Hoi,
op een buitenlands forum waar ik weleens rondhang kreeg ik een PM van een jongen uit Amerika die een aantal vragen aan me stelde over het verhuizen van USA naar Amsterdam. Uiteraard wil ik hem graag helpen maar aangezien ik niet zomaar adviezen uit de losse pols wil gaan geven (ben ook geen expert daarin), vroeg ik me af of jullie wat antwoorden hadden.
Lange versie:
• Hij wil het liefst binnen een 1-2 KM gaan wonen van de sportschool waar hij wil gaan trainen. Deze sportschool is gelegen aan de Verrijn Stuartweg 24 in Amsterdam (geen idee in welke wijk dit is). Weet iemand hoe de woongelegenheid daar is en in welke range je daar voor een kamer/appartement moet gaan denken?
• Hij vraagt zich af wat voor werk hij daar als Amerikaan met een college degree zou kunnen krijgen (weet niet wat voor studie, zal daar nog even naar vragen, maar misschien los ervan: waar zou hij aan kunnen denken?)
Ook zijn natuurlijk alle andere tips welkom die hij zou moeten weten voordat hij hierheen komt, wat zal hij allemaal gaan moeten regelen, neem aan dat er wel het een en ander aangevraagd moet worden en papierwerk in orde moet worden gemaakt.
Alvast bedankt!
edit: over zijn school/werk ervaring:
op een buitenlands forum waar ik weleens rondhang kreeg ik een PM van een jongen uit Amerika die een aantal vragen aan me stelde over het verhuizen van USA naar Amsterdam. Uiteraard wil ik hem graag helpen maar aangezien ik niet zomaar adviezen uit de losse pols wil gaan geven (ben ook geen expert daarin), vroeg ik me af of jullie wat antwoorden hadden.
Lange versie:
Korte versie:Hello guys, basically I was wondering if you could help me with something. I am graduating from college in May and I know that I want to fight for a career. I atleast want to develope the skill to open my own gym here in the states. What I was wondering is if you could help me with a few numbers.
I am sold on joining Lucien Carbin's Fight Factory. Gary Turner speaks highly of him and I am a huge Spong fan. More then anything I like his deminer during interviews. He seems like the ideal trainer and Holland is the ideal place if I want to take fighting seriously. Here in the states everyone wants to go to UFC so it is difficult to find a fight. After my KO win in November there has been like five fighting events in my area that do kickboxing and in none of them was there a fight for me. I also have to travel 4 to 6 hours just to fight. I want to beable to fight as much as possible and that is why Holland is the place for me.
What I need your help with is telling me what area to look for a place in that would get me as close to the gym as possible? If I could be with in a mile that would be great. Also could you tell me what the price for apartments and studios cost in that area? I have the whole summer to save money and I am trying to move there in early September. The last question is what kind of job can a person form the US obtain in Amsterdam? I can do labor anything, and I will have a college degree before I get there if that helps.
Again thank you for any info you can help me with. and I hope that I get to meet you all in Holland. I am looking forward to hearing what kind of American jokes you have for me.
Thanks again
• Hij wil het liefst binnen een 1-2 KM gaan wonen van de sportschool waar hij wil gaan trainen. Deze sportschool is gelegen aan de Verrijn Stuartweg 24 in Amsterdam (geen idee in welke wijk dit is). Weet iemand hoe de woongelegenheid daar is en in welke range je daar voor een kamer/appartement moet gaan denken?
• Hij vraagt zich af wat voor werk hij daar als Amerikaan met een college degree zou kunnen krijgen (weet niet wat voor studie, zal daar nog even naar vragen, maar misschien los ervan: waar zou hij aan kunnen denken?)
Ook zijn natuurlijk alle andere tips welkom die hij zou moeten weten voordat hij hierheen komt, wat zal hij allemaal gaan moeten regelen, neem aan dat er wel het een en ander aangevraagd moet worden en papierwerk in orde moet worden gemaakt.
Alvast bedankt!
edit: over zijn school/werk ervaring:
Well I am a History Major with a Socialogy minor. So basically a Specialized education major. I am a bigger guy at 100kgs and 6'2 which I think works out to be 1.88mm for you guys. I can handle any type of labor work and I have bounced before in the past so I can do that as well. If there is a movie theatre around there I can do that as well because I have been building movie prints and doing editing work for 7 years.
Of the top of my head those are my skills. I will keep you posted and I will be looking for your PM about the prices down the road.
Thank you again for all your help and I am looking forward to those jokes.
[ Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 21-03-2007 01:16 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens