HD-TV (720p) en Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi mensen ik wil weten of er menssen zijn met HDTV op nvidia kaarten.\
ik heb het dan over 720p op 1280*720
ik heb hier namelijk met drie kaarten van nvidia dat er gedeeltes weg vallen van de randjes.
voorbeeld:
ik zie in de start balk art ipv start en de tijd aan de ander kant valt helemaal weg ook boven en onder vallen er enkele pixels weg.
dit gebeurd met 8800gtx,7800gtx top en een 6600gt (agp). maar stop ik in die zelfde pc een x800xt pe of x1650pro dan is op 1280*720 720p wel alles te zien en valt er niets weg.
heb al verschillende drivers geprobeerd en met de overscan/underscan gespeeld maar dit hielp niet.
het enige verschil is (geloof bij underscan) dat het beeld niet meer volledig is gevuld.
en overscan is ook geen oplossing (deze zorgt er voor dat als de cursor bij de randen van het beeld komt dat het beeld een stuk verschuift).
is er iemand die ook dit tegen gekomen is en een oplossing gevonden heeft.
de computer zit trouwens alleen op de tv en gebruikt die als primaire beeldscherm.
de resolutie verkleine zorgt er voor dat het beeld niet vullend meer is..
op 1080i werkt de tv niet goed, maar dat is omdat deze tv hd-ready is en dus nog geen echte hdtv.
heb overigens op alle kaarten zelfde kabels/aansluitingen geprobeerd en op ati werkte het\

\alvast bedankd..

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap geen reet van je post, en dat ligt niet alleen aan je taalgebruik.
Kun je het niet rustig formuleren, zodat men het niet 4x hoeft te lezen eer ze het begrijpen?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:20
(oeps, had een stukje verkeerd gelezen)

[ Voor 170% gewijzigd door sewer op 21-03-2007 17:50 ]

Verwijderd

Hum
Kleine vraag welke resolutie is jouw tv zelf?
Kan best zijn dat de tv niet upscale met de nvidia kaart en wel bij de ati kaart.

Volgens mij werk jouw nvidia wel correct als jouw tv hoger resolutie heeft dan 1280\720p

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Ok even me best doen (mijn grammatica en spelling zijn niet super door me dislektie dus houd het kort dit keer)

ik heb een hd ready TV (sony wega engine)
op ati kaarten past op 1280*720 @ 720p alles in beeld
op nvidia kaarten vallen er boven,onder,links en rechts delen weg (bijvoorbeeld: rechts valt klok weg en links staat "art" waar start hoort te staan ook de linkse en rechtse icoontjes op bureaublad kan je niet meer zien, bovn valt de blauwe balk met minimaliseren/maximaliseren en sluiten weg en onder een stukje van de taakbalk)
resolutie tv: hdtv 720p dus: 1280*720\

heb overscan/underscan geprobeerd maar dit hielp niet.

[ Voor 5% gewijzigd door earithramir84 op 25-03-2007 00:12 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 23:28
Gebruik je de HDMI kabel? Zo ja, dan gaat je probleem niet opgelost worden. Als je TV het ondersteunt, kies dan voor de gewone d-sub (VGA) aansluiting of de DVI aansluiting. Dan heb je geen last van het wegvallen van je beeld en ook een strak beeld.

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
hmmm...Ik heb hier een Sharp 32" TV en een nVidia 7950GT. Met 1366*786 krijg ik ook geen beeldvullend scherp beeld. Dan moet ik ook met die scans gaan klooien om alles er een beetje normaal in te krijgen. Ik had me daar eigenlijk bij neer gelegd, maar met een ATI kaart kan het dus een beter beeld gaan gegeven?

