Toon posts:

verwijdertekst uit foto

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd photoshop cs2 en vind het erg leuk om er mee bezig te zijn en ben er ook erg blij mee. Nu heb een een aantal acties fotos gekregen van een sportfotograaf...maar in deze fotos staat redelijk groot zijn naam. Nu wil ik die tekst op een goede manier weg halen, maar het wil nog niet lukken. Ik heb het geprobeerd met de spot healing tool maar lukt niet echt goed...Is er ook een andere manier, zodat niet te zien is dat er ooit tekst heeft gestaan???
laat me het weten!!!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Dit is eigenlijk hetzelfde als vragen naar een crack...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53

Wish

ingwell

Misschien heeft de sportfotograaf wel een reden om die naam in zijn fotos te zetten? Zodat misschien andere mensen ze niet gaan gebruiken?

No drama

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er is waarschijnlijk een reden dat zijn naam in de foto staat :P Dus als je de beste man persoonlijk kent, zou ik om het origneel vragen. anders gewoon zijn auteursrecht laten staan en de naam er niet afhalen (of je gaat croppen :) )

edit:
Shit net te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 21-03-2007 10:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zijn die foto's trouwens copyrighted? Dan weet je waarschijnlijk ook dat het illegaal is om het te verwijderen of het moet op verzoek zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 21-03-2007 10:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 17:39

vinnie1908

Appel != peer

Waarom wil je die tekst weghalen is vraag 1 die gesteld moet worden. Om te oefenen en te kijken of het je lukt, of wil je de foto gaan gebruiken voor andere zaken?!

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op het moment dat jij het 'recht' gekocht hebt om die foto's zonder zijn naam te gebruiken is ie ook vast niet te beroerd om ze als zodanig aan te leveren :)

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nou niet had gezegd dat de naam van een fotograaf erin stond , maar gewoon een watermerk(dit is het neem ik aan?).
Dan had je waarschijnlijk heel andere soort antwoorden gehad ;)

www.degroot-it.nl

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

Zerora

Ik Henk 'm!

Hoe moeten wij nu weten wat er weg moet als 1) niet weten wat er weg moet dan behalve tekst, 2) we de foto niet eens kunnen zien.

1) we weten dat er tekst weg moet, maar we weten niet of deze tekst ook nog enige opmaak heeft of wat dan ook.
2) je hebt geen link geplaatst naar de foto. Hierdoor kunnen geen oordeel geven op de situatie.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
het zijn actie fotos van mijn broer tijdens een wedstrijd...ik heb deze fotos van hem gekregen en hij wilde graag die tekst weg hebben.. het is gewoon voor hem zelf verder niks...het wordt nergens anders voor gebuikt..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:54

TeeDee

CQB 241

Goed, om toch nog een beetje constructief te zijn: oldschool aan de slag met het clone/stamp tool.
Die nieuwe fancy schmancy dingen in CS boeien me niet :) Met andere woorden: nee, dit gaat niet met de kant en klare meuk die in CS(2) zit.

En aan de andere kant: als je het netjes aan de fotograaf vraagt en zegt dat het alleen voor privégebruik is, (en het ook daadwerkelijk als privé gebruikt) lijkt me dat de fotograaf misschien wel een oogje wil dichtknijpen.

Laatste punt: de fotograaf zet dat er met een reden op. Respecteer die reden.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28

Notna

Where are you?®

Dan zijn de volgende vragen:

• Hoe is de naam geplaats?
• Voorbeeld van de foto?
• Enz. ?

Xbox Live ID:Notna8310

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zou kunnen overwegen om de foto gewoon door die fotograaf te laten afdrukken of de foto door hem te laten aanleveren in een formaat waar jij wat mee kan, zonder die tekst. Als de fotograaf in kwestie dat niet wil doen of daar geld voor wil hebben, dan is dat zijn goed recht. Het handmatig weghalen van zijn copyright is in elk geval niet iets wat we hier erg netjes vinden en we bieden daar dan ook geen discussieruimte voor. Zoals StevenK hierboven al zegt is dat wat ons betreft onderhand gelijk aan het vragen naar een crack voor software, domweg omdat je je niets aantrekt van de rechten van de maker. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.