Ik heb het in mijn hoofd gehaald dat ik Test Drive Unlimited in alle pracht en glorie wil kunnen zien. Dus mijn huidige systeem voldoet niet meer. Daarnaast zou ik het fijn vinden om weer eens een flinke performance increase te merken, zodat de zware applicaties die ik draai, wat beter lopen (Photoshop CS2, 3D Studio MAX, etc.) Het systeem moet daarnaast moeiteloos Vista draaien (maar dat doet het nu ook al).
De huidige specs:
• Intel Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.0Ghz
• Asus P4P800SE
• ATi Radeon 9800XT
• 4x 512MB DDR400 PC3200 Ram
• Creative Audigy2
Nu heb ik het volgende systeem in gedachten:
• Intel Core 2 Duo E6400
• Asus P5B Deluxe
• Club 3D ATi Radeon X1950XT 512MB
• 2x 1GB geheugen (PC6400)
De rest van het syteem blijft hetzelfde (optical drives, hardeschijven, voedingen, en een promise sata controller (pci))
Redelijk duidelijk zul je denken, maar waarom dan toch dit topic?
Zoals een paar dagen geleden te lezen was op de frontpage, komt Intel halverwege dit jaar met Quadcores, die redelijk goedkoop zijn. Echter deze Quadcores draaien op een FSB van 1333Mhz. Ik wil de FSB snelheid van het moederbord dus absoluut kunnen opschroeven naar deze snelheid, zodat ik over een paar maanden kan genieten van een Quadcore. Vandaar dat ik de deluxe genomen heb (betere koeling van de Northbridge).
Echter lees ik ook veel over de Asus p5w, met de Intel 975 chipset. Maar welke is voor mijn doel nou beter?
De huidige specs:
• Intel Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.0Ghz
• Asus P4P800SE
• ATi Radeon 9800XT
• 4x 512MB DDR400 PC3200 Ram
• Creative Audigy2
Nu heb ik het volgende systeem in gedachten:
• Intel Core 2 Duo E6400
• Asus P5B Deluxe
• Club 3D ATi Radeon X1950XT 512MB
• 2x 1GB geheugen (PC6400)
De rest van het syteem blijft hetzelfde (optical drives, hardeschijven, voedingen, en een promise sata controller (pci))
Redelijk duidelijk zul je denken, maar waarom dan toch dit topic?
Zoals een paar dagen geleden te lezen was op de frontpage, komt Intel halverwege dit jaar met Quadcores, die redelijk goedkoop zijn. Echter deze Quadcores draaien op een FSB van 1333Mhz. Ik wil de FSB snelheid van het moederbord dus absoluut kunnen opschroeven naar deze snelheid, zodat ik over een paar maanden kan genieten van een Quadcore. Vandaar dat ik de deluxe genomen heb (betere koeling van de Northbridge).
Echter lees ik ook veel over de Asus p5w, met de Intel 975 chipset. Maar welke is voor mijn doel nou beter?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?