4 printer's/scanners aansluiten op 1 usb kabel met usb hub

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 00:13
Ik heb op mijn kantoor nu echt een zooi aan hardware op/bij mijn bureau staan waar ik vanaf wil, te weten:
1 laser printer
1 foto printer
1 fax
1 scanner
Beter was natuurlijk om gewoon een all-in-one laser printer te hebben maar goed, dat is nu niet zo.

Nou wil ik al die spullen weg hebben en op een apart bureau hebben staan.
Dat bureau word dan tegen de muur gezet en is vanaf mijn computer een 3-4 meter ver weg.

De laser printer daar heb ik ook een ethernet kastje bij (van HP), maar die kan ik nu even niet vinden, en zit nu aangesloten via USB wat ook prima werkt.

Nou kanik natuurlijk wel 4 USB kabels van 4/5 meter via een kabelgoot laten lopen naar dat bureau, maar ik zat te denken, is het niet slimmer om gewoon 1 USB kabel te nemen en die dan in een USB hub te steken en daar dus alles op aan te sluiten?

Kan dit gewoon goed werken?

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-02 20:51

Redwood

The Truth Is In Here

Hub moet prima werken. 4,5 meter is nogal ver, maar daar kun je bij de computer boer speciale kabels voor krijgen.
20 tientjes voor een kabel. en 10 voor een hub!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 00:13
Je hebt ook nog een switching hub, dat je dus met 2 pc's op een apparaat kan werken.
Nou is het bijvoorbeeld dat bij die scanner, dat die maar op 1 pc gebruikt kan worden. Kan ik met zo'n switch dan die scanner ook op 2 pc's gebruiken (aangezien we 2 pc's hebben)?