[Java] JOptionPane.showMessageDialog in Applet hangt

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Hoi,

Wij zijn hier op kantoor bezig met web-based spul, en onderdeel daarvan is een signed applet. Nu hebben we nogal wat problemen met het applet, het hangt bijvoorbeeld nogal vaak.

Nu heb ik het applet zover versimpeld dat het eigenlijk niet meer simpeler kan, en toch hangt de boel op in Internet Explorer 7.

Ik heb de volgende code nu staan:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
public class MyApplet extends JApplet
{
    public void init()
    {
        this.member1 = getParameter("param1");
        this.member2 = getParameter("param2");

setLayout(new BorderLayout());
        setBackground(Color.lightGray);
    }

@Override
    public void start()
    {
        // TODO Auto-generated method stub
        super.start();

Component parent = JOptionPane.getFrameForComponent( this);
        JOptionPane.showMessageDialog(parent, "Msg1");
        JOptionPane.showMessageDialog( parent, "Msg2");
        JOptionPane.showMessageDialog( parent, "Msg3");
    }
};

Nu denk ik toch dat het niet simpeler kan. Het eigenlijk applet moet andere dingen gaan doen, maar onderdeel ervan is dat er (fout-)meldingen moeten kunnen worden weergegeven.

Het applet wordt geopenend in een nieuw venster in de browser. Dan krijg je het signed applet warning dialoog (als dat toevallig in de achtergrond beland dan hangt de boel ook al op omdat dat dialoog dan niet meer naar de voorgrond gehaald kan worden, maar volgens mij is dat niet op te lossen door ons, of wel?). En daarna moet je dus drie meldingen krijgen. Vaak gaat het de eerste keer goed. Daarna sluit ik het nieuwe browser venster en druk op de knop om het opnieuw te openen, heel soms gaat dit ook nog wel goed, maar vaak blijft het na de eerste melding al hangen.

De parameters worden (volgens mij) via JavaScript doorgegeven.

Op de client computer staat Windows XP SP2, Internet Explorer 7 en Java 1.5.0.11_b03 (in ieder geval de laatste versie van Java). Met Firefox lijkt het overigens wel allemaal goed te werken.

Is dit wellicht een bekend probleem? Heb er niks over op Google kunnen vinden...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• akaIDIOT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:33
^Mo^ schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:33:
...
Op de client computer staat Windows XP SP2, Internet Explorer 7 en Java 1.5.0.11_b03 (in ieder geval de laatste versie van Java). Met Firefox lijkt het overigens wel allemaal goed te werken.
...
Geen er varingen met Applets, maar dat is niet de nieuwste versie van Java, gezien die in middels bij versie 6 is aanbeland ;)

(zal helaas je probleem niet oplossen, waarschijnlijk...)

*stu!ter* *boink*

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
akaIDIOT schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:51:
[...]

Geen er varingen met Applets, maar dat is niet de nieuwste versie van Java, gezien die in middels bij versie 6 is aanbeland ;)

(zal helaas je probleem niet oplossen, waarschijnlijk...)
Oh, is die dan net vandaag uitgekomen? Heb gisteren namelijk nog 1.5 gedownload van java.com

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

1.6 is toch wel een paar weken minimaal uit. Volgens mij is het zelfs moeilijker 1.5 te vinden dan 1.6. Als je nml naar http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp gaat (naar java.sun.com gaan, dan onder Popular Downloads kiezen voor Java SE) dan staat 1.5 er niet eens bij.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs