Toon posts:

Nieuwe videokaart om DivX films te kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een nieuwe videokaart aan te schaffen om DivX films op mijn TV af te spelen. Een goede TV-out is dus een must. Ik lees dat Matrox kaarten goed zijn, maar lees ook dat ze traag zijn. Geeft dit bij films met veel bewegende beelden geen problemen?
Zijn er verder nog alternatieven voor Matrox kaarten? Ik heb nu overigens een Winfast a180 kaart, OS is Windows XP SP2 (deze kaart geeft een redelijke beeldkwaliteit via S-VHS). TV is een Loewe Xelos.

Alvast bedankt!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ben geen expert, maar een DivX (dan wel Xvid) afspelen vereist geen gespierde grafische kaart. Dat is meer een kwestie van processor-kracht. En als het nu al soepel loopt dan zou dat geen punt moeten zijn.
Hoe het is gesteld met de kwaliteit van TV-out's op verschillende kaarten durf ik niet te zeggen. Ik heb ook gehoord dat Matrox een goede naam had op dat gebied, maar dat is al even geleden. tegenwoordig denk ik dat er genoeg kwalitatief goede kaarten zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Matrox-kaarten zijn traag - op 3D-gebied. Tegenwoordig wordt vrijwel alle video-decodeerwerk door de CPU en niet de GPU gedaan (uitzonderingen daargelaten) en werkt bij een degelijke CPU dus vrijwel iedere videokaart.

Sterker nog, ik kan DivX-jes van 350MB per 45 minuten prima afspelen op een P2-333 met een 2MB onboard ATI RAGE kaartje.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Matrox had inderdaad altijd een hele goede naam op 2D gebied, maar dat is alweer wat jaartjes geleden. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit verdwenen is, maar het is alleen wel zo dat de meeste andere,recentere videokaarten met TV-kaarten dat verschil al ruimschoots hebben geëvenaard.

Kortom, de meerwaarde van een Matrox is in dit geval een beetje verdwenen. Als je nog een PCI-versie kunt scoren 'voor erbij', dan is dat wel handig, maar die zijn redelijk schaars (zie mijn sig ;) die ik al een paar maanden heb zonder reacties :P ). Als je nog games wil spelen dan wil je daar iig geen AGP slot voor opofferen, en ook HDTV speelt ie niet soepel tot niet af.

Nu heb ik niet veel ervaring met veel soorten videokaarten, maar ik denk dat bij de meesten wel een aardig fatsoenlijke TV-out op zit. Heb nu een Radeon 9800 en die voldoet verder prima/

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:48
Iedere recente NVIDIA/ATI kaart is tegenwoordig meer dan voldoende, daar heb je echt geen Matrox meer voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Zoals ik al vermoedde wordt het rekenwerk gedaan door mijn processor - die traagheid van matrox kaarten heeft dus betrekking op taken die specifiek voor een grafische kaart zijn bestemd zoals 3d berekeningen. Zulke berekeningen moeten bij een matrox kaart dus alsnog door de cpu worden gedaan (mijn cpu kon dat nog wel eens aan, ik heb een 3.4 Ghz)?
Blijft over de kwaliteit van de tv-out. Ik zal er nog even over denken, maar aan jullie reacties te zien zal mij dat niet veel opleveren. Ik moet zeggen dat het beeld nu al heel redelijk is, alleen de desktop is wat wazig. Dat laatste verbaast mij ook weer niet aangezien de desktop een resolutie heeft van 1024*768 is en volgens mij kan mijn TV dat niet aan...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Of.... je haalt bij de Media Markt een DVD / DiVX speler voor 50 euro? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

de relatief onbekende XGI springen mij in een keer in mijn gedacht bij het lezen van deze post... ik meen gelezen te hebben dat ze extra instructies voor betere 2D bewerkingen hebben (en dus sneller en mooier divx-jes weer kunnen geven)

ik heb ffe de site erbij gepakt: www.xgitech.com

het lijkt erop dat de XGI Volari XP10 dè kaart is die ontworpen is met een HTPC in mind... PCI-e, energieverbruik van +/- 1,5 tot 2,5Watt (lol bedenk me net dat dat een leuk kaartje is voor in combinatie met een VIA-epia bordje + processor)

Verwijderd

Ik heb een ati x1900xtx en heb alles aangesloten op mijn tv (uitgang) en sateliet (ingang).
Alles dmv een s-video kabels aangesloten wat een prima beeld geeft.
Opnemen van sateliet in dvd kwaliteit gaat echt uitstekend, en het vebaast me dat daar nooit aandacht aan wordt besteed in de reviews (die gaan meestal over de prestaties bij 3d games).
Afspelen gaat ook lekker en ik kijk regelmatig naar uitzendinggemist of hollanddoc enzo.
(mijn pc staat in een andere kamer dus ook geen herrie, heerlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.., blijft lastig of ik mijn huidige videokaart nu wel of niet moet vervangen voor een betere kwaliteit. Reden waarom ik de vraag stelde is dat ik gewoon een duidelijk verschil zie tussen het afspelen van een DVD via mijn Marantz DV4300 en het afspelen van dezelfde DVD via de computer. Videokaart van de pc is een Leadtek Winfast A180 kaart (GeForce4 MX 440 chip), zie ook http://leadtek.com/eng/3d...asp?lineid=1&pronameid=23
Het is ook niet helemaal te vergelijken wellicht: de marantz is aangesloten via een korte scart kabel op de TV, signaal is RGB. De computer is via een S-video kabel van 10 meter verbonden met de TV. Een gelijkwaardige kwaliteit zou er m.i. kunnen zijn als de videokaart van de pc ook RGB zou leveren want volgens mij is dat beter dan s-video (klopt dat?). Maar ik heb nog geen kaart gezien die zo'n signaal levert, s-video lijkt het beste te zijn voor videokaarten. Of vergis ik mij? En welke andere factoren zijn van invloed op de kwaliteit van het TV-signaal, op welke specificaties moet ik letten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:58:
de relatief onbekende XGI springen mij in een keer in mijn gedacht bij het lezen van deze post... ik meen gelezen te hebben dat ze extra instructies voor betere 2D bewerkingen hebben (en dus sneller en mooier divx-jes weer kunnen geven)

ik heb ffe de site erbij gepakt: www.xgitech.com

het lijkt erop dat de XGI Volari XP10 dè kaart is die ontworpen is met een HTPC in mind... PCI-e, energieverbruik van +/- 1,5 tot 2,5Watt (lol bedenk me net dat dat een leuk kaartje is voor in combinatie met een VIA-epia bordje + processor)
Bedankt nog voor deze tip, ik zie op de website dat deze ook RGB levert:
http://www.xgitech.com/pr...4016-8AF1-06B1372EBDB0%7D
Dit klinkt in elk geval goed!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Bedankt nog voor deze tip, ik zie op de website dat deze ook RGB levert:
http://www.xgitech.com/pr...4016-8AF1-06B1372EBDB0%7D
Dit klinkt in elk geval goed!
Component RGB; dat kun je dus niet zomaar op je scart aansluiting pluggen. Als je TV dat niet ondersteunt heb je er dus niets aan.... Er zijn ook meerdere nVidia kaarten die component RGB kunnen leveren. Eigenlijk is elke nVidia kaart van de 6x00 serie of hoger prima te gebruiken icm S-Video. Let alleen op als je HDTV ondersteuning & HDMI uitgangen wilt hebben; dan moet je wat beter kijken welke kaart wat ondersteunt.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Iemand anders had het al gepost maar nu nogmaals:
Waarom geen dvd-speler halen die divx ondersteund? Die heb je voor circa 50€ en als je een beetje goed zoekt ondersteunen ze
video: scart/rgb/s-video/component
audio: analoog/digitaal(glasvezel)/coaxial

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.cyberhome.de/nl/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Gurneyhck schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:32:
Iemand anders had het al gepost maar nu nogmaals:
Waarom geen dvd-speler halen die divx ondersteund? Die heb je voor circa 50€ en als je een beetje goed zoekt ondersteunen ze
video: scart/rgb/s-video/component
audio: analoog/digitaal(glasvezel)/coaxial

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.cyberhome.de/nl/index.html
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar in mijn geval is er een praktisch probleem. Ik heb veel films op CD in DivX formaat maar de ondertitels heb ik meestal niet op CD gebrand (een Engelstalige film kan ik nog wel zonder ondertitels bekijken, maar bij andere vreemde talen heb ik ze echt nodig --> en ik heb aardig wat Japanse, Koreaanse, Italiaanse, Spaanse films..) .
Met een pc-programma als BSPlayer kan je de ondertitel file selecteren vanaf een willekeurige plek vanaf de harde schijf en kun je ze bekijken zonder een nieuwe CD te hoeven branden met ondertitel file.
Een harddisk recorder zou dan alsnog een oplossing kunnen zijn, maar die kunnen volgens mij weer niet ondertitels afspelen vanaf hun harde schijf....althans, ik heb er nog geen 1 gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Component RGB; dat kun je dus niet zomaar op je scart aansluiting pluggen. Als je TV dat niet ondersteunt heb je er dus niets aan.... Er zijn ook meerdere nVidia kaarten die component RGB kunnen leveren. Eigenlijk is elke nVidia kaart van de 6x00 serie of hoger prima te gebruiken icm S-Video. Let alleen op als je HDTV ondersteuning & HDMI uitgangen wilt hebben; dan moet je wat beter kijken welke kaart wat ondersteunt.
Als ik dit artikel lees http://www.ciao.de/Loewe_Xelos_5381_ZW__Test_1227350 heeft mijn Loewe Xelos 5381 RGB. Voor de zekerheid lees ik het boekje met specificaties er nog eens op na.

