Toon posts:

VPN verbinding + internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op het moment heb ik een UMTS kaart met Internet. Het Internet deel ik met 3 projectgenoten via een Switch. De verbinding wordt gezien als een inbelverbinding. Het werkt allemaal redelijk.

Nu moet ik zo nu en dan inloggen op een server middels VPN. Als ik hiermee heb verbonden dan werkt het internet van m'n projectgenoten niet meer.

Is het überhaupt mogelijk om een verbinding te delen als er een VPN connectie ligt? Overigens gebruik ik Win XP en een Cisco VPN Client.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 19:38
't probleem zit 'm in de Cisco VPN client. Die gooit op de achtergrond een firewall aan en gooit je routes een beetje om zodat de rest jou laptop niet meer als gateway kan gebruiken.

Een hele sjieke oplossing zou dit apparaatje zijn. Dan kan iedereen ongestoord internetten.

http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=1954719547L06

Kopen met Bitcoin

Verwijderd

Topicstarter
Aha.
Is het ook mogelijk om de Firewall van de VPN client uit te schakelen of te bewerken? De opties zie ik nergens in de menu's en of tabbladen staan namelijk.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 14:49
Het probleem dat je hebt komt door de configuratie van het apparaat waar je een VPN verbinding mee maakt, het ligt dus niet aan de VPN Cliënt zelf (of de ingebouwde firewall).

Je VPN-Endpoint is namelijk niet geconfigureerd met de zgn optie 'split-tunnel'. Hierdoor heb je als je een VPN verbinding hebt opgebouwd alléén maar toegang tot het netwerk waar je verbinding mee hebt. De default-gateway van je pc/laptop wordt dus aangepast.

Je zal contact op moeten nemen het het bedrijf/de school/instantie waar je een VPN verbinding naar opzet om te vragen of dat split-tunnel mogelijk is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb de VPN op mijn pc nu verbroken. Nu de verbinding opnieuw gedeeld, het is wel nu wel mogelijk om te internetten op mijn pc en tegelijk een VPN op te zetten op een computer die gebruik maakt van mijn internet.

Nu treedt echter het probleem op dat er niet meerdere verbindingen worden aangenomen. Is daar ook een verklaring voor?