Toon posts:

Inloggen op domein lukt niet na draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede-"tweakers" !

Hier mijn allereerste post, nadat ik al heel veel informatie van dit forum gehaald heb:

Ik heb thuis een klein netwerkje draaien met windows 2000 advance server als domein controler met 5 clients (XP pro).

Alles draait goed en ben hier erg tevreden over, echter het volgende:

Als ik mijn laptop meeneem naar school en daar inlog op het draadloos netwerk, log ik natuurlijk gewoon in met mijn log-in en passwoord. Ik krijg dan de mededeling dat het profiel niet gevonden kan worden en dat de domein-controller niet beschikbaar is. (logisch natuurlijk).
Ik kan gewoon werken via het draadloze netwerk.

Als ik echter thuis mijn computer aan het netwerk hang en inlog, krijg ik weer diezelfde melding terwijl mijn PC nu wel aan de domein controller hangt. Mijn profiel en documenten worden niet gesynchroniseerd. Na een systeemherstel kan ik weer gewoon inloggen op mijn netwerk volgens de normale manier.

Wat doe ik fout? en hoe dit op te lossen?

Graag jullie mening en advies _/-\o_

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je moet op school ook gewoon niet proberen in te loggen op je thuisdomein. Kun je het schooldomein niet toevoegen aan de keuzelijst met domeinen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Je geeft niet aan of je je eigen server überhaupt kan bereiken.
Mogelijkheid: op school een ander subnet dan thuis in combinatie met lange lease tijd op je school ip adres.
Een ipconfig /all op de commandprompt vertelt je waarschijnlijk al een hoop meer.
CodeCaster schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:23:
Kun je het schooldomein niet toevoegen aan de keuzelijst met domeinen?
Nee, want een xp-pc kan maar lid zijn van 1 domein.

[ Voor 31% gewijzigd door TheZoo op 21-03-2007 11:30 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Je moet op school ook gewoon niet proberen in te loggen op je thuisdomein. Kun je het schooldomein niet toevoegen aan de keuzelijst met domeinen?
Die moet er automatisch toch al bij staan?
TheZoo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:28:
Je geeft niet aan of je je eigen server überhaupt kan bereiken.
Mogelijkheid: op school een ander subnet dan thuis in combinatie met lange lease tijd op je school ip adres.
Een ipconfig /all op de commandprompt vertelt je waarschijnlijk al een hoop meer.

[...]

Nee, want een xp-pc kan maar lid zijn van 1 domein.
Jah, je hebt gelijk. Maar dan nog, het kan wel met een child domain :P

@TS: Gebruik je wel zero config voor je Wireless network of een of ander matig tooltje wat je er bij kreeg? Je moet de Windows tool gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door DeMoN op 21-03-2007 11:30 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kun je het schooldomein niet toevoegen aan de keuzelijst met domeinen?
Nee dat kan niet. Bovendien log je in met cached credentials. Of TS zou een lokaal profiel kunnen maken voor z'n school werkzaamheden. Dan ben je gelijk van het probleem af.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik wel willen, maar ze willen mij het administrator-pw niet geven :)

Ook kan ik niet lokaal inloggen, want er zijn geen lokale gebruikers (op admin na dan). Heb trouwens ook geporbeerd in te loggen als admin, resultaat is hetzelfde.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kreeg de indruk uit de TS dat het je eigen laptop is? :?

Dat baseer ik op uit;
Als ik mijn laptop meeneem naar school
En jij hebt thuis een klein netwerkje en je hebt niet de local admin passwords? Vreemde zaak of vertel je niet alles?

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 21-03-2007 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, wat wil je weten ??? Ik vertel alles ;)

Het is mijn eigen laptop. Ik zal proberen het een en ander te verduidelijken:

5 XP clients (waaronder 1 laptop (is van mijzelf :) )) Deze hebben geen lokale gebruikers (op admin na dus).
1 server W2K als domein controller
Alles werkt goed.

Zodra ik inlog los van mijn eigen netwerk krijg ik dus die standaard melding (logisch, want de laptop hangt niet aan het netwerk). Niks aan de hand en ik kan gewoon werken. Nu hang ik de laptop weer aan het netwerk en alles word netjes gesynchroniseerd. Geen probleem dus.

Nu doe ik hetzelfde, echter maak ik nu NADAT ik ingelogd heb een draadloze verbinding (standaard windows tool). Ik kan weer werken en er is niks aan de hand (behalve dus weer die melding dat ik niet kan synchroniseren en dat ik niet verbonden ben met mijn domein). Ik sluit de draadloze verbinding en log uit.

Nu hang ik thuis mijn laptop weer aan het netwerk (geen draadloze verbinding) en krijg dus dezelfde melding tijdens het inloggen (kan domein niet bereiken en dus ook niet synchroniseren).

Iets duidelijker ?

Edit: Heb het netwerk zelf aangelegd, dus heb wel alle admin-pw's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 11:44 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:43:
Edit: Heb het netwerk zelf aangelegd, dus heb wel alle admin-pw's
Volgens mij begrijp jij niet wat ik je probeer duidelijk te maken. Als jij in het bezit bent van (local) admin passwords kan je gewoon een lokaal account aanmaken en daarmee op school inloggen?

En daarop antwoord jij;
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:33:
Dat zou ik wel willen, maar ze willen mij het administrator-pw niet geven :)

Ook kan ik niet lokaal inloggen, want er zijn geen lokale gebruikers (op admin na dan). Heb trouwens ook geporbeerd in te loggen als admin, resultaat is hetzelfde.
Snap je dan dat ik het niet zo goed begrijp?

Er is sowiezo tijdens installatie een local admin aangemaakt en daar zou je het wachtwoord van moeten hebben en zo niet kan je die resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld.

Dit is alleen niet de oplossing die ik probeer te bereiken.

Zo kan ik bijvoorbeeld niet in mijn mailbox (opgeslagen in mijn documenten)
De map mijn documenten word gesynchroniseerd als ik inlog op de server. Als ik niet ingelogd ben op het domein, kan ik wel mijn documenten en mail bekijken.

Bij een lokaal profiel kan ik niet in deze mappen.

Misschien handig om erbij te vertellen:
Ik kan ook niet met een andere gebruiker (binnen het domein) inloggen na dit probleem.
Ander gezegd: ik kan mijn domein niet bereiken nadat ik verbonden ben geweest met een draadloze verbinding (in dit geval school).

Na een systeemherstel lukt dit wel. Er veranderen dus blijkbaar systeeminstellingen. Welke ???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al een idee ???

Ik heb een lokaal profiel aangemaakt. Resultaat is hetzelfde.

Ik word er gek van. Met IPCONFIG kom ik niks verder/word ik niks wijzer..

De enige optie voor mij is om iedere keer een systeemherstel te doen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

HELP !! _/-\o_
Pagina: 1