Ik heb mijn TV btw via DVI->HDMI aangesloten

Das wel interessant om een ATI kaartje te halen :)

[ Voor 9% gewijzigd door rkrythe op 25-03-2007 00:31 ]

Flickr

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:13
earithramir84 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:10:
resolutie tv: hdtv 720p dus: 1280*720\
weet je zeker dat de native resolutie van tv 1280*720 is? voor zover ik weet is de resolutie van de meeste hd-ready tv's 1366*768, dus misschien kun je die resolutie nog proberen ;)

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Hans C schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:21:
Gebruik je de HDMI kabel? Zo ja, dan gaat je probleem niet opgelost worden. Als je TV het ondersteunt, kies dan voor de gewone d-sub (VGA) aansluiting of de DVI aansluiting. Dan heb je geen last van het wegvallen van je beeld en ook een strak beeld.
maar bij gebruik van een HDMI kabel en een ATI kaart is het probleem opgelost...

Klopt het dus dat ATI kaarten wel een goed beeld gegeven op LCD en nVidia kaarten minder goed?

Flickr

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik had ook zelfde probleem met DVI-HDMI kabel, ik gebruik nu een VGA kabel en het werkt uitstekend.

Geforce 7600GT
LCD 32LC25R

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:35
Ik krijg zowel met mijn GeForce FX5200 als met mijn GeForce 7600GS perfect beeld op 1360x768 (native) op mijn 32' HDTV. Wanneer ik voor 1280x720 kies valt idd een stukje weg. Ik gebruik een DVI -> HDMI kabel. Voor mij geen probleem want ik werk toch op native.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
@ruubruub :
Op de ATi kaarten die ik getest heb (via componenten kabel: Y Pb.Pr) viel er bij niets weg:
heb volgende kaarten getest: x800xt pe, X1650pro, x800ve PCI-E, als ze hd ondersteuning hebben doen ze het super, zo ie zo bij eerste keer aansluiten detecteerde hij de tv als 720p hdtv en de resolutie van 1280*720 heel het beeld gevult en er viel niets weg
dus je probleem zou inderdaad hier mee opgelost zijn, mijne niet ik wil geen andere kaart kopen omdat die 7800gtx top meer dan voldoende is en ik er niets meer voor terug krijg tegenwoordig

mijn Tv heeft geen HDMI maar compnenten (Y Pb.Pr) -> drie tulp stekkers..
heb geen DVI/d-sub ingang op de tv zitten
de resolutie is echt 1280*720 elke andere resolutie word het beeld kleiner...
op 1080i krijg ik een beeld dat stoort (zelfde als te hoge frequentie op monitor) maar het is dan ook een hd-ready tv..

heb geprobeerd
maar op 480i 480p 575i 575p en alle andere EDTV en SDTV kanalen heb ik het zelfde probleem er valt altijd iets af op welke resolutie dan ook , de randen vallen gewoon er af..

zijn er dvi -> Y Pb.Pr compenent kabels, zou dit het probleem oplossen..

nog even terduidelijkheid:

op elke resolutie van af 800*600 valt er iets af alleen bij elke kleinere resolutie dan 1280*720 is het beeld niet vullend meer.. dus native..

edit:
heb antwoord op mijn eigen vraag gevonden over is er een converter bestaat van vga naar Y Pb.Pr component, maar is dit altijd zo duur?
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

[ Voor 31% gewijzigd door earithramir84 op 27-03-2007 00:13 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:27:
Ik krijg zowel met mijn GeForce FX5200 als met mijn GeForce 7600GS perfect beeld op 1360x768 (native) op mijn 32' HDTV. Wanneer ik voor 1280x720 kies valt idd een stukje weg. Ik gebruik een DVI -> HDMI kabel. Voor mij geen probleem want ik werk toch op native.
doe zelf 1366x768 pixels uit mn FX5200 via DVI.. tis dat onze LCD geen 1080I/P ondersteund,,, dant dat denkt de kaart ook uit te kunnen sturen :-)

404 Signature not found

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over wat voor model TV hebben we het eigenlijk?

De Philips breedbeeld TV hier heeft verschillende beeldmodi die ik kan selecteren met de afstandsbediening.
Dingen in de trant van: 4:3, 16:9, 16:9 (Ondertitel), Zoom, Super Zoom, Automatisch, en nog wel een paar meer.
Heeft de TV die jij gebruikt ook van zulke modi? Want misschien kun je op die manier wel heel gemakkelijk het beeld binnen het scherm krijgen.

