Toon posts:

[xp] Corporate edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een tante van mij moet ik een 2e hands PC'tje aanschaffen waarmee zij eenvoudig kan emailen/internetten/briefje tikken etc...

Om geen geklooi te krijgen wou ik een PC op marktplaats aanschaffen met een geldige en legale XP licentie. Nu heb ik m'n interesse getoont in een systeem en daarbij gevraagd of er sprake was van een legale XP versie op dat systeem waarop de jongen verklaarde dat een zgn. corporate versie geinstalleerd was.

Ik weet dat er in het begin een boel gekopieerd is met de corporate editie maar hoe zit dit hier. Ben ik gewoon in staat om updates te downloaden van microsoft en heeft MS toendertijd alle corporate edities in de ban gedaan?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er staan een heleboel corporate keys op de blacklist, niet allemaal.

Ik twijfel trouwens heel sterk aan de legaliteit van die licentie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet alleen in het begin, nu nog steeds. De corporate editie bestaat afaik helemaal niet, da's een warez term.
Alle VLK keys in de ban gedaan zou wat vervelend zijn, dan zou MS geen grote klant meer over hebben, inclusief waarschijnlijk zichzelf :+
Maar de kans dat het een nette Windows versie is, incl. papiertje met de licentie, schat ik niet hoog in.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk antwoord,

Als er namelijk geen officiele versie bij is wordt de PC 100 EURO duurder en valt deze buiten budget

Verwijderd

Gewoon kijken of er een origineel Windows stickertje op de kast zit. Het is zo ie zo niet verstandig om niet eens een kijkje te gaan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik met je eens, maar ik wil vantevoren wel kunnen inschatten of het uberhaupt de moeite waard is om in de auto te stappen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het een corporate versie is, dan is in de auto stappen niet zinvol. Want die gaat gewoon een illegaal kopietje zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Laat hem een foto opsturen van het CoA

Meer daarover hier

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn mening: ik zou het niet doen. Zoals F_J_K zegt bestaat het niet in de 'legale' wereld :)
Je kan beter een los exemplaar kopen, je bent wel meer geld kwijt maar het is wel legaal ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:53
Ik denk ook dat het een illegale versie betreft, Corporate edities (om ze zo maar even te noemen) mogen geloof ik niet buiten het betreffende bedrijf gebruikt laat staan verkocht worden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
Misschien een hele domme vraag.
Wat is het budget van je tante (of wat kost de pc op marktplaats)?
Als dit rond de 300 euro is, dan zit er een winkel in Spijkenisse die 2 keuzes heeft staan voor die prijs. Als het goed is zit daar ook Windows bij, maar dat zou je moeten vragen dan.

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat de specificaties zijn van de computer die je op het oog hebt, maar persoonlijk zou ik geen geld over hebben voor een "ongeldig" besturingssysteem. Het zal wellicht werken, maar ik betaal niet voor illegale software (waarom zou ik, het heeft de verkoper geen cent gekost!). Ik zou een bod uitbrengen voor de hardware alleen. Natuurlijk loop je het risico dat hij dan nee zal verkopen, maar er zijn vast meer alternatieven. Gaat-ie wel akkoord met je voorstel, dan kun je het geld dat je op die manier bespaart beter uitgeven aan een legaal exemplaar van het besturingssysteem.

Verwijderd

Komen corporate licenties überhaupt wel door de wga heen? Dus sowieso wordt je corporate licentie onbruikbaar als particulier zijnde (als dit het geval is).

Verwijderd

Topicstarter
Budget is 200 euro, op zich is dit goed te doen, zit zelf aan een Dell/Compaq/HP oid die door een bedrijf is afgeschreven te denken, voorzien van COA stickertje

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:11:
Komen corporate licenties überhaupt wel door de wga heen? Dus sowieso wordt je corporate licentie onbruikbaar als particulier zijnde (als dit het geval is).
Hier zijn trucjes voor O-)

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:11:
Geen énkel probleem. Onderwijsinstellingen maken bijvoorbeeld allemaal gebruik van 1 en dezelfde key. Dit is volledig legaal voor die onderwijsinstelling en de mensen die er werken. Ik heb daar enkele 100-en PC's die onder mijn beheer vallen, maar allemaal met dezelfde (legale) VLK code, ook met die validatie is er daar geen enkel probleem. :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1