[Office 2007] Outlook in zowel XP als Vista (dual boot)

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 13:49
Op mijn XP machine met office 2007 heb ik nu ook Vista geinstalleerd (andere partitie, dual boot).
Vervolgens heb ik ook onder Vista Office 2007 geinstalleerd in dezelfde directory als waar hij geinstalleerd staat in XP.
Dit omdat ik (welk OS ik ook opstart) altijd mijn (zelfde) outlook kan gebruiken.
Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. Onder Vista zie ik een compleet lege outlook staan.
Kan dit sowieso wel wat ik wil en zo ja, wat moet ik exact doen om het voor elkaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door mouse1277 op 21-03-2007 11:12 ]

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

pistole

Frutter

dat kan niet of is onverstandig. Je kan wél dezelfde datafile (.pst) gebruiken.

Ik frut, dus ik epibreer

• mouse1277
pistole schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:15:
dat kan niet of is onverstandig.
je weet het dus niet zeker? en waarom zou het sowieso onverstandig zijn?
jij hebt altijd maar 1 OS tegelijk draaien en outlook moet dan toch ergens een centrale file of directory kunnen benaderen?

• pistole
  • Laatst online: 09:34

pistole

Frutter

Laat ik het anders zeggen: ik raad het je ten zeerste af; het is vragen om problemen.

Als het de bedoeling is dat je al je mail vanuit zowel XP als Vista wilt kunnen gebruiken (en je haalt dit binnen via POP3 in een persoonlijke map / .pst) dan kan je deze pst vanuit zowel XP als Vista gebruiken.

Ik frut, dus ik epibreer

• mouse1277
pistole schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:43:
Laat ik het anders zeggen: ik raad het je ten zeerste af; het is vragen om problemen.
zonder argumentatie kan ik helaas weinig met dit soort reacties.

ik wacht nog even de hulp van anderen hier af.

• Dr. Bean
  • Niet online
Pistole heeft wel degelijk gelijk, sterker nog: Je kunt niet eens gebruik maken van dezelfde instellingen. Deze instellingen worden deels opgeslagen in een mailprofiel, welke wordt opgeslagen in de registry van je userprofile. Via Vista een mailprofiel 'van' XP bereiken (en vice versa) is redelijk onmogelijk: de registerinstellingen zijn niet uitwisselbaar. Om dezelfde reden zijn roaming profiles niet uitwisselbaar tussen XP en Vista.

De gebruikelijke methode: maak voor beide omgevingen een mailprofiel aan met de door jou gewenste instellingen, en zorg dat beide profielen naar hetzelfde PST-bestand wijzen als primaire opslaglocatie. Inderdaad zul je een aantal wijzigingen zoals rules, views etc. 2 keer moeten doen, of de instellingen die wél opgeslagen worden op fileniveau moeten kopieren naar de correcte locatie (Vista en XP slaan deze bestanden standaard op een andere locatie op, geen idee of dat te wijzigen is)

Link voor info over Outlook profielen: http://office.microsoft.c...3.aspx?pid=CH100778081033
Link voor info over filelocaties van Outlook 2007:
http://office.microsoft.c...3.aspx?pid=CH100788841033
Pagina: 1