Probeer trouwens eens wat betere zinnen te maken. Door goed gebruik te maken van interpunctie en in sommige gevallen ook hoofdletters kun je je tekst al snel een stuk leesbaarder maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SMSfreakie
  • Niet online
cybersteef schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:47:
Over wat voor model TV hebben we het eigenlijk?

De Philips breedbeeld TV hier heeft verschillende beeldmodi die ik kan selecteren met de afstandsbediening.
Dingen in de trant van: 4:3, 16:9, 16:9 (Ondertitel), Zoom, Super Zoom, Automatisch, en nog wel een paar meer.
Heeft de TV die jij gebruikt ook van zulke modi? Want misschien kun je op die manier wel heel gemakkelijk het beeld binnen het scherm krijgen.
Daar zeg je me wat.. dat ik daar niet op gekomen was :)

onze JVC heeft die opties ook, maar die werkt gewoon prima met DVI :)

404 Signature not found

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
mijn tv heeft die modis ook maarrrrrr,...
op hdtv zijn deze uitgeschakeld, en krijg ik de melding: "Deze functie kan nu niet worden gebruikt", haha ja dat is natuurlijk het eerste wat je probeerd!
ik heb nu via windows register de resultie zo aangepast dat het precies in beeld past allemaal alleen is dit geen oplossing voor games want deze pikke die resolutie niet :P
probleem voor windows opgelost.

even off topic:

Weet iemand of je twee keer tv-out tegelijkertijd gebruiken kan ???
bijv. ik heb nu op mijn pci-e vga de hdtv out en wil er een pci videokaartje met tv out bij prikken , kan ik dan hier ook de tvout van enablen ?
of gaat dat niet werken ?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

SMSfreakie schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:37:
[...]

Daar zeg je me wat.. dat ik daar niet op gekomen was :)

onze JVC heeft die opties ook, maar die werkt gewoon prima met DVI :)
Welke JVC tv heb jij?
Want ik krijg het beeld ook niet helemaal netjes.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
cybersteef schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:47:
[..]

Probeer trouwens eens wat betere zinnen te maken. Door goed gebruik te maken van interpunctie en in sommige gevallen ook hoofdletters kun je je tekst al snel een stuk leesbaarder maken.
Sorry heb dislektie doe erg me best om alles op goed leesbaar nederlands te laten lijken!
Iemand een iedee of je twee keer tv-out tegelijk gebruiken kan, HDTV @720p en PAL-B/G op S-video.
- op een kaart werkt dat niet, maar misschien met twee verschillende kaarten ??

[ Voor 18% gewijzigd door earithramir84 op 30-03-2007 23:18 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Zondagskindje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:36:
[...]

Welke JVC tv heb jij?
Want ik krijg het beeld ook niet helemaal netjes.
vrij standaart 32" inch ding,

kan zo het model ff niet vinden..
earithramir84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:15:
[...]

Sorry heb dislektie doe erg me best om alles op goed leesbaar nederlands te laten lijken!
Iemand een iedee of je twee keer tv-out tegelijk gebruiken kan, HDTV @720p en PAL-B/G op S-video.
- op een kaart werkt dat niet, maar misschien met twee verschillende kaarten ??
2x TVout op 1 kaart zal niet kunnen denk ik nee.

je zou wel een VGA / DVI signaal kunnen converteren naar RGB-SCART

404 Signature not found

Verwijderd

Dit probleem had/heb ik ook.
Ik heb een dual boot op mijn computer, windows vista en windows xp.
In windows xp heb ik ook het probleem dat een gedeelte buiten het
beeld valt en met windows vista heb ik geen probleem alles valt precies goed in beeld.

Videokaart is 7800gs gainward.

