Exchange 2003 OMA probleem

Pagina: 1
Acties:

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

Topicstarter
Exchange 2003 OMA Acces werkt niet

ik heb echt 1 volle dag hieraan gewekrt om het werkend te krijgen maar het wou maar niet lukken!
nacht slapen en toen had ik het.

Probleem:

Exchange 2003 SP1 of SP2 met OWA en OMA enabled.
OWA wordt bereikt over SSL.
OMA werkte in het begin wel maar na SP1 installatie zo lijkt het niet meer werkend.
Alle andere functies van exchange werken wel prima.

Als je vanaf je web-browser naar je site : https://mail.bedrijfsnaam.nl/oma gaat krijg je de melding:

Item no longer exists. The item you are attempting to access may have been deleted or moved.
ook de pda's en smartphones kunnen geen gebruik maken van active sync naar de exchange server.

in de eventviewer van de server zie jede volgende melding(en)

Exchange OMA event 1000 1503

en/of

MSExchangeOMA Category: (1000) Event ID: 0

oke in geval 1 doe eerst dit

Test het dan nogeens..

heb je dit gedaan en resulteert het nog in de:MSExchangeOMA Category: (1000) Event ID: 0 error doe het volgende.

1: op je exchange server ga naar je IIS manager (start->Programs->Administrative Tools-> Internet Information Services (IIS) Manager)
2: klik op Default website (of de site waar je exchange onder geinstalleerd hebt)
3: Rechtermuis en selecteer properties
4: op het web-site tab achter IP adres klik je op de knop Advanced
5: Bij "Multiple identities for this web site klik Add
6: Ip adres: selecteer je interne ip, TCP Poort: 80, Host Header Value: "NETBIOSNAME van je computer dus bijvoorbeeld: SRV-Exchange

Moest er even een topic over openen want er zijn 100% meer mensen met dit probleem ook als ik zo rond heb gezocht op google enz enz.

Bears and Bulls