Verwijderd

als ik het goed heb gaat dat om RGB via SCART wat deze kaart dus (Standard) niet ondersteund. deze kaart geeft RGB beeld over 3 (tulp-)kabels (je bent dan dus nog een aparte kabel(s) nodig voor geluid), welgesteld een Rode een Groene en een Blauwe ook wel component of YPbPr genoemd. dit is dus een andere aansluiting als bijvoorbeeld composite, waar je ook 3 (tulp-)kabels hebt voor beeld en geluid (Geel voor beeld en rood en wit voor geluid)

maar ik kan je usermanual niet gebruiken (om een of andere reden vertikt adobe acrobat reader het onder Vista x64) dus met 100% zekerheid kan ik je dus niet zeggen of je de benodigde aansluiting op je TV hebt zitten (meestal zitten deze op de LCD tv's)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 22:10 ]

Verwijderd

je heb een harware matige divx insteekkaarten voor je pc (deze hebben ook tv-oud)
Vergelijkbaar als mpg2 kaarten voor dvd films

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:18:
als ik het goed heb gaat dat om RGB via SCART wat deze kaart dus (Standard) niet ondersteund. deze kaart geeft RGB beeld over 3 (tulp-)kabels (je bent dan dus nog een aparte kabel(s) nodig voor geluid), welgesteld een Rode een Groene en een Blauwe ook wel component of YrPrBr genoemd. dit is dus een andere aansluiting als bijvoorbeeld composite, waar je ook 3 (tulp-)kabels hebt voor beeld en geluid (Geel voor beeld en rood en wit voor geluid)

maar ik kan je usermanual niet gebruiken (om een of andere reden vertikt adobe acrobat reader het onder Vista x64) dus met 100% zekerheid kan ik je dus niet zeggen of je de benodigde aansluiting op je TV hebt zitten (meestal zitten deze op de LCD tv's)
Even voor de duidelijkheid: bedoel je met deze kaart de XGI Volari XP10? Er worden er namelijk meerdere genoemd in deze thread. De link waar ik naar refereerde was overigens de XGI Volari V5, deze ondersteunt wel RGB zo te zien: http://www.xgitech.com/pr...4016-8AF1-06B1372EBDB0%7D

Mijn TV ondersteunt wel RGB. Ik heb zonet bij de instellingen gekeken van de TV en zag dat je per scart plug kon instellen hoe het aangeboden signaal moet worden geinterpreteerd. RGB is dus mogelijk, zelfs YPbPr kan.

Enfin, die XGI Volari V5 zou het dus wel eens kunnen zijn om een nog betere kwaliteit te krijgen. Jammer dat XGI moeilijk te krijgen is, althans ik vond er maar weinig over op internet. Misschien toch maar eens naar nvidia en ati kijken..

Verwijderd

High Definition TV-OUT Solution with XV301PAL and NTSC Systems

Composite, S-Video, and Component RGB Output Signals
Macrovision Copy Protection Process Rev. 7.1.L1
HDTV 480i/480p/1080i/720p YPbPr Output Signals
A single link TMDS transmitter with excellent scaling capability for TFT LCD panel display

ik wil niet zeuren hoor maar zoals ik al zei het gaat hier om een Component uitgang met 3 tulpstekkers (YPbPr) die dus niet op een scartaansluiting past... of daar moeten van die mooie
convertertjes voor zijn.

ik had het idd over de XGI kaarten (was ook mijn tip namelijk ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:10:
High Definition TV-OUT Solution with XV301PAL and NTSC Systems

Composite, S-Video, and Component RGB Output Signals
Macrovision Copy Protection Process Rev. 7.1.L1
HDTV 480i/480p/1080i/720p YPbPr Output Signals
A single link TMDS transmitter with excellent scaling capability for TFT LCD panel display

ik wil niet zeuren hoor maar zoals ik al zei het gaat hier om een Component uitgang met 3 tulpstekkers (YPbPr) die dus niet op een scartaansluiting past... of daar moeten van die mooie
convertertjes voor zijn.