Verwijderd

Ik heb zelf ook last van dit probleem. Middels een VGA aansluiten heb ik strak beeld, maar niet beeldvullend. Links en rechts hou ik dan een zwarte balk over, omdat mijn LCD (Sharp 26SA1E) via VGA geen grotere resolutie aankan dan 1024x768, terwijl de native resolutie van de TV 1366x768 is.

Via DVI->HDMI krijg ik heb wel beeldvullend, maar vallen de randjes weg. Ik krijg het beeld niet goed met Powerstrip of andere programma's. Als ik die blauwe 'samendrukpijl' gebruik dan verschuift het beeld ipv dat het samengedrukt wordt.

Mijn videokaart is de NVidia 6800 Go. Ik gebruik deze drivers: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13044. Aangezien de Dell Drivers uit 2005 stammen (Dell Inspiron 9300).

Is het iemand gelukt? Met behulp van tutorials kom ik er niet uit. Een voorbeeld:
http://www.ramelectronics.net/html/powerstrip.html

Wel vind ik andere mensen het hetzelfde probleem: http://forum.byopvr.com/dvr/index.php/topic,3749.30.html

Heeft er iemand een goede tutorial/oplossing/idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:18:
Ik heb zelf ook last van dit probleem. Middels een VGA aansluiten heb ik strak beeld, maar niet beeldvullend. Links en rechts hou ik dan een zwarte balk over, omdat mijn LCD (Sharp 26SA1E) via VGA geen grotere resolutie aankan dan 1024x768, terwijl de native resolutie van de TV 1366x768 is.

Via DVI->HDMI krijg ik heb wel beeldvullend, maar vallen de randjes weg. Ik krijg het beeld niet goed met Powerstrip of andere programma's. Als ik die blauwe 'samendrukpijl' gebruik dan verschuift het beeld ipv dat het samengedrukt wordt.

Mijn videokaart is de NVidia 6800 Go. Ik gebruik deze drivers: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13044. Aangezien de Dell Drivers uit 2005 stammen (Dell Inspiron 9300).

Is het iemand gelukt? Met behulp van tutorials kom ik er niet uit. Een voorbeeld:
http://www.ramelectronics.net/html/powerstrip.html

Wel vind ik andere mensen het hetzelfde probleem: http://forum.byopvr.com/dvr/index.php/topic,3749.30.html

Heeft er iemand een goede tutorial/oplossing/idee?
Dit is geen echte probleem
Je moet bij nvidia bij eigenschappen
Screen resolutions & refresh rates opzoeken .
En dan zelf een custom resolutions and refresh rates maken.
Dan kan je het selecteren en gebruiken.

Nu weet ik niet of een laptop dit ook kan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:09:
[...]

Dit is geen echte probleem
Je moet bij nvidia bij eigenschappen
Screen resolutions & refresh rates opzoeken .
En dan zelf een custom resolutions and refresh rates maken.
Dan kan je het selecteren en gebruiken.

Nu weet ik niet of een laptop dit ook kan?
Dat kan met de gemodde drivers van http://www.laptopvideo2go.com/, welke resolutie moet ik pakken? De native resolutie van mijn LCD 1366x768 levert namelijk een trillend beeld op, en is ook geen 720p. Graag concrete waardes.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
ok mense,

ik heb 7900gt top en samsung 40"

nu via dvi --> vga sta reso op 1366 * 768 ( max van lcd ) krijg ik perfect vullend beeld op tv.
als ik via hdmi werk stel ik hdtv in op 720p of 1080i. beeld klopt idd niet ( normaal )

nu pak je toch gewoon die functie overscan, krijg je pijltjes op je scherm en je zet die gewoon goed tot uw beeld helemaal gevuld is en hij past de resolutie automatisch aan.

720p lukt prima, 1080i moettik nog eve verder mee prulle :-)

Verwijderd

Heb het zojuist ook aan gelaak gekregen. DVI->HDMI kabel.

Overschakelen op LCD (1 display).
Resolutie op 1280x720
Geavanceerd klikken
Geforce aanklikken
nView Display Settings
Bij Device settings vindt je de instellingen om TV in te stellen.
Pagina: 1