Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 109% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:28 ]
[ Voor 0% gewijzigd door MrNGm op 21-03-2007 11:43 . Reden: spatie vergeten :X ]
Ook kunnen slechte contacten een hogere weerstand krijgen en kan er overspraak ontstaan tussen de kanalen.
Je raakt dus waarschijnlijk geluidskwaliteit kwijt...Maar ja, als je het perse wilt....
U vraagt, wij antwoorden.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:28 ]
Een transistor aan een uitgang en als die uitgang hoog is dat dan het signaal door gelaten wordt.
Hmm die chips die ze bij Hackaday gebruiken zijn ook wel leuk. Eens zien of ik daar wat mee kan
[ Voor 23% gewijzigd door Atlas op 21-03-2007 14:36 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Titel bij Elektuur was The Audio Link dacht ik.
En de line-in van je pc gebruiken om 1 apparaat minder te hoeven schakelen? Of ben je zo iemand die zn pc wel eens uitzet
Handig ding.MrNGm schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:43:
Onlangs dit (engadget) gezien op hackaday. Uiteraard kan je het helemaal aanpassen naar je wensen, en dus een persoonlijk tintje eraan toevoegen.
Dit lijkt me voortaan het standaard antwoord op alle "audio switch" vragen.
(ik gebruik zelf een simpele 2x3 tuimelschakelaar om m'n audio te switchen, maar dat gaat in dit geval niet werken)
Tot zover mijn hersenspinsels...
Neem er 2, geef ze dezelfde stuursignalen, en je kan 8 stereo ingangssignalen schakelen naar een uitgang. Voor je 5.1 set zal je dan nog wat extra's moeten verzinnen, een analoge switcher (ik dacht een 4066) kan je wellicht gemakkelijk gebruiken (die schakelt dan enkel de 5.1 uitgezonderd de R en L ervan (die gaan door de 4051) door naar de versterker).
Voor de aansturing kan je gebruiken wat je wil, een µC kan daar wel een interessante toevoeging bij zijn, voor volgende zaken:
-je wil een ongebruikt knopje op de afstandsbediening van je versterker (of een willekeurig draadloos signaal) gebruiken om te schakelen tussen de ingangen, het kan zo eenvoudig zijn als een TSOP zetten en een beetje software schrijven.
-je wil dat er automatisch naar een kanaal waar geluid op staat wordt geschakeld (bijvoorbeeld met prioriteit voor de PC)
-je wil hippe random-knipperende led's op je schakelbakje zetten
-je gebruikt een van de geluidsbronnen als wekker, en wil op het juiste uur dat deze geluidsbron naar de versterker wordt geschakeld
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 22-03-2007 19:40 ]