ik had het idd over de XGI kaarten (was ook mijn tip namelijk ;) )
Sorry niet helemaal goed gelezen, maar ik vind de verschillende termen ook wel verwarrend. Mijn TV ondersteunt ook component video (YbPbPr dus) trouwens. Mijn marantz dvd speler kan ook zo'n signaal leveren, en mijn TV kan het ook weergeven. De kabel die ik daar voor gebruik is een kabel die bestaat uit een groene, blauwe en rode tulp stekker aan de ene kant en een scart kabel aan de andere kant. Zulke kabels zijn er dus.

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:17:
[...]

Sorry niet helemaal goed gelezen, maar ik vind de verschillende termen ook wel verwarrend. Mijn TV ondersteunt ook component video (YbPbPr dus) trouwens. Mijn marantz dvd speler kan ook zo'n signaal leveren, en mijn TV kan het ook weergeven. De kabel die ik daar voor gebruik is een kabel die bestaat uit een groene, blauwe en rode tulp stekker aan de ene kant en een scart kabel aan de andere kant. Zulke kabels zijn er dus.
Dan gaat dat wel werken dus, dan heb je al één probleem opgelost.
Betreft het feit dat die XGI kaarten slecht verkrijgbaar zijn, mijn nVidia 7900GTO heeft ook component-out. Dus misschien kun je gewoon een nVidia of ATI kaart nemen die ook component-out heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben, het volgende ben ik van plan:
- aanschaf videokaart die YPbPr (component video) ondersteunt. Bijvoorbeeld XGI kaart of een NVidia kaart met GeForce 6x00 of hoger. Niet goedkoopste nemen, kan ik ook de laatste games spelen:-)
- "DVI-I naar component/RGB video kabel" en "component video YUV scart adapter"
aanschaffen.Te koop op deze site: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html

Mijn Loewe Xelos 5381 TV ondersteunt component video, heb ik al getest (zie vorige mail). Goed plan?

• Gurneyhck
Goed idee, maar bij mijn videokaart zit er een soort van "break-out kabel" bij. Die sluit je aan op de videokaart en die deelt zich op in o.a. component-out. Dus koop eerst een videokaart en kijk welke kabels je erbij hebt, voordat je extra kabels gaat kopen.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:38:
Ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben, het volgende ben ik van plan:
- aanschaf videokaart die YPbPr (component video) ondersteunt. Bijvoorbeeld XGI kaart of een NVidia kaart met GeForce 6x00 of hoger. Niet goedkoopste nemen, kan ik ook de laatste games spelen:-)
- "DVI-I naar component/RGB video kabel" en "component video YUV scart adapter"
aanschaffen.Te koop op deze site: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html

Mijn Loewe Xelos 5381 TV ondersteunt component video, heb ik al getest (zie vorige mail). Goed plan?
Dan zou ik die XGI kaart maar van je lijstje halen; op hun website leek het erop dat die V5 kaart een PCI bus heeft, en dat is natuurlijk zo achterhaald als maar kan.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een Asus GeForce 7600GS aangeschaft voor 99 euro via MyCom. Leek me wel een aardige kaart voor een redelijke prijs. Wil ik hem installeren - past hij niet :( :( ! Ik heb een ASRock P4VT8+ moederbord. Ik begrijp dat er dus verschillende standaarden zijn voor videokaarten (ja ik koop ook niet maandelijks een nieuwe kaart :o ), had de verkoper mij ook wel eens op mogen attenderen, zo heel oud is mijn PC niet (3.4 Ghz processor b.v.). Enfin, ik ga morgen maar weer terug!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar... ik begrijp dat ik hem in een PCI slot moet stoppen i.p.v. het AGP slot.. 8)7

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Hoho, PCI is niet hetzelfde als PCI express. De kans is klein dat je EN een AGP slot hebt EN een PCI Express slot... Videokaarten zijn tegenwoordig meestal PCI express; niet pci!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:39:
Zojuist een Asus GeForce 7600GS aangeschaft voor 99 euro via MyCom. Leek me wel een aardige kaart voor een redelijke prijs. Wil ik hem installeren - past hij niet :( :( ! Ik heb een ASRock P4VT8+ moederbord. Ik begrijp dat er dus verschillende standaarden zijn voor videokaarten (ja ik koop ook niet maandelijks een nieuwe kaart :o ), had de verkoper mij ook wel eens op mogen attenderen, zo heel oud is mijn PC niet (3.4 Ghz processor b.v.). Enfin, ik ga morgen maar weer terug!
Op jouw bord heb je alleen een AGP slot/gleuf voor videokaarten ;)
Chipset: VIA PT800

