Netwerkschijfletter niet zichtbaar in verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 20:31

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Bij een klant hebben we een raar probleem. Bij een werkstation is een bepaalde netwerkschijf (F:) wel aanwezig, maar is niet zichtbaar via de verkenner. De schijfletter is wel via de command prompt of via het openen dialoogvenster van bijv. Word te zien en te gebruiken.
Ik heb ook al gekeken met TweakUI of er schijfletters verborgen zijn, dit is niet het geval.

Als we de netwerkverbinding verbreken (dat kan dan weer wel via de verkenner), en we maken de koppeling opnieuw dan komt de schijfletter wel weer in de verkenner te staan.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen veroorzaken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Hoe wordt die F: mapping sowieso tot stand gebracht? Dit aangezien als je hem handmatig aanmaakt hij wel te zien is. Ik vraag me daarom af hoe hij dan bijv. bij het inloggen tot stand komt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Bij het inloggen wordt deze via een inlogscript aangemaakt. Andere netwerkschijven zijn wel zichtbaar.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

CAP-Team schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:47:
Andere netwerkschijven zijn wel zichtbaar.
Even voor de goede orde, die andere schijven worden dmv hetzelfde script aangemaakt?
Gewoon een net use neem ik aan dus.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
yep

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@ECHO OFF
CLS
NET USE F: /DELETE
NET USE K: /DELETE
NET USE Z: /DELETE

NET USE F: \\PDC\DATA
NET USE K: \\SERVER2\DATA
NET USE Z: \\PDC\HOME$

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Probeer is andere schijfletter, wellicht is F in gebruik door een oude USb stick. Eventueel te controleren onder computer management.

http://www.bonuszoeken.nl

Pagina: 1