[HTML/CSS/JS] Image laden on display-en van DIV

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb een pagina met een stuk of 20 DIV tags. In elke DIV zitten een aantal plaatjes. Nu heb ook een aantal linkjes, waarmee ik steeds 1 van deze DIVs op het scherm toon. De linkjes zetten de opgevraagde DIV via CSS op display:''; en alle andere DIVs op display:none.

Het probleem is dat nu alle plaatjes geladen worden, ongeacht of je ze ooit gaat bekijken (dmv het drukken op een van de linkjes om de DIV weer te geven). Ik ben op zoek naar een manier om de plaatjes in de DIVs pas te laden wanneer het display attribuut op '' gezet wordt. Is dit mogelijk? Zo nee, heeft iemand misschien een ander idee?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met behulp van javascript kan je de src van een image veranderen. Zo kan je initieel alle sources op "" zetten, en pas vullen op het moment dat je de div zichtbaar maakt.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Bedankt voor de tip. :) Op zich een logische oplossing, maar ik kwam er niet op. Soms helpt het als er iemand met een nog ongeschonden brein even er naar kijkt. Thanks! :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.