Slots:
1x AGP
5x PCI (32 Bit)

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:12:
Hoho, PCI is niet hetzelfde als PCI express. De kans is klein dat je EN een AGP slot hebt EN een PCI Express slot... Videokaarten zijn tegenwoordig meestal PCI express; niet pci!
Je hebt gelijk, learning all the time ;) Ook in een gewoon PC-slot past hij niet, daar ben inmiddels ook achter. Met dit moederbord met 5x PCI en AGP ben ik dus "verdoemd" tot AGP. :'(

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nou, zo slecht is AGP niet hoor. Bijna alle kaarten zijn nog te krijgen in AGP variant (op de DX10 versies na als ik me niet vergis). Enige nadeel is dat er een spannings omvormer opzit die vrij heet wordt, maar daar heb je in praktijk weinig last van. Ik zou wel opzoek gaan naar een passief gekoelde kaart als ik jou was; lekker stil als je hem voornamelijk wilt gebruiken om films te kijken.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2334

Hij is passief gekoeld, AGP en ondersteunt component uit. Het is mij alleen niet duidelijk of je die component breakout box erbij krijgt of niet.

En deze:
http://nl.asus.com/produc...20&model=1253&modelmenu=1

Niet passief gekoeld maar wel met HDTV out adapter (lees: component). Die Asus kaarten zijn in mijn ervaring vrij stil; alleen tijdens het opstarten draait de fan op volle toeren, daarna gaat hij veel langzamer draaien en hoor je hem eigenlijk niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Willem2 op 24-03-2007 07:03 . Reden: Asus toegevoegd ]

Verwijderd

Willem2 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:12:
Asrock levert deze plankjes wel, combinatie van AGP + PCI-E. En ook een 754/939 (Combo-z) moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 06:52:
Nou, zo slecht is AGP niet hoor. Bijna alle kaarten zijn nog te krijgen in AGP variant (op de DX10 versies na als ik me niet vergis). Enige nadeel is dat er een spannings omvormer opzit die vrij heet wordt, maar daar heb je in praktijk weinig last van. Ik zou wel opzoek gaan naar een passief gekoelde kaart als ik jou was; lekker stil als je hem voornamelijk wilt gebruiken om films te kijken.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2334

Hij is passief gekoeld, AGP en ondersteunt component uit. Het is mij alleen niet duidelijk of je die component breakout box erbij krijgt of niet.

En deze:
http://nl.asus.com/produc...20&model=1253&modelmenu=1

Niet passief gekoeld maar wel met HDTV out adapter (lees: component). Die Asus kaarten zijn in mijn ervaring vrij stil; alleen tijdens het opstarten draait de fan op volle toeren, daarna gaat hij veel langzamer draaien en hoor je hem eigenlijk niet meer.
Inmiddels bij MyCom geweest en de kaart ingeleverd. Een passief gekoelde AGP-kaart hadden ze niet, dus geld teruggevraagd en gekregen.
Maar ik vond nog deze Asus:

http://www.asus.com.tw/pr...20&model=1479&modelmenu=2

Wel passief gekoeld dus. En volgens mij ook met component :? Althans, ik lees dat er staat "HDTV out cable", wat volgens jou dus als component moet worden geinterpreteerd? Graag nog een bevestiging hiervan.
Overigens, ik kom niet op de site nl.asus.com (paar keer geprobeerd op verschillende tijdstippen), dus welk model bedoel jij?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Inmiddels bij MyCom geweest en de kaart ingeleverd. Een passief gekoelde AGP-kaart hadden ze niet, dus geld teruggevraagd en gekregen.
Maar ik vond nog deze Asus:

http://www.asus.com.tw/pr...20&model=1479&modelmenu=2

Wel passief gekoeld dus. En volgens mij ook met component :? Althans, ik lees dat er staat "HDTV out cable", wat volgens jou dus als component moet worden geinterpreteerd? Graag nog een bevestiging hiervan.
Overigens, ik kom niet op de site nl.asus.com (paar keer geprobeerd op verschillende tijdstippen), dus welk model bedoel jij?
- in mijn ervaring is een HDTV out kabel (bij videokaarten) altijd een component verloop plug (dus van videokaart naar een rode, groene en blauwe plug, meestal ook nog met S-Video en composiet plug).
- ik bedoelde de Asus N7600GS SILENT/HTD/256M. We hebben het dus over dezelfde :)

Pagina: 1