[Gemiddeld bedrijf] Hoeveel GB aan back-up

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Wat is de gemiddelde aantal GB's aan "incremental" backup van een gemiddelde bedrijf?
(Gewoon normaal bedrijf, dus geen grafische bedrijf dat wel tientallen GB's aan backup heeft)

Wel heb ik rondgekeken, dat heel klein tot klein bedrijf vaak over 2 a 4 GB's aan backup heeft.
Ik heb niets kunnen vinden over aantal GB's aan backup voor middenbedrijf.
Bij grote bedrijven ga ik vanuit dat het meer is dan 150 GB.

Een gemiddeld bedrijf heeft dus 35 GB's aan een "incremental" backup?

Zit ik niet ver naast of juist helemaal naast?

Het klinkt misschien niet echt realitisch, maar ik heb zitten zoeken naar schattingen. Helaas heb ik niets kunnen vinden, ook niet bij CBS

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

35GB aan incremental is wel erg veel hoor!
Ik denk dat dit sowieso heel erg moeilijk in te schatten is. Het ligt eraan welk pakket ze gebruiken voor hun backoffice.
Het ene pakket kan veeeeel groter uitpakken dan het andere pakket.
Ik beheer op het moment 2 MKB's en die zitten tussen de 10 en 30 man en een fullbackup is gemiddeld 30 tot 40 GB.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Bij ons op kantoor totaal 30 medewerkers. Waarvan 7 man backoffice die veel op de server werken. Draaien we elke dag een full backup van rond de 110 GB. Hier staan dan ook heel veel foto's documenten van onze klanten en bouwkundige tekeningen in.
Elke vrijdag van de week gebruiken we een weektape en elke laatste dag van de maand een maandtape. De laatste dag van het jaar wordt gebackuped op een jaartape.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:34:
Bij ons op kantoor totaal 30 medewerkers. Waarvan 7 man backoffice die veel op de server werken. Draaien we elke dag een full backup van rond de 110 GB. Hier staan dan ook heel veel foto's documenten van onze klanten en bouwkundige tekeningen in.
Elke vrijdag van de week gebruiken we een weektape en elke laatste dag van de maand een maandtape. De laatste dag van het jaar wordt gebackuped op een jaartape.
En verder voor elke dag in de maand een aparte tape neem ik aan :)

• Silver7
Dus mijn schatting voor "incremental" backup voor een gemiddeld bedrijf is te hoog gegrepen.

Ik weet dat er veel factoren meespelen bij het schatten van een aantal GB's.
Ik beheer op het moment 2 MKB's en die zitten tussen de 10 en 30 man en een fullbackup is gemiddeld 30 tot 40 GB.
Ik was aan het schatten op basis van jullie schattingen.. Maar ben even kwijt..nadenken.. (zo terug met edit)

• Archie_T
  • Laatst online: 22:28
Dit kan je toch nooit inschatten? Wat is een "gemiddeld" bedrijf?
Ik ken bedrijven met 100 werknemers die TeraBytes aan data hebben en ik ken bedrijven met 1000 die niet aan de TeraByte komen.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Afdeling met ca 60 werknemers die meet data op een file server dumpen. De weekly incremental is ca. 2 a 3 GB groot, een monthly full is ca.80~110 GB (bevat ook oudere data). Max. capaciteit vd tape is 200 GB rauw (data is extreem slecht comprimeerbaar), dus we redden het nog wel even. Om de boel beheersbaar te houden krijgen de gebruikers ieder kwartaal een oproep om hun data veilig op te slaan en vervolgens te verwijderen, dit werkt goed tot redelijk goed.

Wij gebruiken 12 monthly full tapes en 5 weekly incremental tapes, de daily incremental gaat op een RAID-5 array (ca 200~400 MB per dag).

De getallen zijn jaar gemiddelden, er zijn weken bij dat er +25 GB aan data bij komt.

Of wij een gemiddelde afdeling zijn, geen idee, maar de getallen zijn wellicht behulpzaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Pantagruel op 21-03-2007 11:53 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

is idd lastig. Werk in een bedrijf met ongeveer 80 man. Op 1 locatie (50 man) is de fullbackup iets van 130GB. De incremental backup varieert tussen de paar mb en paar gig tot en met 30GB.
We werken met veel data, zoals office bestanden, mail bestanden en foto's (tiff).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Silver7
Het blijft dus lastig om te berekenen.

Aspecten:
- Aantal mensen
- Soort bestanden
- Compressie

Maar als ik zo bekijk, is incremental backup van kleine MB tot wel (max) 75 GB.
Pagina: 1