.conf), hoe op je server (forwarding) ? Check je serverlogs eens; resolve met de hand ipv via je browser (host, dig, nslookup).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• AtHomer
  • Niet online
Ik gebruik een local DNS-server die forwards doet voor externe adressen.

Maar ik denk dat dit er niet veel toe doet, want in Konqueror werkt alles probleemloos. Ik moet bijna concluderen dat de fout in Firefox te zoeken is...

• AtHomer
  • Niet online
Iemand nog een idee? Is er meer informatie nodig?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Probeer het eens met Firefox in safe-mode.
Misschien dat een extensie ligt te bokken of zo.

Ook heeft Firefox DNS-instellingen zoals http://kb.mozillazine.org/Network.dnsCacheExpiration

[ Voor 63% gewijzigd door DeMoN op 23-03-2007 14:38 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1